;
coinex

ارز دیجیتال مشترک ایران و روسیه با نام توکن خلیج فارس به زودی عرضه می‌شود

توکن خلیج فارس به عنوان ارز دیجیتال مشترک ایران و روسیه با پشتوانه طلا و در راستای توسعه همکاری‌های این دو کشور به زودی عرضه می‌شود.

ایران و روسیه در راستای گسترش همکاری‌های اقتصادی خود و برای توسعه فعالیت‌های رمزارزی قصد عرضه استیبل کوینی با پشتوانه طلا با نام توکن منطقه خلیج فارس را دارند.

بیشتر بخوانید: سرقت ارز دیجیتال با فیلترشکن ایرانی ؛ همین الان این برنامه خطرناک را حذف کنید!

توکن خلیج فارس ؛ ارز دیجیتال مشترک ایران و روسیه

در شرایطی که هنور اتصال شبکه بانکی ایران به پلتفرم روسی میر نهایی نشده است، همکاری‌های صمیمانه ایران و روسیه برای تجارت فرامرزی و دور زدن تحریم‌های گسترده بین‌المللی وارد فاز جدید شده است. بر این مبنا، قرار است این دو کشور از استیبل کوین یا رمزارزهایی با قیمت ثابت برای پرداخت‌های فرامرزی خود بهره‌گیری کنند.

خبرگزاری روسی Vedomosti ضمن اعلام این خبر گفت توکن خلیج فارس قرار است به عنوان روش پرداخت در تجارت خارجی استفاده شود.

در ایران اما اولین بار موضوع گسترش تجارت فرامرزی ایران و روسیه را رئیس مرکز توسعه تجارت ایران اعلام کرد. او در آن زمان اعلام کرد که قرار است پلتفرم‌های ایرانی با مشارکت همکاران روسی خود بازار منطقه‌ای خود را گسترس دهند. او همچنین خبر فراهم شدن اقدامات اتصال شبکه بانکی ایران به میر را نیز داده بود.

ارز دیجیتال مشترک ایران و روسیه با نام توکن خلیج فارس به زودی عرضه می‌شود

بعد از سفر هیئت روسی در شهریور ماه سال جاری به ایران و مذاکراتی که جهت توسعه همکاری‌های رمزارزی انجام شد، حال خبر از انتشار یک توکن مشترک رسیده است.

الکساندر براژنیکوف، مدیر اجرایی انجمن صنایع رمزنگاری و بلاک‌چین روسیه و همان کسی که در همایش تکنو بلاک ایران حضور یافته بود، در این خصوص اعلام کرده که این توکن در قالب استیبل‌کوین و دارای پشتوانه طلا است.

یکی از اهداف رمزارز مشترک ایران و روسیه امکان انجام تراکنش‌های فرامرزی بدون نیاز به ارزهایی مانند دلار آمریکا، روبل روسیه و ریال ایران است. بر این اساس و بنابر گزارش‌ها، این ارز ابتدا در منطقه ویژه اقتصادی آستاراخان در روسیه که محموله‌های ایران به آن می‌رسد استفاده خواهد شد.

آنتون تکاچف از قانون‌گذاران روسی و شخص دیگری که در شهریور ماه به ایران سفر کرده بود نیز تاکید کرده است که انجام این پروژه مشترک تنها زمانی امکان‌پذیر است که تنظیم‌گری بازار دارایی‌های دیجیتال روسیه کامل شود.

ایران و روسیه هر دو کشورهایی هستند که استفاده و فعالیت‌های مرتبط با رمزارزها و دارایی‌های دیجیتال را تا حدی ممنوع یا محدود اعلام کرده‌اند و در عین حال سعی در دور زدن تحریم‌های جهانی با استفاده از رمزارزها در بخش تجارت خارجی دارند که نتیجه این فعالیت‌ها ثبت سفارش واردات از طرف ایران به ارزش ۱۰ میلیون دلار بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره توسعه ارز دیجیتال مشترک ایران و روسیه با نام توکن خلیج فارس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    مسخره ترین و بیخود ترین خبری بود که خوندم.
    شما این توکنی که میگی رو کجای دنیا قبول میکنن ؟
    همین روسیه که میگی همکاری کرده، اصلا خودش قبولش میکنه ؟
    اگه شما خیلی توکن باز بودی و عشق توکن داخلی داری پس چرا مزارع بیت کوین دارید و برقی که حق مردم هست رو اونجا مصرف میکنین ؟

    پاسخ