;
coinex

کاهش شدید قیمت خودروهای تسلا ؛ هدف خودروساز بزرگ از این اقدام چیست؟

کاهش شدید قیمت خودروهای تسلا در نتیجه افت درآمد این خودروساز مطرح جهان رقم خورد. قیمت خودروی تسلا در اروپا و آمریکا چند شده است؟

افت شدید درآمد بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان در نهایت این شرکت را وادار به تصمیمی بسیار مهم کرد. ازاین‌رو هم‌اکنون با کاهش شدید قیمت خودروهای تسلا در بازار اروپا و آمریکا هستیم. ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل و مالک تسلا به تازگی بخشی از سهام خود در این شرکت را فروخت. بزرگترین سرمایه و دارایی ماسک مربوط به سهام شرکت تسلا بود و با افت شدید این سهام، این ثروتمند مشهور نیز درصد بالایی از ثروت خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: تبدیل خودرو تسلا به وانت به سبک پراید وانت!

کاهش شدید قیمت خودروهای تسلا رقم خورد

تسلا در چند سال اخیر قیمت خودروهایش را به آرامی افزایش داده، با این‌حال با هدف افزایش فروش تصمیم گرفته است محصولاتش را در ایالات متحده و اروپا با افت قیمت مواجه کند. ارزان‌ترین خودروی برقی تسلا یعنی Model 3 RWD پیش‌تر با قیمت ۴۶٬۹۹۰ دلار فروخته می‌شد اما اکنون برچسب قیمت ۴۳٬۹۹۰ دلار را یدک می‌کشد.

در همین حین خودروی پنج صندلی Model Y Long Range با افت ۲۰ درصدی قیمت (از ۶۵٬۹۹۰ دلار به ۵۲٬۹۹۰ دلار) مواجه شده است. این افت قیمت باعث می‌شود Tesla Model Y تحت پوشش اعتبار مالیاتی ۷٬۵۰۰ دلاری دولت آمریکا باشد. بدین ترتیب میزان افت قیمت Tesla Model Y به ۲۰٬۵۰۰ دلار می‌رسد، یعنی بیش از ۳۰ درصد.

کاهش شدید قیمت خودروهای تسلا رقم خورد

بر اساس گزارش انگجت، قیمت تمامی خودروهای دیگر تسلا شامل Model S و Model X (هر دو نسخه‌ی عادی و پلید) به‌همراه Model 3 نیز افت کرده است. با این‌حال، نمونه‌ی هفت صندلی Model Y به‌میزان ۱٬۰۰۰ تا ۴٬۰۰۰ دلار گران‌تر شده است. با وجود افزایش قیمت به بالای ۵۵٬۰۰۰ دلار، نمونه‌ی هفت صندلی Model Y نیز تحت پوشش اعتبار مالیاتی ۷٬۵۰۰ دلاری قرار می‌گیرد چون در حال صحبت درباره‌ی خودرویی SUV هستیم. در آلمان، خودروهای Model 3 و Model Y تسلا به‌میزان یک تا ۱۷ درصد افت قیمت تجربه کرده‌اند. قیمت این خودروها در اتریش، سوئیس و فرانسه نیز کاهش یافته است.

علاقه‌مندان به خودروهای تسلا برای دریافت تخفیف ۷٬۵۰۰ دلاری باید مدل مدنظرشان را پیش از فرا رسیدن نیمه‌ی مارس ۲۰۲۳ (اواخر اسفند ۱۴۰۱) خریداری کنند. در آن زمان میزان تخفیف نصف می‌شود.

اعتبار مالیاتی ۷٬۵۰۰ دلاری شامل خودروهای SUV با قیمت زیر ۸۰٬۰۰۰ دلار و خودروهای معمولی با قیمت زیر ۵۵٬۰۰۰ دلار می‌شود. خودروی Tesla Model Y (بسته به تعداد صندلی‌هایش) در هر دو دسته قرار می‌گیرد. بدین ترتیب شماری از نمونه‌های پنج صندلی Model Y تحت پوشش نخواهند بود. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، این شرایط را گیج‌کننده می‌داند. تمامی نسخه‌های Model Y به‌جز نسخه‌ی Performance تحت پوشش قرار دارند.

کاهش شدید قیمت خودروهای تسلا رقم خورد

اواخر سال گذشته‌ی میلادی گفته شد که تسلا پس از چند سال فروش درخشان، به دلیل افزایش رقابت، با کاهش فروش خودرو مواجه شده است. این شرایط نخستین بار در چین دیده شد و سپس شاهد سرایت کردن آن به بازار آمریکا بودیم.

تسلا قبل از کاهش قیمت در اروپا و آمریکا، چنین کاری را برای بازار چین انجام داده بود. خودروی Tesla Model 3 در چین با قیمت ۲۲۹٬۹۰۰ یوان (۳۳٬۴۲۵ دلار) فروخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کاهش شدید قیمت خودروهای تسلا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر