;
coinex

وزیر کشور عدم تعهد اینستاگرام و واتساپ را علت تداوم فیلترینگ آن‌ها اعلام کرد!

عدم تعهد اینستاگرام و واتساپ علت اصلی تداوم فیلترینگ آنهاست. طبق این گفته وزیر کشور، متا باید شرایط را ایران برای فعالیت در کشور را بپذیرد.

طبق صحبت‌های وزیر کشور، عدم تعهد اینستاگرام و واتساپ علت تداوم فیلترینگ آنها در کشور است.در واقع این ماجرا از جایی آغاز شد که متا واکنش منفی و البته غیرمستقیمی به نامه مرکز ملی فضای مجازی برای انتخاب نمایندگی در ایران نشان داد.

بیشتر بخوانید: موافقت وزیر ارتباطات با رفع فیلتر گوگل پلی ؛ اختلالات اینترنتی همچنان ادامه دارد!

عدم تعهد اینستاگرام و واتساپ باعث تداوم فیلترینگ آنها شده است

وزیر کشور درباره آخرین وضعیت فیلترینگ در کشور مدعی شد تنها اینستاگرام و واتس‌اپ فیلتر هستند و فیلتر خاص دیگری وجود ندارد. به گفته وحیدی این دو پلتفرم هنوز برای فعالیت مطابق معیارهای دولت تعهد نداده‌اند.

چهار ماه از فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ می‌گذرد و هنوز تکلیف وضعیت ادامه فیلترینگ این دو پلتفرم مشخص نیست. «احمد وحیدی» وزیر کشور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره آخرین وضعیت فیلترینگ گفت:

پیش از این هم اعلام شد دو پلتفرم اینستاگرام و واتس‌اپ باید تعهداتی به وزارت ارتباطات بدهند. زمانی که این تعهد داده شود دوستان در این رابطه تصمیم‌گیری خواهند کرد. براساس گزارش‌هایی که وزارت ارتباطات داده است هنوز آنها برای اینکه مطابق معیارهای ما فعلایت کنند هنوز تعهد نداده‌اند. به جز این ما دیگر فیلتر خاصی نداریم.

عدم تعهد اینستاگرام و متا باعث تداوم فیلترینگ آنها شده است

وحیدی در حالی از عدم فیلتر سایر پلتفرم‌ها سخن می‌گوید که هنوز پلتفرم‌هایی مثل گوگل پلی در ایران فیلتر هستند و افرادی مانند وزیر ارتباطات نیز مخالف فیلترینگ این پلتفرم هستند.

وزیر کشور پیش از این درباره رفع فیلتر این دو پلتفرم گفته بود: «باید دید افرادی که قصد فعالیت در این فضا را دارند آیا حاضرند از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران تمکین کنند یا خیر؟» او اضافه کرد:

باید ببینیم کسانی که می‌خواهند در این فضا فعال باشند، حاضر هستند از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران تمکین کنند یا همچنان قصد دارند به حمایت خود از اغتشاشات ادامه دهند. اگر بخواهند با استفاده از ناامنی و هدایت اغتشاشات به رویه خود ادامه دهند، مطمئناً مسئولان ذی‌ربط تصمیم‌گیری خواهند کرد‌ و طبیعتاً رویه قبلی خود را خواهیم داشت.

گفتنی است مرکز ملی فضای مجازی برای رعایت مقررات ایران با متا مکاتبه کرده بود. معاون حقوقی این مرکز نیز اخیراً اعلام کرد: «پلتفرم‌های خارجی به‌خاطر تحریم با ایران تفاهم‌نامه نمی‌نویسند.» از همین رو به نظر می‌رسد شرطی محال از سوی برخی مقام‌ها نظیر وزیر کشور برای رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره عدم تعهد اینستاگرام و واتساپ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر