;
coinex

نسل جدید لپ تاپ‌های ال جی Gram با ضخامت کمتر از مک بوک ایر معرفی شدند

در حاشیه مراسم CES 2023 ، از نسل جدید لپ تاپ‌های ال جی Gram با نام‌های Gram Style و Gram Ultraslim رسما توسط شرکت ال جی رونمایی شد.

هر ساله، همراه با نمایشگاه جهانی CES 2023، لپ‌تاپ‌های جدید نیز عرضه می‌شوند و ال‌جی نیز از این قافله عقب نمانده است. این شرکت از دو لپ‌تاپ جدید LG Gram Style و LG Gram Ultraslim رونمایی کرده است که هر کدام با هدف ارائه طرح‌های نوآورانه یا بدنه بسیار نازک طراحی شده‌اند.

همراه با این دو طرح جدید، ال‌جی به‌روزرسانی‌هایی را برای سری پایه Gram در مدل‌های 14، 15، 16، 17 اینچی و 2 در 1 ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: نسل جدید لپ تاپ‌های لنوو لجین رونمایی شدند ؛ سخت‌افزاری قدرتمند در هم‌آمیخته با هوش مصنوعی

نسل جدید لپ تاپ‌های ال جی Gram

ال‌جی Gram Ultraslim باریک‌ترین لپتاپ این شرکت است. این لپ‌تاپ تنها 0.43 اینچ ضخامت دارد و به اختلاف اندکی از مک‌بوک ایر M2 اپل (0.44) به عنوان یکی از باریک‌ترین لپ‌تاپ‌های ساخته شده پیشی می‌گیرد. ال‌جی Gram Ultraslim همچنین به شهرت این شرکت برای ساخت برخی از سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود با وزن 0.99 کیلوگرم ادامه می‌دهد.

نسل جدید لپ تاپ‌های ال جی Gram با ضخامت کمتر از مک بوک ایر معرفی شدند
نسل جدید لپ تاپ‌های ال جی Gram

با وجود این ابعاد، این لپ‌تاپ دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی OLED با وضوح Full HD 16:9 با پوشش ضد تابش و بازتاب کم است. همچنین پنل آن دارای نرخ به‌روزرسانی 60 هرتزی و نسبت تصویر 16:9 است، اگرچه نسبت تصویر 16:9 ابعاد رایجی است، اما اکثر شرکت‌ها در حال حاضر سراغ نسبت تصویر 16:10 رفته‌اند که محتوای بیشتری در اختیار کاربر می‌گذارد. ال‌جی در قلب این دستگاه نیز پردازنده‌های سری P Raptor Lake نسل سیزدهم اینتل را قرار داده است.

نسل جدید لپ تاپ‌های ال جی Gram با ضخامت کمتر از مک بوک ایر معرفی شدند
نسل جدید لپ تاپ‌های ال جی Gram

لپ‌تاپ بعدی که به آن می‌پردازیم سری LG Gram Style است. این مدل در نسخه‌های 14 و 16 اینچی عرضه می‌شود و تمرکز آنها بر زیبایی در طراحی است. این لپ تاپ از بدنه‌ای با پوشش شیشه استفاده می‌کند و از رنگ‌های متنوعی بهره می‌گیرد که با شرایط مختلف نوری تغییر حالت می‌دهند. ال جی می‌گوید Gram Style تاچ‌پد هپتیکی مخفی دارد که مبتنی‌بر نور پس‌زمینه‌ی LED است که با لمس روی این تاچ‌پد، جلوه‌ی نوری نشان داده می‌شود.

نسل جدید لپ تاپ‌های ال جی Gram با ضخامت کمتر از مک بوک ایر معرفی شدند
نسل جدید لپ تاپ‌های ال جی Gram

Gram Style افزون‌بر پردازنده‌ی نسل ۱۳ اینتل به درایو ذخیره‌سازی PCIe SSD Gen 4 و نمایشگر OLED با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ با وضوح ۳٬۲۰۰ در ۲٬۰۰۰ پیکسل یا ۲٬۸۸۰ در ۱٬۸۰۰ پیکسل مجهز است. این دو نمایشگر به‌ترتیب نرخ نوسازی ۱۲۰ و ۹۰ هرتز دارند و از صدای Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند.

ال جی لپ تاپ‌های استاندارد سری Gram را نیز با پردازنده‌های Intel Raptor Lake P به‌روزرسانی کرده است. مدل‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی از پردازنده‌ی گرافیکی مجزای Nvidia RTX 3050 استفاده می‌کنند. گفتنی‌ است سنگین‌ترین مدل از LG Gram حدودا ۱٫۴۵ کیلوگرم وزن و سبک‌ترینشان حدوداً یک کیلوگرم وزن دارد. مدل‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی از نمایشگری با نرخ نوسازی متغیر (۳۱ تا ۱۴۴ هرتز) استفاده می‌کنند و به گواهی Dolby Atmos مجهزند.

LG Gram Ultraslim LG Gram Style LG Gram 2-in-1 LG Gram 17 LG Gram 16 LG Gram 14 LG Gram 15
نمایشگر OLED با وضوح ۱٬۹۲۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل OLED با وضوح ۳٬۲۰۰ در ۲٬۰۰۰ پیکسل IPS LCD لمسی با وضوح ۲٬۵۶۰ در ۱٬۶۰۰ پیکسل و پوشش گوریلا گلس ویکتوس IPS LCD با وضوح ۲٬۵۶۰ در ۱٬۶۰۰ پیکسل IPS LCD با وضوح ۲٬۵۶۰ در ۱٬۶۰۰ پیکسل IPS LCD با وضوح ۱٬۲۹۲۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل IPS LCD با وضوح ۱٬۹۲۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل
وزن ۹۹۸ گرم ۱٬۲۳۰ گرم ۱٬۴۸۰ گرم ۱٬۴۵۰ گرم ۱٬۲۹۹ گرم ۱٬۱۴۰ گرم ۹۹۹ گرم
باتری ۶۰ وات‌ساعت ۸۰ وات‌ساعت ۸۰ وات‌ساعت ۹۰ وات‌ساعت ۹۰ وات‌ساعت ۸۰ وات‌ساعت ۷۲ وات‌ساعت
پردازنده Intel Raptor Lake P (با توان ۲۸ وات)
گرافیک Intel Iris Xe Graphics یا GeForce RTX 3050
رم ۸، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت LPDDR5
حافظه ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت SSD NVMe

لپ‌تاپ LG Gram 2-in-1 هم از روند به‌روزرسانی به پردازنده‌های سری P Raptor Lake نسل سیزدهم اینتل پیروی می‌کند و در نسخه 14 اینچ با ابعاد 16:10 و رزولوشن Full HD+ یا 16 اینچ با ابعاد 16:10 و رزولوشن WQXGA+ ارائه خواهد شد. همچنین بر روی آن‌ها به صورت پیشفرض تعدادی از برنامه‌های از پیش نصب شده مانند یادداشت برداری و طراحی برای پشتیبانی از قلم استایلوس ال جی بر اساس فناوری Wacom AES 2.0 وجود خواهد داشت.

نسل جدید لپ تاپ‌های ال جی Gram با ضخامت کمتر از مک بوک ایر معرفی شدند
نسل جدید لپ تاپ‌های ال جی Gram

تمامی لپ‌تاپ‌های معرفی‌شده از 8 تا 32 گیگابایت رم و حداکثر 1B Gen 4 PCIe SSD قابل سفارش هستند. بسته به مدل، مجموعه کاملی از پورت‌ها از جمله USB-C با تاندربولت 4، HDMI و کارت خوان‌های microSD در دسترس خواهد بود. تمامی وب‌کم‌ها هم با وضوح 1080p ارائه می‌شوند و عملکردی مناسب را برای ویدئو کنفرانس ارائه می‌دهند. گفتنی‌ است عرضه این لپ‌تاپ‌ها از فوریه 2023 آغاز می‌شود؛ اما قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد نسل جدید لپ تاپ‌های ال جی Gram چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از رسانه تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر