;
coinex

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات: قطع مکرر اینترنت اعصاب مردم را به هم می‌ریزد، با آن بازی نکنیم!

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، ضمن انتقاد صریح از قطع مکرر اینترنت به تاثیر محدودیت دسترسی به اینترنت بر آرامش روان مردم پرداخته است.

«سید عباس صالحی»، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در صفحه شخصی توییتر خود به موضوع قطعی مکرر اینترنت پرداخته و این مسئله را به عنوان یک نیاز ضروری برای مردم قلمداد کرد که حتی قطع آن را به اندازه قطعی دسترسی به گاز، برق و آب مهم است.

چنین اظهاراتی در حالی اعلام شده که اخیراً با تصمیمات عجیب مسئولین مربوطه در مورد قطعی اینترنت به بهانه‌های مختلف، مانند آخرین نمونه آن در ایام برگزاری مرحله اول کنکور 1401 روبرو بوده‌ایم. چنین اقداماتی موجب شکل‌گیری موجی از اعتراضات شده و حتی باعث شده بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران اقدام به قطع اینترنت را اولین و شاید حتی تنهاترین گزینه روی میز جهت حل مشکلات مختلف بدانند که همین مورد انتقاداتی را از سوی کارشناسان به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: کارگروه بررسی مشکلات دسترسی به اینترنت تشکیل می‌شود!

تاثیرات قطع مکرر اینترنت

به اعتقاد صالحی در این موارد اینترنت به عنوان یک موضوع تزیینی و تفننی قلمداد شده است و لذا بدون هیچ توجهی به ضرورت دسترسی به آن، همواره با کوچک‌ترین بهانه‌ای و پس از هر اتفافی در کشور قطع و محدود می‌شود. اتخاذ این نوع سیاست در حالی بوده که به عقیده او، زندگی روزمره مردم وابستگی زیادی به اینترنت داشته و باید تلاش مسئولان در جهت ایجاد دسترسی حداکثری به آن باشد.

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات درباره همین مسئله در توییتی نوشت: «قطع اینترنت با انبوه نیازهای روزمره، کم‌تر از قطع گاز و برق و آب نیست، اما متاسفانه هنوز هم دسترسی به اینترنت را تزیینی و تفننی می‌دانیم و با قطع‌های پیوسته و یا محدودیت دسترسی اعصاب و روان مردم را بهم می‌ریزیم. دسترسی حداکثری به اینترنت حق مردم است. با آن بازی نکنیم».

قطع مکرر اینترنت

پیش‌تر نیز عضو سابق هیئت مدیره اتحادیه کسب‌وکار‌های اینترنتی به موضوع قطعی موقتی اینترنت همراه در هنگام برگزاری دور اول کنکور 1401 پرداخته بود و دیدگاه خود را با توجه به زیان اقتصادی ناشی از آن بیان کرده بود: «اتفاقی که در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه رخ داد، نشان می‌دهد که توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور، فقط در حد شوخی و شعار است و هیچ‌کس روی این موضوع حساسیت ندارد».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تاثیر قطع مکرر اینترنت بر روی اعصاب و روان مردم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر