;
coinex

خرید حق پخش لیگ برتر انگلیس توسط اپل!

خرید حق پخش لیگ برتر انگلیس توسط اپل در ادامه گام‌های پیشین کمپانی مستقر در کوپرتینو است که حق پخش برخی رقابت‌های دیگر را نیز خریداری کرده بود.

برخی منابع موثق خبر از تمایل اپل برای خرید حق پخش مسابقات لیگ برتر فوتبال انگلیس معروف به پریمیر لیگ یا لیگ جزیره داده‌اند. لیگی که یکی از پرطرفدارترین لیگ‌های فوتبال حرفه‌ای در سراسر دنیا و بی‌تردید بهترین و سطح‌بالاترین مسابقات باشگاهی این ورزش به شمار می‌رود. قرارداد حق پخش فعلی لیگ برتر انگلیس در سال 2025 پایان می‌یابد و احتمالا اپل از مشتریان جدی برای عقد قرارداد جدید است.

بیشتر بخوانید: آغاز فعالیت لیونل مسی در دنیای تکنولوژی ؛ سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های فوتبالی حوزه فناوری!

خرید حق پخش لیگ برتر انگلیس توسط اپل

اپل سال گذشته و برای نخستین بار به حوزه استریم زنده رقابت‌های ورزشی وارد شد و توانست قراردادهای مهمی با لیگ برتر بیس‌بال (MLB) و لیگ برتر فوتبال آمریکایی (MLS) امضا کند. این کمپانی همچنین در تلاش برای خرید حق پخش مسابقات لیگ ملی فوتبال NFL بود اما این قرارداد نهایتا به یوتیوب رسید.

به گزارش دیلی میل اما اپل قصد توقف فعالیت در حوزه استرمینگ رقابت‌های ورزشی را ندارد و احتمالا به زودی حق پخش مسابقات لیگ برتر فوتبال انگلیس را خریداری می‌کند.

خرید حق پخش لیگ برتر انگلیس توسط اپل ؛ سرمایه‌گذاری کوپرتینویی‌ها در حوزه ورزش‌های پرطرفدار ادامه دارد!

اپل پیش از این هم علاقه خود به مسابقات ورزشی را نشان داده بود. برای مثال سریال محبوب تد لاسو که مدتی محبوب‌ترین سریال اپل تی‌وی‌ پلاس بود بر فوتبال تمرکز داشت و حتی گفته شد برخی از خصال رفتاری شخصیت اصلی آن از یورگن کلوپ، سرمربی معروف این روزهای لیورپول الهام گرفته شده است. اپل تی‌وی پلاس همچنین مستند جالبی با محوریت پروژه لغو شده سوپرلیگ اروپا منتشر کرد. قرارداد خبرساز اپل با لیگ فوتبال داخلی آمریکا، MLS نیز یکی دیگر از نشانه‌های علاقه این شرکت به فوتبال است.

از ماه آینده‌ی میلادی تمامی مسابقات MLS به‌صورت انحصاری از طریق اپلیکیشن اپل تی‌وی قابل مشاهده خواهند بود. تماشای مسابقات لیگ برتر فوتبال آمریکایی وابسته‌به تهیه‌ی سرویس جدید MLS Season Pass است که ماهانه ۱۴٫۹۹ دلار هزینه دارد. برای تماشای یک فصل کامل از مسابقات می‌توانید بسته‌ی ۹۹ دلاری را تهیه کنید. کاربران اپل تی‌وی پلاس می‌توانند MLS Season Pass را با تخفیف خریداری کنند. شماری از بازی‌های لیگ MLS به رایگان برای مشترکان اپل تی‌وی‌ پلاس قابل مشاهده خواهند بود.

قرارداد با لیگ برتر فوتبال آمریکایی سالانه تقریبا 250 میلیون دلار برای اپل هزینه به همراه دارد. در اختیار گرفتن حق پخش مسابقات لیگ برتر انگلیس اما طبیعتا با توجه به محبوبیت بیشتر آن بسیار پرهزینه‌تر است و شاید به میلیاردها دلار برسد.

قرارداد فعلی لیگ برتر که با شبکه‌های Sky Sports و BT Sport در جریان است، در سال 2025 به پایان می‌رسد. مسئولان لیگ بتر اما معمولا پیش از پایان سال جاری شروع به بررسی پیشنهادهای شرکت‌های مختلف برای خرید حق پخش می‌کنند. ظاهرا اپل یکی از جمله شرکت‌هایی است که قصد دارد برای خرید حق پخش مسابقات لیگ برتر انگلیس اقدام کند.

نکته مهم و لازم به ذکر اینکه حتی در صورت توافق اپل با لیگ برتر انگلیس، بعید است اپل حق پخش انحصاری این مسابقات را به دست بیاورد چراکه بر اساس قوانین اتحادیه فوتبال حرفه‌ای انگلستان، هیچ شرکتی نمی‌تواند حق پخش را به طور انحصاری تهیه کند. خصوصا که برخی از بازی‌های لیگ به طور رایگان از برخی شبکه‌های بی‌بی‌سی پخش می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره خرید حق پخش لیگ برتر انگلیس توسط اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر