;
coinex

بررسی مشخصات فنی اشکودا اسلاویا [+امکانات رفاهی و قیمت]

خودروهای خارجی به زودی راهی بازار می‌شوند و پارس ساتر قصد دارد برخی از محصولات اشکودا، از جمله اشکودا اسلاویا را عرضه کند. به همین بهانه قصد داریم به بررسی مشخصات فنی اشکودا اسلاویا بپردازیم و اطلاعاتی را درباره امکانات رفاهی و قیمت این خودرو در اختیار شما قرار دهیم.

واردات خودرو پس از تحمل رنج و مشقت‌های بسیار بالاخره رسمی و قطعی شده و حتی نمونه‌هایی از خودروهای خارجی تحویل گمرک شده است. تا به امروز مشخص شده چه خودروهایی از طرف چه واردکنندگانی قرار است وارد بازار ایران شوند. برای مثال سایپا قصد دارد چند خودروی کراس اوور از برند چینی چانگان راهی بازار کند و کوشا خودرو هم عهده‌دار واردات محصولات جذاب کیاموتورز کره‌ای شده!

در این میان، پارس ساتر نیز واردات اشکولا اسلاویا و برخی خودروهای دیگر این برند را بر عهده دارد. در ادامه با بررسی اشکودا اسلاویا همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس

بررسی مشخصات فنی کیا پگاس 2023

بررسی مشخصات فنی اشکودا اسلاویا

بررسی مشخصات فنی اشکودا اسلاویا
بررسی مشخصات فنی اشکودا اسلاویا

علاوه بر کیا و چانگان، اشکودا نیز وارد عرصه رقابت شده و می‌خواهد بازار کشورمان را تجربه کند. این خودروساز اهل جمهوری چک مدتی است با فولکس واگن آلمان نیز همکاری می‌کند و سدان‌های جذابی برای واردات دارد. امروز و در این مطلب نیم نگاهی به یکی از سدان‌های آماده به ورود اشکودا با نام اسلاویا می‌اندازیم.

در میان سبد محصولات اشکودا، اسلاویا گل سرسبد است و توانسته در بازارهای آزمایشی نظیر هند، فروش بالا و جذابی داشته باشد. شرکت ایرانی واردکننده محصولات اشکودا، پارس ساتر است و بررسی‌های به عمل آمده حاکی از این هستند که به طور مستقیم با خودروساز مذکور قرارداد نمایندگی انحصاری منعقد کرده است. شواهد و قرائن نشان می‌دهند خودروهای مدنظر پارس ساتر مشخص شده و به زودی در جاده‌های کشورمان شاهد جولان آنها خواهیم بود.

بررسی مشخصات فنی اشکودا اسلاویا

طراحی ظاهری اشکودا اسلاویا

گفتیم که اشکودا با کمپانی معروف و قدرتمند فولکس واگن آلمان همکاری می‌کند و به نوعی یکی از برندهای آن به حساب می‌آید. اسلاویا، این سدان زیبا و مدرن روی پلتفرم اختصاصی MQB-A0 سوار شده و قد و قواره‌ای نزدیک به راپید دارد. آخرین مدل معرفی شده از راپید به سال 2020 میلادی باز می‌گردد و با نگاهی کلی به این دو ماشین و حتی ساپرب و اکتاویا به این نتیجه باز خواهیم گشت که همگی برادران یکدیگر به حساب آمده و طراحی مدرن و به روزی دارند.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023

بررسی مشخصات فنی کیا سراتو 2023

نمای جذاب و اسپرتی که در جلو شاهد آن خواهیم بود با جلو پنجره معروف شش ضلعی اشکودا عجین شده و چراغ‌های متصل شده از دو طرف به گریل خودرو به همراه ورودی‌های هوای گسترده روی سپر به زیبایی این المان‌ها یاری رسانده است. یکی از مولفه‌های تماشایی محصولات اشکودا، چراغ‌های نمای عقب خودرو و زاویه‌های تند و تیزی است که روی سپر دیده می‌شوند.

بررسی مشخصات فنی اشکودا اسلاویا
بررسی اشکودا اسلاویا

کمپانی اشکودا سعی کرده سدان موردنظر خود را در سه سطح اکتیو، اَمبیشن و استایل و با رنگ بندی پنج گانه راهی بازار کند و در حال حاضر برای تایرها رینگ‌های 16 اینچی در نظر گرفته‌اند.

طراحی داخلی اشکودا اسلاویا

از طراحی نمای بیرونی اسلاویا که گذر کنیم باید وارد کابین شویم و به جستجوی المان‌های داخلی بپردازیم. از نظر طراحی داشبورد می‌توان گفت، شباهت بین اسلاویا و فابیا انکارنشدنی است. همکاری با فولکس واگن در طراحی داخلی به کمک آمده و برخی از المان‌های زیبایی شناختی این سدان از خودروی پولو وام گرفته شده است.

اگر به سراغ نمونه‌های قبلی این خودرو برویم، به این نتیجه خواهیم رسید که اشکودا اسلاویا جدید کیفیت متریال بهتری در مقایسه با آنها دارد و در حد و اندازه یک خودروی اقتصادی ظاهر شده است. یکی از نقاط قوت این خودرو، فضای باری است که مخصوصاً به خانواده‌ها ارائه می‌دهد. برای سفرها می‌توانید از صندوق عقب 520 لیتری لذت ببرید و اغلب وسایل خود را توی آن جای دهید. به طور کلی اسلاویا همان فابیا است ولی با یک صندوق اضافه!

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی کیا پیکانتو 2023

وزیر صمت از کاهش قیمت خودرو در هفته‌های آینده خبر داد

بررسی مشخصات فنی اشکودا اسلاویا

مشخص نیست که پارس ساتر قصد دارد چه پیشرانه‌ای برای بازار کشورمان سفارش دهد چرا که اسلاویا با دو موتور 1.0 و 1.5 لیتری به میدان آمده است. پیشرانه یک لیتری قادر است تنها 115 اسب بخار قدرت و 175 نیوتن متر گشتاور تولید کند و نیروی محرکه را از طریق گیربکس 6 سرعته دستی یا اتومات به محور جلو انتقال دهد.

و اما موتور 1.5 لیتری با حجم بیشتر می‌تواند 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند. مجموع نیروی قوای محرکه قرار است از طریق یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل شود.

بررسی مشخصات فنی اشکودا اسلاویا

آپشن‌های رفاهی و ایمنی اشکودا اسلاویا

از آنجایی که اشکودا اسلاویا برای بازار ما در نظر گرفته شده و خودرویی اقتصادی و مقرون به صرفه محسوب می‌شود، آپشن‌ها و امکانات رفاهی چندان سطح بالایی نخواهد داشت؛ ولی به نسبت برخی از نمونه‌های داخلی خوش درخشیده است. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به صفحه نمایش 10 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی، کروز کنترل، کلاستر دیجیتال 8 اینچی، ایربگ‌های جلو و کناری پرده‌ای، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه صندلی‌های جلو، پد شارژ وایرلس تلفن همراه، پورت یو اس بی برای سرنشینان عقب و نگهدارنده لیوان اشاره کرد.

قیمت اشکودا اسلاویا

اگر بخواهیم قیمت مدل وارداتی بازار هند را حساب کنیم، قیمت اشکودا اسلاویا در بازار داخلی ما ممکن است بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان شود. به هر حال همه چیز بستگی به فروش این خودرو از طریق بورس کالا دارد. نظر شما درباره بررسی مشخصات فنی اشکودا اسلاویا چیست؟

سوالات متداول

مشخصات فنی اشکودا اسلاویا چیست؟

برای این خودرو دو پیشرانه 1.0 و 1.5 لیتری در نظر گرفته شده که اولی می تواند 115 اسب بخار قدرت و 175 نیوتن متر گشتاور تولید کند؛ در حالی‌که دومین موتور قادر است حداکثر 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید نماید.

آپشن های رفاهی اشکودا اسلاویا چیست؟

صفحه نمایش 10 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی، کروز کنترل، کلاستر دیجیتال 8 اینچی، ایربگ‌های جلو و کناری پرده‌ای، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه صندلی‌های جلو، پد شارژ وایرلس تلفن همراه، پورت یو اس بی برای سرنشینان عقب و نگهدارنده لیوان.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی مشخصات فنی اشکودا اسلاویا چیست؟ آیا واردات این خودرو می‌تواند به وضعیت نابسامان بازار خودرو کمک کند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر