;
coinex

بدافزارهای ساخته شده توسط ChatGPT قابل شناسایی نیستند!

یکی از مهمترین قابلیت‌های چت بات ChatGPT نوشتن بدافزار است. اما مشکل اینجاست که بدافزارهای ساخته شده توسط ChatGPT قابل شناسایی نیستند!

مهارت‌های ChatGPT سبب شده تا این بات مبتنی بر هوش مصنوعی در مدت اخیر در بخش اخبار تکنولوژی وب سایت تکراتو جایگاه خاصی داشته باشد. اما یکی از قابلیت‌های نه چندان مثبت این چت بات که اخیرا کشف شده، توانایی ساخت بدافزارهایی بسیار پیچیده است که توسط سیستم‌های امنیتی شناخته‌شده قابل شناسایی نیستند.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی ChatGPT آینده تولید محتوا در فضای آنلاین است

بدافزارهای ساخته شده توسط ChatGPT

جدیدترین گزارش شرکت امنیتی CyberArk به توانایی خیره‌کننده چت بات هوش مصنوعی ChatGPT در خلق بدافزارهای بسیار قدرتمند اختصاص دارد. متخصصان Infosec کوشیده‌اند درمورد قابلیت‌های این ابزار جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی در گسترش جرایم سایبری، زنگ خطر را به‌صدا درآورند. البته درحال‌حاضر این چت‌بات به‌طور گسترده برای ایجاد انواع بدافزارهای پیچیده مورد استفاده قرار نگرفته است.

بدافزارهای ساخته شده توسط ChatGPT

کدی که ChatGPT نوشته، قابلیت‌های پیشرفته‌ای را نشان می‌دهد که می‌تواند انواع محصولات امنیتی را به سادگی دور بزند. در واقع این ابزار هوش مصنوعی می‌تواند بدافزارهای معروف به چندشکلی (PolyMorphic) را توسعه دهد. کارشناسان امنیت سایبری CrowdStrike در این باره می‌گویند:

ویروس پلی‌مورفیک که گاهی با عنوان متامورفیک (MetaMorphic) نیز شناخته می‌شود، نوعی بدافزار است که برنامه‌ریزی شده تا امضای خود را با روش‌های روتین رمزنگاری تغییر دهد و بدین‌ترتیب ابزارهای امنیتی قادر به شناسایی آن نیستند.

بدافزارهای چندشکلی یا پلی‌مورفیک می‌توانند با تکیه بر روش‌های گوناگون رمزنگاری، شکل خود را هنگام مواجه با مکانیزم‌های امنیتی سنتی تغییر دهند. این در حالی است که بسیاری از آنتی‌ویروس‌ها و برنامه‌های شناسایی بدافزار از روش تشخیص مبتنی بر امضا استفاده می‌کنند.

اگرچه فیلترهایی برای ChatGPT درنظر گرفته شده است تا جلوی درخواست‌های کاربران را برای ساخت بدافزار بگیرد، اما محققان امنیتی موفق شدند با اصرار بر پیروی از دستورات درخواست‌کننده، این موانع را دور بزنند. به‌عبارت دیگر، آن‌ها پلتفرم هوش مصنوعی را آنقدر مورد آزار و اذیت قرار دادند تا خواسته‌هایشان را برآورده کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بدافزارهای ساخته شده توسط ChatGPT  چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر