;
coinex

تاریخ جدید برگزاری کنگره موبایل ایران اعلام شد

تاریخ جدید برگزاری کنگره موبایل ایران اعلام شد. این کنگره در سه بخش مختلف به میزبانی سالن نمایشگاهی مجتمع ایران مال برگزار خواهد شد.

تاریخ جدید برگزاری کنگره موبایل ایران توسط انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اعلام شد. این کنگره قرار بود در تاریخ 7 تا 10 مهر برگزار شود اما به دلایلی به تعویق افتاد و حالا تاریخ جدیدی برای آن اعلام شده است. بر طبق این خبر، کنگره موبایل ایران قرار است در تاریخ 2 تا 5 اسفند در 3 بخش زیست بوم موبایل، نمایشگاه نرم‌افزار و سخت‌افزار موبایل و در سالن نمایشگاهی مجتمع ایران مال برگزار شود.

بیشتر بخوانید: شورای رقابت بازار اینترنت ثابت ایران را انحصاری تشخیص داد

تاریخ جدید برگزاری کنگره موبایل ایران اعلام شد

شاید با شنیدن نام کنگره موبایل به یاد کنگره موبایل جهانی MWC اسپانیا بیفتید. با این‌حال IMC یا کنگره موبایل ایران هدف متفاوتی داشته و برگزارکننده آن نیز انجمن واردکنندگان موبایل است. این کنگره قرار است با هدف توسعه بازار زنجیره تأمین و عرضه تلفن همراه کشور و ایجاد همگرایی مابین صنعت و دانش برگزار شود.

این رویداد در سه محور زیست بوم موبایل، نمایشگاه نرم‌افزار و سخت‌افزار موبایل و جایزه ستاره‌های موبایل در محل نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد.

تاریخ جدید برگزاری کنگره موبایل ایران اعلام شد

IMC قرار بود ابتدا از تاریخ ۷ تا ۱۰ مهرماه برگزار شود. با این‌حال به گفته روابط عمومی این کنگره، برگزاری آن به‌خاطر اوج‌گیری اعتراضات و اختلالات شدید اینترنتی به تعویق افتاد. ظاهراً حتی تعدادی از سخنرانان بخش زیست بوم بازداشت شده و یا تحت نظر هستند. به همین خاطر برگزاری کنگره موبایل ایران چند با به تعویق افتاد و تاریخ جدید ۲ تا ۵ اسفندماه اعلام شده است.

با این‌که ستاد برگزاری این رویداد ابراز امیدواری کرده که آرامش به اکوسیستم موبایل کشور بازگردد، کماکان بیشترین اختلالات و شدیدترین فیلترینگ روی اینترنت اعمال می‌شود. علاوه بر این سقوط تاریخی ارزش پول ملی نیز باعث شده بازار تلفن همراه در بدترین شرایط خود در چند سال اخیر قرار داشته باشد.

اعتصابات کسبه بازارهای موبایل، کاهش شدید فروش، افزایش نجومی قیمت‌ها، جلوگیری از واردات برخی برندها، خبرهای افزایش تعرفه گمرکی و شرایط نابسامان اقتصادی همگی عواملی هستند که می‌تواند برگزاری چنین نمایشگاهی را از اساس زیر سوال ببرد.

با این‌حال ما هم امیدواریم به‌زودی شرایطی فراهم شود که نه‌تنها امکان واردات و فعالیت برندهای خارجی در ایران و سرمایه‌گذاری آن‌ها فراهم شود،‌ بلکه مانند بسیاری کشورهای در حال توسعه، شاهد احداث خطوط تولید موبایل در ایران نیز باشیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تاریخ جدید برگزاری کنگره موبایل ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر