;
coinex

جدیدترین گزارش اسپیدتست از اینترنت ایران ؛ کاهش رتبه و سرعت اینترنت موبایل!

جدیدترین گزارش اسپیدتست از اینترنت ایران منتشر شد که حاکی از کاهش چشمگیر کیفیت سرعت اینترنت موبایل در ایران است.

اسپیدتست بنابر روند هر ماه خود گزارشی کامل از سرعت اینترنت موبایل و ثابت در سراسر جهان و کشورهای مختلف منتشر کرده و بررسی وضعیت ایران در آخرین گزارش حاکی از کاهش سرعت اینترنت موبایل است.

بیشتر بخوانید: شرکت ارتباطات زیرساخت از تداوم اختلالات اینترنتی تا شنبه خبر داد!

جدیدترین گزارش اسپیدتست از اینترنت ایران

در گزارش ماه دسامبر اسپیدتست، میانگین جهانی سرعت اینترنت موبایل و ثابت در سطح جهان افزایش داشته است. سرعت اینترنت ثابت از 74.54 مگابیت بر ثانیه در گزارش پیشین به 75.18 مگابیت بر ثانیه رسیده و سرعت اینترنت موبایل هم از 33.97 مگابیت بر ثانیه به 36.74 مگابیت بر ثانیه رسیده است.

جدیدترین گزارش اسپیدتست از اینترنت ایران ؛ کاهش رتبه و سرعت اینترنت موبایل!
میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت در دنیا

اما در ایران سرعت اینترنت موبایل در کشورمان کاهش داشته در حالی که سرعت اینترنت ثابت افزایشی جزئی را نشان می‌دهد. بنابراین با کاهش رتبه ایران در بخش اینترنت موبایل و افزایش اندک رتبه در بخش اینترنت ثابت مواجه هستیم اما تفاوت تقریبا قابل توجهی بین این رتبه‌ها وجود دارد.

طبق این گزارش، سرعت اینترنت موبایل در ایران از 40.97 مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی، به 39.32 مگابیت بر ثانیه کاهش یافته که کاهش 7 پله‌ای رتبه کشورمان در جدول را در پی داشته است. حالا ایران در رتبه 55ام جدول قرار دارد.

جدیدترین گزارش اسپیدتست از اینترنت ایران ؛ کاهش رتبه و سرعت اینترنت موبایل!
میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران

سرعت اینترنت ثابت ایران اما افزایش کمی را تجربه کرده و از 11.59 مگابیت بر ثانیه، به 11.66 مگابیت بر ثانیه رسیده است. این افزایش سرعت منجر شده که رتبه کشورمان در جدول یک رتبه صعود کند و به رتبه 144ام در جهان برسد.

در سراسر جهان و در حال حاضر، سنگاپور بالاترین سرعت اینترنت ثابت را ارائه می‌کند و شهروندان این کشور به سرعت 225.71 مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند. در رتبه دوم چین با میانگین سرعت 223.49 مگابیت بر ثانیه به‌چشم می‌خورد. در رتبه‌های بعدی نیز شیلی، امارات متحده عربی و هنگ‌کنگ قرار دارند.

جدیدترین گزارش اسپیدتست از اینترنت ایران ؛ کاهش رتبه و سرعت اینترنت موبایل!
سریعترین اینترنت ثابت و موبایل در جهان

در بخش اینترنت موبایل، قطر با میانگین سرعت 169.51 مگابیت بر ثانیه، در رتبه اول بالاترین سرعت اینترنت موبایل قرار گرفته است. در رتبه‌های بعدی، به‌ترتیب امارات متحده عربی با سرعت 153.09 و نروژ با سرعت 128.14 مگابیت بر ثانیه قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جدیدترین گزارش اسپیدتست از اینترنت ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر