;
coinex

فاز اول پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در دهه فجر عملیاتی می‌شود

وزیر ارتباطات ضمن اعلام راه‌اندازی رسمی فاز اول پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در دهه فجر، ابراز امیدواری کرد که با این طرح خدمت‌رسانی به مردم آسان شود.

طبق گزارشی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در روز گذشته (شنبه یکم بهمن 1401) در مراسم رونمایی از موتوهای برقی موزعین شبکه پستی کشور، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، علیرضا زاکانی شهردار تهران و حجت السلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گرد هم آمدند. در همین مراسم وزیر ارتباطات خبر از راه‌اندازی فاز اول پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در دهه فجر داد.

لازم به توضیح است که موتورهای برقی هوشمند پست به صورت کاملا ایرانی با طراحی و مهندسی یک شرکت دانش بنیان و سرمایه‌گذاری سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین همکاری شهرداری تهران، سازمان محیط زیست و وزارت ارتباطات ساخته شده‌اند. هدف از ایجاد چنین موتورهایی در واقع جایگزینی با موتورهای بنزینی شرکت پست جهت کاهش آلودگی هوا و استفاده از انرژی پاک بوده است.

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: ورشکستگی اپراتورها در نتیجه فیلترینگ صحت ندارد!

راه‌اندازی فاز اول پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

عیسی زارع پور در طی این مراسم رونمایی از موتورهای برقی هوشمند پست، این طرح را آغاز بکارگیری یک روش جدید قلمداد کرده و بیان داشت: «تولید موتورهای برقی کار نخبگان کشور است که در حدود یک دهه زمان برده تا موتورهای برقی هوشمند با کیفیت بسیار مناسب تولید شود».

او همچنین ضمن تاکید بر نقش موثر وزارت ارتباطات در کاهش سفرها و آلودگی هوا اضافه کرد: «این وزارتخانه با هوشمندسازی، الکترونیکی کردن خدمات و استفاده حداکثری از فناوری، نقش مهمی در کاهش سفرها و آلودگی هوا دارد».

همچنین زارع‌پور خبر از راه اندازی فاز اول پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در دهه فجر داده و گفت:

«از طریق این پنجره و با یک کلیک بیش از دو هزار خدمت به مردم ارائه می شود که منجر به کاهش صدها هزار سفر درون شهری مردم در سال خواهد شد».

وی در همین راستا تاکید داشت: «بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان دولت سیزدهم تمامی شش هزار خدمت دولتی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، ارائه می شود که می تواند هم زمینه ایجاد فساد را از بین ببرد و هم با کاهش سفرهای درون شهری به کاهش آلایندگی کمک کند و هم منجر افزایش رضایتمندی مردم عزیزمان شود».

فاز اول پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

همچنین وزیر ارتباطات در ادامه ضمن تشکر از شهرداری تهران، سازمان محیط زیست و سازمان اوقاف و امور خیریه جهت مشارکت و همکاری در طرح ساخت موتورهای برقی هوشمند پست، در زمینه توسعه ناوگان حمل و نقل برقی در کل کشور ابراز امیدواری کرده تا در کل کشوری شاهد پست هوشمند سبز باشیم.

در ادامه زارع پور با اشاره به اولویت دولت سیزدهم به منظور بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در ابعاد مختلف زندگی مردم، بیان کرد:

«با تشکیل کار گروه اقتصاد دیجیتال و با هوشمندسازی تمام بخش های کشور در ایجاد رضایت‌مندی و کاهش مشکلات مردم در حوزه آلودگی هوا اقدام می‌کند».

در پایان این مراسم نیز شاهد رونمایی از موتور برقی موزعین پست توسط وزیر ارتباطات به همراه علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست، علیرضا زاکانی، شهردار تهران و حجت السلام خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه بودیم که با حضور در فضای باز موزه پست و رژه موتورسواران پست با موتورهای هوشمند برقی این مراسم ادامه داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره راه‌اندازی فاز اول پنجره ملی خدمات دولت هوشمند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر