;
coinex

نخستین کنکور الکترونیک در بهمن ماه برگزار می‌شود

نخستین کنکور الکترونیک احتمالاً در بهمن‌ماه برگزار می‌شود. این آزمون در وهله اول به صورت آزمایشی برگزار می‌شود و پس از آن قطعی خواهد شد.

طبق اعلام و اطلاع معاون وزیر علوم، احتمالاً نخستین کنکور الکترونیک بهمن‌ماه سال جاری به صورت آزمایشی برگزار خواهد شد. گفتنی‌ است این آزمون ابتدا به صورت آزمایشی برگزار می‌شود و پس از گذراندن مراحل مورد نیاز در نهایت قطعی خواهد شد. معاون وزیر علوم بیان کرد، این آزمون شامل 3 مرحله خواهد بود که برای آن یک سری بانک سؤالات و نرم‌افزار مخصوص طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: تجهیز حوزه‌های کنکور به دستگاه‌های سیگنال یاب

نخستین کنکور الکترونیک بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود

رئیس سازمان سنجش کشور در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: «در مسیر الکترونیکی شدن کنکور گام برداشته شده و این احتمال وجود دارد که چند بار به صورت آزمایشی کنکور الکترونیکی برگزار شود.»

به گفته‌ی عبدالرسول پورعباس‌، برای برگزاری کنکور الکترونیک سه مرحله در نظر گرفته شده و بانک سوالات و یک نرم‌افزار برای آن ایجاد شده است:

بستری برای برگزاری امتحان به صورت کامپیوتر پایه، موبایل پایه و صفحه‌هوشمند پایه درنظر گرفته می‌شود و داوطلبان با حضور در محل‌های تعیین‌شده آزمون می‌دهند و نتیجه بلافاصله پس از برگزاری آزمون به داوطلب اعلام می‌شود.

پورعباس در بخش دیگری از توضیحاتش درباره کنکور ۱۴۰۲ به ماجرای قطع شدن اینترنت اشاره کرد و گفت: «درنظر داریم که امکان ارسال فایل و عکس در پیام‌رسان‌ها وجود نداشته باشد. اینترنت همراه به صورت نقطه‌ای در زمان برگزاری کنکور قطع می‌شود.»

نخستین کنکور الکترونیک بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود

پیش از این سازمان سنجش تمایل داشت اینترنت را در روزهای برگزاری کنکور به صورت سراسری قطع کند اما در نهایت وزیر ارتباطات خبر داد که با شروطی با قطعی نقطه‌ای اینترنت در زمان برگزاری کنکور موافقت کرده که فقط اینترنت همراه در محدوده حوزه‌های امتحانی و در ساعات برگزاری و با اطلاع قبلی قطع شود. او همچنین خطاب به سازمان سنجش گفته بود که با روش‌های فناورانه‌‌تری هم می‌توان با تقلب در کنکور مقابله کرد.

معاون وزیر علوم هم در گفت‌وگوی خود به افزایش تعداد دستگاه‌های سیگنال‌یاب در فرایند برگزاری کنکور از ۸۰ مورد به ۱۸۰ مورد اشاره کرد که برای ارتقای امنیت کنکور به کار گرفته می‌شوند. دستگاه‌های سیگنال‌یاب قابلیت شناسایی دستگاه‌های متخلفان را دارند:

متخلفان با دستگاه‌های فوق‌جاسوسی در جلسه کنکور حاضر می‌شوند و اگر این دستگاه‌ها حتی به صورت خاموش از یک داوطلب گرفته شود تا ۱۰ سال محرومیت از شرکت در آزمون را به همراه دارد. دستگاه‌های امنیتی کشور در صورت شناسایی متخلفان و ابلاغ حکم از سوی قاضی کشیک در زمان برگزاری کنکور، متخلفان را بازداشت می‌کنند.

با توجه به اینکه اولین بار است کنکور سراسری در فصل زمستان برگزار می‌شود معاون سازمان سنجش اعلام کرده که داوطلبان درباره گرمایش سالن‌های برگزاری آزمون نگرانی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره نخستین کنکور الکترونیک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر