;
coinex

اختلال شدید در اینترنت ایران 27 دی 1401 ؛ ماجرا چیست؟

گزارش‌ها و بررسی‌های جدید حاکی از اختلال شدید در اینترنت ایران از عصر روز گذشته تا امروز است. اما علت این اختلالات چیست؟

گزارش‌ها و بررسی‌ها حاکی از این است که از حوالی ساعت 14:30 امروز اختلالات اینترنتی شدیدی در سراسر کشور مشاهده می‌شود. در پی این اختلالات، حتی دسترسی به برخی پیامرسان‌ها و وبسایت‌های داخلی هم مختل شده و برخی کاربران هم به سختی به آن‌ها دسترسی دارند.

علاوه بر این، اختلالات مشابهی نیز دیروز و از ساعت 17 تا 19 مشاهده شد. موضوعی که وزارت ارتباطات تا این لحظه در خصوص آن واکنشی نشان نداده است.

بیشتر بخوانید: رفع فیلتر دیسکورد در ایران ؛ تداوم رفع فیلتر پلتفرم‌های کاربردی در یک روز!

اختلال شدید در اینترنت ایران

بنابر اطلاعات سایت مرکز تبادل ترافیک داده تهران، شب گذشته یک اختلال دو ساعته در ترافیک داخل کشور رخ داده است. در همین خصوص، امیر محمدزاده لاجوری، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور، شب گذشته و با انتشار پستی در فضای مجازی در این خصوص گفت:

دقایقی پیش شاهد افت ترافیک یکی از مراکز IXP کشور بودیم که توسط همکارانم این مشکل مرتفع گردید.

اختلال شدید در اینترنت ایران 27 دی 1401 ؛ ماجرا چیست؟

اما امروز هم شواهد حاکی از آن است که این اختلال در ترافیک داخل کشور همچنان وجود دارد و کندی اینترنت احساس می‌شود. همچنین یکی از دیتاسنترهای داخلی (ابرآروان) هم از مدار خارج شده بود و در این‌باره به کاربران خود توضیح داد:

کاربر دیتاسنتر بامداد، قطعی برق مکرر و بسیار طولانی مدت، هم‌چنین عدم پایداری برق منطقه، در کنار مشکل سوخت‌رسانی، باعث فشار مضاعف و از دسترس‌ خارج شدن ژنراتورها و در نتیجه از مدار خارج شدن دیتاسنتر بامداد ابر آروان شده است. براساس اعلام وزارت نیرو، این قطعی و ناپایداری برق حداقل تا ساعت ۲۴ امشب ۲۷ دی ۱۴۰۱ ادامه دارد.

اختلال شدید در اینترنت ایران 27 دی 1401 ؛ ماجرا چیست؟

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اختلال شدید در اینترنت ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام
    به هیچ عنوان ب وبسایت‌ها ی خارجی دسترسی ندارم، دو روز هست اینجور شده، یه سایت وردپرسی بلا گی ساده دارم با هاست اشتراکی آلمان که اونم نمیتونم باز کنم ، حتی به پنل مدیریت هم نمیتونم برم اصلن صفحه ش بالا نمیاد، به سی پول هم نمیتونم وارد بشم، مقاله از سایت ای خارجی هم نمیتونم ترجمه کنم واقعا اوضاع عصبی و کرده ….

    پاسخ