;
coinex

لو رفتن سوالات کنکور با وجود قطع اینترنت ؛ آقای زارعی الوعده وفا، استعفا دهید!

قطعی اینترنت، تجهیز حوزه‌های آزمون به دستگاه‌های سیگنال یاب، تهدید و دستگیری هیچ یک مانع تقلب در کنکور سراسری نشد و بازهم شاهد لو رفتن سوالات کنکور با وجود قطع اینترنت بودیم!

با وجود قطع اینترنت به درخواست سازمان سنجش در مناطق برگزاری کنکور؛ باز هم برخی کانال های تلگرامی خبر از لو رفتن سوالات کنکور داده‌اند. این در حالی است که تمهیدات خاصی برای جلوگیری از تقلب در کنکور و لو رفتن سوالات اندیشیده شده بود.

بیشتر بخوانید: باگ ارسال پیامک قطع اینترنت در روز کنکور ؛ کاربران خارج از کشور هم پیامک دریافت کرده‌اند!

لو رفتن سوالات کنکور با وجود قطع اینترنت

رئیس سازمان سنجش 28 ام دی ماه در گفتگویی با روزنامه دانشگاه شریف و در واکنش به پیش‌بینی راه‌های جایگزین قطع اینترنت برای جلوگیری از لو رفتن سوالات کنکور گفته بود:

در این دوره و دوره قبل کنکور، علاوه بر تلاش‌های بسیاری که برای لو رفتن سوالات آزمون شده بود، کار از تقلب هم گذشته و تلاش داشتند تا به اصل ساختار و سازوکار برگزاری کنکور آسیب زده و ناتوانی برگزارکنندگان را به رخ بکشند اما موفق نشدند.

لو رفتن سوالات کنکور با وجود قطع اینترنت ؛ آقای زارعی الوعده وفا، استعفا دهید!

در حال حاضر اما و با وجود قطع اینترنت در روز نخست برگزاری آزمون سراسری، سوالات کنکور از کانال‌های تلگرامی منتشر شده و بازار سیاه خرید و فروش سوالات به قوت سالیان گذشته دوام دارد.  البته عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش درباره ناتوانی در سیگنال‌یابی در ارسال عکس گفته:

سیگنال‌یابی ما برای چند ثانیه کفاف نمی‌دهد و سیگنال‌هایی که چند دقیقه‌ای هستند و دوام دارند را می‌توانند شناسایی کنند اما سیگنال‌هایی که برای ارسال عکس به کار گرفته می‌شود، چون تمام اتوماتیک و در حد فشردن یک دکمه است‌، در همان لحظه انجام شده و قابل جلوگیری نیست.

بر این اساس او ابزارهای قطع ارتباط را ناکارآمد قلمداد کرده و قطع اینترنت در زمان کنکور را تنها راه جلوگیری از تقلب و لو رفتن سوالات عنوان کرده بود. انتشار سوالات کنکور سراسری در زمان برگزاری آزمون اما نشان می‌دهد که حتی قطع اینترنت نتواسته جلوی لو رفتن سوالات و تقلب را بگیرد.

با وجود اینکه محمدحسین حاجیلو رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری سازمان سنجش خبر از موافقت شورای امنیت کشور و همکاری وزارت ارتباطات در قطع اینترنت موبایل در ساعات برگزاری کنکور داده بود، تا این لحظه و در روز نخست برگزاری آزمون سراسری، سوالات کنکور به روال گذشته در کانال‌های تلگرامی منتشر شده است.

لازم به ذکر است که محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی آموزش و پرورش پیش از این در خصوص لو رفتن سوالات گفته بود که اگر سوالات لو برود همان لحظه استعفا می‌دهد.

شاید بتوان استدلال کرد که ایشان مقصودشان لو رفتن سوالات امتحان نهایی بوده، اما با توجه به یکپارچکی نظر مسئولین امر در خصوص ضرورت قطع اینترنت برای جلوگیری از لو رفتن سوالات کنکور و امتحان نهایی، حال که این حادثه محقق شده شاید بهتر باشد آقای زارعی به تعهد خود پایبند باشد. شاید هم بتوانند صبر کنند تا سوالات امتحان نهایی هم لو برود و چندی بعد استعفا دهند!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص لو رفتن سوالات کنکور با وجود قطع اینترنت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    توی ژاپن قطار 10 ثانیه دیرتر به مقصد میرسه ، از مسافرا پول نمیگیرن و 50 بار معذرت خواهی میکنن.
    اینجا بخاطر اینکه چند تا دانش آموز تقلب نکنن اینترنت 300 تا شهر رو قطع میکنن و ملت رو آواره میکنن . آخرشم سوالات لو میره و انگار نه انگار .
    تا اینا روی کار هستن همینه که هست .
    فعلا باید منتظر فصل بهار بمونیم ببینیم مردم دوباره برمیگردن یا نه .

    پاسخ