;
coinex

آموزش و پروش به دنبال راه‌های جدید حفظ امنیت امتحانات بدون قطع اینترنت

آموزش و پرورش به دنبال راه‌هایی جدید و کاربردی برای حفظ امنیت امتحانات بدون قطع اینترنت است. وزارت ارتباطات نیز راهکارهایی ارائه داده است.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش اعلام کرده است که برای حفظ امنیت امتحانات بدون قطع اینترنت به دنبال راهکارهایی است که پیش‌تر نیز وزیر ارتباطات در مورد آنها صحبت کرده بود. بدینوسیله آموزش و پرورش از وزارت ارتباطات خواسته تا راهکار خود را بدین‌منظور ارائه نماید. باید دید که وزارت ارتباطات چه تمهیداتی بدین‌منظور در نظر خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: نحوه قطع اینترنت در روز کنکور مشخص شد؛ اینترنت کدام مناطق قطع می‌شود؟

حفظ امنیت امتحانات بدون قطع اینترنت

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش از تلاش این مجموعه برای برگزاری امتحانات جبرانی بدون قطعی اینترنت خبر داد. در همین راستا، زارعی اعلام کرد از وزارت ارتباطات خواسته‌اند تا پیشنهادهای خود را برای برقراری امنیت آزمون ارائه کنند.

با اثرگذاری امتحانات نهایی در سرنوشت داوطلبین ورود به دانشگاه‌ها، حفظ امنیت این آزمون همچون کنکور از اهمیت بالایی برخوردار است. همواره اولین راه‌حلی که برای این مشکل به ذهن رسیده، قطع اینترنت است. انتخابی که وزیر ارتباطات پیش از این بارها اعلام کرده که گزینه خوبی نیست و راه‌های بهتری برای مقابله با تقلب وجود دارد.

حفظ امنیت امتحانات بدون قطع اینترنت به وزارت ارتباطات سپرده شد

حال وزارت آموزش و پرورش از وزارت ارتباطات خواسته است تا راه‌حل جایگزین برای حفظ امنیت امتحانات معرفی کند. «محسن زارعی»، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران به این موضوع اشاره کرد و گفت:

ما به‌دنبال راه‌های مختلف هستیم تا بدون محدودیت و قطعی اینترنت، امنیت امتحانات جبرانی (امتحان تجدیدی در شهریور) را نیز افزایش دهیم. در همین راستا، به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده‌ایم تا پیشنهادهای خود را برای امنیت به ما ارائه دهد.

او ابراز امیدواری کرد وزارت ارتباطات راه‌هایی را ارائه دهد تا بدون قطع یا محدودیت اینترنت بین‌الملل، امنیت امتحان افزایش یافته و از لو‌رفتن سؤالات نیز جلوگیری شود.

ابتدای دی‌ماه، خبرهایی از انتشار سؤالات و پاسخ‌های امتحان نهایی چند درس در فضای مجازی منتشر شد. موضوعی که آموزش و پرورش آن را رد کرد، اما مشاهدات عینی نشان می‌دهند که پس از چند دقیقه از برگزاری هر آزمون، جواب‌ها به‌طور گسترده در اینترنت پخش شده است. زارعی در همان زمان از درخواست قطع اینترنت در محل برگزاری این امتحانات خبر داد:

واقعیتش این است که تاکنون می‌خواستیم مردم آسیب نبینند. به همین جهت خیلی اصرار نداشتیم؛ ولی می‌بینیم راهی نیست. به همین دلیل به وزارت کشور درخواست دادیم که اینترنت حوزه‌های امتحانی محدود شود تا نتوانند انتشار تصاویر را انجام دهند.

حفظ امنیت امتحانات بدون قطع اینترنت به وزارت ارتباطات سپرده شد

وزیر ارتباطات چندی پیش اعلام کرد: «روش‌های بسیار پیشرفته‌تر، بهتر و فناورانه‌تر برای مقابله با تقلب وجود دارد که می‌تواند جایگزین قطع اینترنت شود.» حال بایستی دید پیشنهادهای او تا چه حد عملی و موفقیت‌آمیز است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره حفظ امنیت امتحانات بدون قطع اینترنت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر