;
coinex

حکم حبس برای مدیران شبکه‌های اجتماعی در انگلستان

پارلمان انگلستان مدیران شبکه‌های اجتماعی را نقره‌داغ کرد. از این‌رو حکم حبس برای مدیران شبکه‌های اجتماعی در این کشور قطعی شده است.

حکم حبس برای مدیران شبکه‌های اجتماعی در کشور انگلستان به دستور پارلمان این کشور و به‌منظور ایجاد امنیت آنلاین بویژه برای محافظت از کودکان قطعی شد. این اتفاق سریعاً مورد حمایت وزیر فرهنگ و دیجیتال انگلستان قرار گرفت و با ارسال یک بیانیه از موافقت دولت با این مهم خبر داد و گفت، اگر مدیران این قانون را نقض کنند سریعاً زندانی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: شکایت مدارس آمریکایی از شرکت‌های بزرگ فناوری به خاطر تاثیر منفی بر سلامت روان جوانان!

حکم حبس برای مدیران شبکه‌های اجتماعی در انگلستان

پنجاه نماینده محافظه کار دوشادوش حزب مخالف دولت انگلستان از متممی برای لایه امنیت آنلاین (Online Safety Bill) حمایت کردند که در صورت تصویب می‌تواند به محاکمه و زندانی مدیران تکنولوژی منتهی شود. لایحه امنیت آنلاین مدت‌ها است که در انتظار تصویب است.

میشل دونلان، وزیر فرهنگ و دیجیتال انگلستان، در بیانیه‌ای کتبی به پارلمان اعلام کرد که: «دولت با تغییرات این قانون موافق است تا در صورت «موافقت یا چشم‌پوشی» مدیران از نقض قوانین بتوان آنها را زندانی کرد.»

حکم حبس برای مدیران شبکه‌های اجتماعی در انگلستان

او گفت:

این متمم بر کسانی که با حسن نیت فعالیت کنند تاثیری نمی‌گذارد. اما این قانون «اهرم دیگری» برای تغییر است و تضمین می‌کند که افراد در صورت عدم محافظت کافی از کودکان، پاسخگو باشند.

این سومین باری است که ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلستان که رای اکثریت ۶۷ نفره را در اختیار دارد، از زمان تصاحب این سمت در مقابل پارلمان عقب نشینی کرده است. او پیش‌تر هم در موضوعاتی مثل مسکن و محدودیت‌های مزارع بادی عقب نشینی کرده بود.

انگلستان همانند اتحادیه اروپا و دیگر کشورها، با مشکل محافظت از کاربران شبکه اجتماعی و به ویژه کودکان در برابر محتوا، آنهم بدون آسیب به آزادی بیان، دست و پنجه نرم می‌کند.

لایه فوق‌الذکر در ابتدا با سخت‌ترین تدابیر برای تنظیم‌گری پلتفرم‌هایی مثل فیسبوک، اینستاگرام، تیک‌تاک و یوتیوب پیشنهاد شد. این لایحه قرار بود حذف محتوای غیرقانونی همچون ترویج خودکشی را اجباری کند.

حکم حبس برای مدیران شبکه‌های اجتماعی در انگلستان

با این حال لایحه پیشنهادی در ماه نوامبر سال گذشته تقلیل رفت و الزام حذف «محتوای قانونی اما مضر» به دلیل نقض آزادی بیان از آن حذف شد. در عوض دولت اعلام کرد که پلتفرم‌ها باید محدودیت‌های سنی را برای کاربران خود در نظر بگیرند.

شرکت‌هایی که اقدامات لازم برای حذف محتوای غیرقانونی یا محدود کردن دسترسی سنی را اتخاذ نکنند با جریمه‌ای تا سرحد ۱۰ درصد از بازده مالی خود مواجه می‌شوند.

حکم حبس برای مدیران شبکه‌های اجتماعی در انگلستان

شرکت غیرانتفاعی techUK، به نمایندگی از صنعت تکنولوژی، اعلام کرده است که تهدید به مجازات زندان برای مدیران هیچ تاثیر مثبتی روی محافظت از کودکان ندارد و تنها به اقتصاد دیجیتالی بریتانیا ضربه می‌زند. به گفته این شرکت:

این لایحه به شکل و شمایل فعلی اهرمی برای تضمین رعایت قانون دارد و متمم پیشنهادی با در نظر گرفتن یک بار حقوق بزرگ برای شرکت‌ها باعث می‌شود که جذابیت بریتانیا برای سرمایه‌گذاران کمتر شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره حبس برای مدیران شبکه‌های اجتماعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر