;
coinex

کاهش 50 درصدی نرخ دلیوری پوش نوتیفیکیشن‌ها در نتیجه فیلترینگ

کاهش 50 درصدی نرخ دلیوری پوش نوتیفیکیشن‌ها در نتیجه فیلترینگ گسترده اینترنت و شبکه‌های اجتماعی خارجی بوجود آمده است.

طبق اعلام مدیر بازاریابی پوشه، کاهش 50 درصدی نرخ دلیوری پوش نوتیفیکیشن‌ها در نتیجه فیلترینگ اینترنت سراسری در کشور منجر به افت درآمد این ابزار دیجیتال مارکتینگ شده است. متأسفانه در طی 4 ماه گذشته و از روزهای آغازین محدودیت‌های اینترنت در کشور، شاهد تعطیلی و یا افت درآمد بسیاری از کسب‌وکارها بوده‌ایم. پس قطعاً ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

بیشتر بخوانید: خرید و فروش فیلترشکن در اطراف حرم امام رضا ؛ دردسرهای زائران خارجی با فیلترینگ!

کاهش 50 درصدی نرخ دلیوری پوش نوتیفیکیشن‌ها در نتیجه فیلترینگ

به نقل از روابط عمومی تپسل، سرویس پوشه (از زیرمجموعه‌های هلدینگ تپسل) اعلام کرده که پیرو فیلترینگ گسترده اینترنت، شاهد ۵۰ درصد افت Delivery rate در بخش پوش نوتیفیکشن شده‌ و آن را عدد بسیار بزرگی دانسته است.

از آنجایی که این فیلترینگ گسترده و محدودیت‌های اینترنتی، آسیب شدیدی بر کسب‌وکارهای خرد و بزرگ وارد کرده است، پوشه به دنبال راه‌حل‌هایی برای رفع آن است. این پلتفرم پوش نوتیفیکیشن اعلام کرده است: «در شرایط فعلی، می‌خواهد با ارائه راهکار بومی جایگزین فایربیس، بر این مشکل غلبه کنند و با توجه به اهمیتی که فایربیس در پلتفرم‌های اتومیشن با هدف تعامل موثر با کاربران و کمک به حفظ و بازگشت آن‌ها دارد، امکان ارائه این سرویس به کاربران ایرانی را فراهم آورند.»

کاهش 50 درصدی نرخ دلیوری پوش نوتیفیکیشن‌ها در نتیجه فیلترینگ

ساغر رفیعی، مدیر بازاریابی و فروش پوشه در این خصوص می‌گوید:

قاعدتا باید در چنین شرایطی یک نقشه جایگزین داشت. کسب‌وکارهای ایران در حال حاضر به یک سرویس پیام‌رسانی که بومی‌سازی‌شده باشد و به آن‌ها در حفظ و بازگشت کاربرها کمک کند، نیاز دارند. به همین دلیل ما هم برنامه داریم که در آینده نزدیک یک راهکار بومی جایگزین فایربیس توسعه دهیم که ارسال و دریافت نوتیفیکیشن بر اساس آن انجام شود.

رفیعی در خصوص این سرویس گفت: «پوشه یک پلتفرم مارکتینگ آتومیشن بر بستر وب و موبایل است که سال ۹۴ فعالیت خود را شروع کرد. رسالت و نقش پلتفرم‌های مارکتینگ آتومیشن، کمک به حفظ کاربر و بهبود و حفظ بازگشت کاربر است. در پوشه نیز این رسالت بر اساس سگمنت‌بندی کاربران هدف بر اساس رفتار، ورود و خروج به یک منطقه جغرافیایی یا… و ارسال پیام‌ متناسب با هر بخش تعریف شده است. سرویس پوش نوتیفیکیشن بخشی از این پیامی است که می‌توانید به سگمنت ارسال کنید.» او ادامه داد:

پوشه همانند سایر پلتفرم‌های مشابه فعال در بازار ایران، ارسال نوتیفیکیشن را از طریق بستر فایربیس انجام می‌دهد. به دنبال قطعی اینترنت و فیلترینگ سنگین فایربیس در ایران، از آنجایی که فایربیس یکی از محصولات گوگل است، فرآیند ارسال و دریافت پوش نوتیفیکیشن به کاربران ایرانی متحمل مشکلات زیادی شده است. مثلا در گزارش تپسل آمده است که پس از این اتفاقات، ۵۰درصد از کمپین‌های پوش نوتیفیکیشن به خاطر عدم بازدید کاربر افت کرده‌اند.

رفیعی اشاره می‌کند: «در پلتفرم پوشه به دلیل اینکه سرورهای مربوطه در خارج از ایران هستند، فرآیند ارسال بدون مشکل انجام می‌شود، ولی مشکل اصلی در سر دیگر پوش نوتیفیکیشن، یعنی بخش دریافت آن توسط کاربر دیده می‌شود. این مشکل ناشی از فیلترینگ اینترنت و استفاده مداوم کاربران از وی‌پی‌ان‌هاست که کاربران ایرانی نمی‌توانستند پوش نوتیفیکیشن را دریافت یا باز کنند.»

کاهش 50 درصدی نرخ دلیوری پوش نوتیفیکیشن‌ها در نتیجه فیلترینگ

پوش نوتیفیکیشن پیامی است که می‌تواند از طریق مرورگر وب، اپلیکیشن یا سیستم عامل ارسال شود. این پیام را می‌توان بدون داشتن اطلاعات تماس مشتری برای وی ارسال کرد. با استفاده از این نوع سرویس، کسب‌وکارها می‌توانند بازگشت کاربر و تعامل وی را افزایش دهند. یکی از رایج‌ترین سرویس‌ها برای ارسال پوش نوتیفیکیشن در اندروید، فایربیس است. سرویس پیام‌رسان ابری فایربیس (Firebase Cloud Messaging) یک راهکار پیام‌رسانی با پشتیبانی چندپلتفرمی است که امکان ارسال پیام را برای کاربران فعال می‌کند. در ماه‌های اخیر، به دنبال قطعی و فیلترینگ گسترده اینترنت در ایران، ارسال و دریافت پوش نوتیفیکیشن به کاربران ایرانی به شدت دچار مشکل و کاهش شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره کاهش 50 درصدی نرخ دلیوری پوش نوتیفیکیشن‌ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر