;
coinex

وزیر ارتباطات: دیگر شاهد قطع اینترنت در روز کنکور نخواهیم بود / مسئولین چاره دیگری بیندیشند

جنجال‌های قطع اینترنت در روز کنکور و مشکلاتی که پدید آورد واکنش وزیر ارتباطات را نیز به دنبال داشت. عیسی زارع‌پور گفته این آخرین باری بود که چنین اتفاقی می‌افتد.

ایده قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور اولین بار از سوی سازمان سنجش مطرح شد و این نهاد که به اعتراف خودش توان جلوگیری از تقلب در کنکور را نداشت، خواستار قطع اینترنت کل کشور در روزهای 29 و 30 دی، یعنی روزهای برگزاری کنکور شد.

این درخواست البته با مخالفت وزارت ارتباطات همراه شد اما نهایتا تصمیم به قطع اینترنت در محدوده حوزه‌های برگزاری آزمون گرفته شد، موضوعی که البته آنطور که سازمان سنجش فکر می‌کرد، تاثیری در جلوگیری از تقلب در کنکور سراسری نداشت و باز هم با وجود قطع اینترنت، سوالات کنکور لو رفت!

بیشتر بخوانید: تکذیب لو رفتن سوالات و تقلب در کنکور 1401 ؛ متخلفان حین برگزاری آزمون دستگیر شدند!

قطع اینترنت در روز کنکور برای آخرین بار!

وزیر ارتباطات در حاشیه مراسم رونمایی از موتورهای برقی شرکت ملی پست ایران ضمن عذرخواهی از مردم بابت قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور و چالش‌های پیش‌آمده در نتیجه آن گفت این آخرین‌باری بود که اینترنت در هر سطحی، چه ثابت و سیار، در زمان برگزاری کنکور قطع شد: «این مسئله به مسئولان مربوطه گفته شده است تا برای کنکور تیر 1402 باید چاره دیگری بیندیشند و از راهکارهای مناسب‌تری استفاده کنند.»

وزیر ارتباطات: دیگر شاهد قطع اینترنت در روز کنکور نخواهیم بود / مسئولین چاره دیگری بیندیشند

او در ادامه گفت وزارت ارتباطات اصلا با این قطعی موافق نبوده و نیست، هرچند سازمان سنجش مخالفت آن‌ها را نپذیرفته است:

 «تلاش کردیم قطعی اینترنت فقط در محدوده‌های برگزاری کنکور باشد، اما در مناطق دورتر نیز قطعی داشتیم.»

عیسی زارع‌پور همواره تاکید کرده که روش‌های پیشرفته‌تر، بهتر و فناورانه‌تری جهت مقابله با تقلب در کنکور وجود دارد که می‌توانند جایگزین قطع اینترنت شوند. در همین راستا هم وزارت آموزش و پرورش خواستار معرفی این روش‌ها از سوی وزارت ارتباطات شده است.

گفتنی است در دو روز گذشته اینترنت همراه نقاط نزدیک به حوزه‌های امتحانی به درخواست وزارت علوم و با دستور شورای امنیت کشور برای ساعاتی قطع شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد اینترنت در بسیاری از نقاط شهرهای بزرگ قطع شده بود و کاربران حتی برای خرید از فروشگاه‌ها توسط دستگاه‌های کارتخوان مشکل داشتند. تاکسی‌های اینترنتی و دیگر خدمات آنلاین نیز تقریبا از کار افتادند و میلیون‌ها کاربر با مشکلات متعددی مواجه شدند.

البته با وجود قطعی چند‌ساعته اینترنت، سؤالات کنکور تجربی دقایقی پس از شروع آن، در فضای مجازی منتشر شد؛ بنابراین عملا قطعی اینترنت بی‌فایده به‌نظر می‌رسد. حال بایستی دید مسئولان چه راهکاری را برای این موضوع در نظر خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قطع اینترنت در روز کنکور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر