;
coinex

بهترین لپ تاپ های گیمینگ زمستان 1401

برای خرید لپ تاپ گیمینگ لازم است به ویژگی‌های کلی لپ‌تاپ توجه شود. بازی‌هایی که امروزه طراحی و به محبوبیت می‌رسد معمولا از حجم بالایی برخوردار بوده و همه‌ سیستم‌ها توانایی اجرای آن را ندارند.

همچنین گیمرها علاقه‌ دارند در حین بازی تصاویری با رزولوشن و کیفیت بالا مشاهده کنند. از این‌رو انتخاب لپ‌تاپ مناسب اهمیت پیدا می‌کند.

اما سیستمی که بتواند تمام نیازهای بازی‌های سنگین و همچنین گیمر را برآورده کند، چه ویژگی‌هایی دارد؟ کدام برند از کیفیت بهتری برخوردار است؟ اگر شما نیز از افراد علاقه‌مند به بازی‌های کامپیوتری بوده و به‌دنبال بهترین لپ‌تاپ هستید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چرا استفاده از لپ‌تاپ گیمینگ پیشنهاد می‌شود؟

از آنجایی که درصد بالایی از افراد به‌خصوص جوانان و نوجوانان نسبت به بازی‌های آنلاین و کامپیوتری علاقه زیادی نشان می‌دهند و حتی در موارد بسیاری با حرفه‌ای شدن و شرکت در مسابقات جهانی از این راه کسب درآمد می‌کنند، خرید سیستمی که بتوان با آن به‌راحتی با دنیای گیم ارتباط برقرار کرد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

در بین انواع پلتفرم‌های موجود خرید لپ‌ تاپ گیمینگ می‌تواند بسیار هوشمندانه باشد. این محصولات نسبت به کامپیوتر شخصی و کنسول از مزایای بیشتری برخوردار هستند. از مهم‌ترین آنها می‌توان به امکان استفاده در محیط‌های مختلف، جابه‌جایی آسان و… اشاره کرد.

لپ‌تاپ‌هایی که برای بازی کامپیوتری طراحی می‌شوند، از خصوصیات منحصر به‌فرد زیادی برخوردارند که باعث محبوبیت آنها می‌شود. در ادامه به بررسی ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

لپ تاپ گیمینگ چیست؟

همان‌طور که میدانیم، لپ‌تاپ گیمینگ منحصرا برای انجام بازی‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود. این نوع سیستم معمولا از cpu پرسرعت‌تر، حافظه بیشتر، سیستم خنک‌کننده بهتر و… نسبت به‌ لپ‌تاپ‌های معمولی تولید می‌شود.

همچنین برای کارایی بیشتر از کارت گرافیک مجزا در ساخت لپ‌تاپ گیمینگ استفاده می‌شود. با این کار علاوه‌ بر سازگاری بهتر با بازی‌های مختلف، امکان انجام کارهای گرافیکی در این نوع لپ‌تاپ به‌وجود آمده است.

طراحی ظاهری لپ‌تاپ نیز به‌گونه‌است که با سلیقه افراد هم‌خوانی داشته باشد. همچنین در این لپ‌تاپ امکان استفاده از مادها در بازی‌های مختلف برای شما فراهم می‌شود که این گزینه در کنسول وجود ندارد.

خرید لپ تاپ گیمینگ

نکات مهم برای خرید لپ‌ تاپ گیمینگ

خرید لپ تاپ گیمینگ نیز مانند سایر محصولات باید با در نظر گرفتن نکاتی انجام شود. این مولفه‌ها به شرح زیر است:

قیمت لپ‌تاپ گیمینگ

با توجه به ویژگی‌ها و قطعات سخت‌افزای تعبیه شده در لپ‌تاپ گیمینگ، معمولا قیمت بالاتری نسبت به لپ‌تاپ‌های معمولی دارند. اما باز هم این دسته‌بندی خود شامل مبلغ‌های متفاوتی است.

اگر قصد خرید این نوع سیستم را دارید، باید تمامی ویژگی‌های لپ‌تاپ را در کنار قیمت آن بررسی کرده و سپس بهترین گزینه مناسب برای خود را خریداری کنید.

قابلیت ارتقاء لپ‌تاپ‌ گیمینگ

قیمت بالای لپ‌تاپ باعث شده که اکثر ما توانایی خریداری سیستم‌های به‌روز و جدید را که سالانه وارد بازار می‌شود، نداشته باشیم. از این رو باید لپ‌تاپی را تهیه کنید که قابلیت ارتقاء داشته باشد.

با این ویژگی شما می‌توانید در صورت نیاز بخش‌های مختلف را با قطعات جدید تعویض کرده تا از به‌روزترین بازی‌ها پشتیبانی کند.

قدرت بالای پردازنده

قدرت سی‌پی‌یو با پنج ویژگی آن شامل قدرت پردازش، میزان فرکانس، تعداد هسته‌ها، توان مصرفی، تعداد رشته‌ها و حافظه کش مشخص می‌شود.

از آنجایی ‌که تمام اطلاعات توسط cpu پردازش می‌شود، بسیار مهم است که برای اجرای انواع بازی از قدرت کافی برخوردار باشد.

حافظه داخلی یا رم

هر چه مقدار حافظه بیشتر باشد، لپ‌تاپ نیز قیمت بالاتری پیدا می‌کند. بنابراین بهتر است سطح بازی و میزان حافظه مورد نیاز خود را بررسی کنید تا از پرداخت مبلغ‌های اضافه معاف شوید.

به‌طور کلی می‌توان گفت حافظه بین 8 تا 16 از قدرت خوبی برای اجرای انواع بازی مناسب است.

کارت گرافیک

در خرید لپ تاپ گیمینگ توجه به کارت گارفیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. می‌توان گفت اولین فاکتور شما باید انتخاب لپ‌تاپی با کارت گرافیک 4 یا 8 گیگابایت باشد. در غیر این‌صورت امکان عدم اجرای بازی برای شما وجود دارد.

وضوح صفحه نمایش

برای اینکه شخص بتواند بازی باکیفیتی انجام دهد و از آن لذت ببرد باید تصاویر را کاملا واضح و شفاف مشاهده کند. این موضوع علاوه‌بر کارت گرافیک به رفرش ریت صفحه نمایش و زمان پاسخ‌گویی بستگی دارد.

سیستم عامل

سیستم‌عامل‌های متفاوتی وجود دارد که هرکدام طرفداران خاصی دارند. اما بهترین گزینه برای انجام بازی‌های کامپیوتری انواع سیستم‌عامل‌های ویندوز است.

در بین ویندوزهای ارائه‌شده توسط مایکروسافت، ویندوز11 با سرعت و کارایی بالا بهترین سیستم‌عامل برای اجرای بازی‌های مختلف است.

باتری لپ تاپ

خرید لپ تاپ گیمینگ که دارای باتری مناسبی باشد، یکی از دغدغه‌های مهم گیمرها است. اینکه لپ‌تاپ بتواند چند ساعتی بدون خالی شدن، گیمر را همراهی کند بسیار مهم است. البته عمر باتری‌ها به‌مرور کاهش می‌یابد.

پورت لپ‌تاپ گیمینگ

افراد علاقه‌مند به گیم لازم است سیستمی را تهیه کنند تا از انواع پورت پشتیبانی کند. زیرا استفاده از تجهیزات جانبی متفاوت برای گیمر اجتناب‌ناپذیر است.

برندهای محبوب گیمینگ

برای خرید لپ تاپ گیمینگ علاه‌بر موارد فوق باید به برند آن نیز توجه کنید.

ایسوس

لپتاپ گیمینگ ایسوس یکی از پرطرفدارترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار کشور است که در مدل‌های متفاوت با قیمت‌های مختلف در اختیار گیمرهای حرفه‌ای قرار می‌گیرد.

اچ پی

برخلاف لپ‌تاپ‌های معمولی اچ‌پی که قدرت پردازش برنامه‌های سنگین را ندارند، نمونه‌های تولید شده برای گیم از قدرت بسیار بالایی برخوردارند.

لنوو

لپتاپ گیمینگ لنوو نسبت به کیفیتی که ارائه می‌دهد، از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. از معتبرترین شرکت‌های سازنده لپ‌تاپ می‌توان به لنوو اشاره کرد.

دل

این لپ‌تاپ گیمینگ دارای سخت‌افزار مستحکم بوده و بدنه آن از مقاومت بالایی برخوردار است.

جمع‌بندی

افراد علاقه‌مند به بازی‌های کامپیوتری برای خرید لپ تاپ گیمینگ باید به نکات مهمی توجه کنند. درصد زیادی از مردم برای سرگرمی یا حتی کسب درآمد به‌سراغ انجام بازی‌های مختلف کامپیوتری می‌روند. به‌همین دلیل شرکت‌های سازنده لپ‌تاپ اقدام به طراحی و تولید لپ‌تاپ‌های متفاوت و مناسب برای گیم کرده‌اند.

در چند سال اخیر کیفیت این محصولات رشد چشم‌گیری داشته و اکنون دنیایی از لپ‌تاپ برای گیم وجود دارد.

از این رو انتخاب لپ‌تاپ مناسب برای گیمرها کمی سخت شده و این افراد باید با ویژگی‌های کلی لپ‌تاپ ‌و قطعات سخت‌افزاری آن به‌طور کامل آشنا باشند.

این ویژگی‌ها شامل توجه به قدرت سی‌پی‌یو، میزان حافظه، سیستم‌عامل، کارت گرافیک و… است. تامین پخش رایانه صنعت – دیجی تامین با فراهم آوردن بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ در مناسب‌ترین قیمت در خدمت شما عزیزان می‌باشد.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    من ASUS ROG Strix G713RM لپتاپ ایسوس رو خریدم خیلی لپتاپ خوبه و سرعتشم برای گیم بالاست.

    پاسخ