;
coinex

لزوم تعمیر خودرو نو بعد از سه ماه ؛ بحران قطعه‌سازان کشور ادامه دارد!

لزوم تعمیر خودرو نو بعد از سه ماه خبری بسیار ناراحت‌کننده است که متأسفانه با وضعیت بد صنعت خودرو و قطعه‌سازی این وضعیت به شدت وجود دارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد در خبری بسیار ناامیدکننده، از لزوم تعمیر خودرو نو بعد از سه ماه صحبت کرد. وی علت این شرایط را نیز به کیفیت نامناسب قطعات خودرو ربط می‌دهد و می‌گوید، تحریم‌های اخیر صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی را با مشکلات زیادی روبرو کرده است که بزرگترین آن اجبار به استفاده از قطعات بی‌کیفیت در خودروهای نو است.

بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو دی 1401 مشخص شد

لزوم تعمیر خودرو نو بعد از سه ماه اتفاقی دردآور است

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود علاوه بر اشاره به توقف خط تولید ۵ خودرو در سال جاری و احتمال حذف خودروهای بیشتر در سال آینده، به لزوم تعمیر خودرو نو بعد از سه ماه اشاره کرد. این مقام مسئول، اتفاقات ناگوار در طی سال‌های متمادی را عامل اصلی کیفیت پایین قطعات می‌داند.

درحالی‌که شرکت‌های خودروسازی از حداقل فواصل شش‌ماهه یا حتی یک‌ساله برای مراجعه محصولات خود به تعمیرگاه و تعویض احتمالی قطعات سخن می‌گویند، اما واقعیت این است که حتی خودروهای نو و دست‌اول نیز پس از دو الی سه ماه به تعمیر احتیاج دارند. لزوم تعمیر خودروی نو بعد از سه ماه به‌هیچ‌وجه استاندارد نیست، بااین‌وجود خودروهای تولیدشده در داخل کشور به‌سبب ضعف در قطعات، عمر مفید چندانی ندارند و خیلی زود راهی تعمیرگاه می‌شوند.

لزوم تعمیر خودرو نو بعد از سه ماه اتفاقی دردآور است

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد، به‌دنبال مشکلات عدیده در تأمین قطعات، ازجمله تحریم‌های بین‌المللی و اقتصاد ضعیف، حوزه قطعه رها شده است. بسیاری از قطعات به‌صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند و یا با سوءاستفاده از نشان ملی استاندارد، به‌صورت زیر‌پله‌ای تولید می‌شوند که کیفیت آن‌ها به‌هیچ‌وجه مورد‌تأیید نیست. درحال‌حاضر سنجش کیفیت هر قطعه خودرویی براساس ۵۴ معیار استاندارد صورت می‌گیرد، ولی قرار است تا اوایل سال آینده، ۵۰۰ معیار برای سنجش کیفیت قطعات خودرو در نظر گرفته شود.

فعالیت مراکز فنی برای خودروهای جاده‌ای نیز بر حوزه قطعات تأثیر می‌گذارد. تفاوت نتایج آزمون مراکز معاینه فنی، یکی از مشکلاتی است که موجب عدم توجه به کیفیت قطعات می‌شود. براساس مصوبه ۱۵۶۷۸، مراکز معاینه فنی می‌بایست با رعایت بندهای ذکرشده در آیین‌نامه مربوطه و بازرسی دقیق بخش‌های مختلف خودرو، گواهی معاینه فنی را صادر کنند. سازمان ملی استاندارد نیز به‌نوبه‌خود مسئولیت نظارت بر ستاد معاینه فنی و عملکرد آن را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره لزوم تعمیر خودرو نو بعد از سه ماه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر