;
coinex

معاون رئیس جمهور: دانش‌بنیان‌ها حمایت نیاز ندارند باید به کشور کمک کنند!

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در اظهاراتی اعلام کرد که دانش‌بنیان‌ها حمایت نیاز ندارند و باید در راستای وظایف خود به اقتصاد و نوآوری کشور کمک کنند.

«روح‌الله دهقانی فیروزآبادی»، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، با حضور در افتتاحیه کارخانه نوآوری امیدینو بیان داشت: «مدتیست فرهنگی در کشور جا افتاده است که می‌گویند باید به دانش‌بنیان‌ها کمک کرد. من معتقدم جریان بر عکس است. در حقیقت دانش‌بنیان‌ها حمایت نیاز ندارند بلکه باید به ما افراد جامعه و اقتصاد کشور کمک کنند. این وظیفه ما در معاونت فناوری است که از ایده‌ها حمایت کنیم و به طور حتم هم این کار را انجام می‌دهیم؛ اما در واقع شرکت‌های دانش‌بنیان، پایه‌گذار رشد و توسعه اقتصاد هستند و ما با حمایت از این ایده‌ها از ستون اقتصادی و علمی کشور حمایت می‌کنیم».

بیشتر بخوانید: انتقاد فرشاد مومنی از آمار رشد شرکت‌های دانش بنیان ؛ «این دولت توسعه‌خواه نیست!»

معاون رئیس جمهور: دانش‌بنیان‌ها حمایت نیاز ندارند

دهقانی فیروزآبادی علاوه بر این در ادامه گفته‌های خود نسبت به نقش مثبت بانک‌ها در مورد ایجاد کارخانه‌های نوآوری و توسعه استارت‌آپ‌ها به این شکل واکنش نشان داد: «اقتصاد دیجیتال بدون بانک‌ها ممکن نیست و این بانک‌ها و منابع آن‌ها هستند که در کنار دانش و فناوری می‌توانند اتفاقات خوبی را در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور رقم بزنند. نقش کارآمد بانک‌ها در حوزه‌های نوآوری غیرقابل انکار است و استارت‌آپ‌ها و ایده‌هایی که در مراکز رشد بانک‌ها فعالیت می‌کنند، فضای بهتری برای امکان مشارکت با بانک‌ها و شراکت با آنها دارند و ما امیدواریم ابرشرکت‌های زیادی از دل این کارخانه‌ها خلق شوند».

دانش‌بنیان‌ها حمایت نیاز ندارند

همچنین در طی این افتتاحیه «آیت‌الله ابراهیمی»، مدیرعامل بانک سپه نیز ضمن استقبال از افتتاحیه رسمی کارخانه نوآوری امیدینو در تاریخ یکم بهمن 1401 تشریح کرد: «ما برنامه دیگری برای این فضا داشتیم، اما پس از رایزنی‌ها و مشورت‌های مفید به این نتیجه رسیدیم که باید این فضا را به کار ضروری حمایت از ایده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دهیم. من معتقدم برای پر کردن خلا اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال در کشور به هم‌افزایی نیاز داریم و چنین فضاهایی بهترین راه ممکن برای این هم‌افزایی و ایجاد اشتیاق برای کارهای نوآورانه است. ما می‌خواهیم اولین و بزرگترین بانک کشور شویم و کارخانه نوآوری امیدینو که متعلق به بانک سپه است تنها در حوزه‌های بانکی و مالی فعالیت نمی‌کند و از سایر ایده‌های نوآورانه در سایر بخش‌ها نیز استقبال می‌کند».

مدیرعامل شرکت امیدبوم، «محمدمحسن صدر» هم در افتتاحیه کارخانه نوآوری امیدینو درباره پیشینه این کارخانه اظهار داشت: «کارخانه نوآوری امیدینو از شرکت‌های توابع بانک سپه است و ما در کارخانه نوآوی امیدینو در تلاشیم در زمینه تجاری‌سازی ایده‌ها و به بلوغ رساندن آنها به استارت‌آپ‌ها کمک کنیم».

در پایان افتتاحیه کارخانه نوآوری امیدینو هم ضمن تقدیم لوح تقدیر به 9 گروه حاضر در رویداد که در ابتدای برنامه به ارائه طرح‌های خود پرداخته بودند، سه شرکت توسعه فناوری‌های هوشمند نوابغ جوان، ایده پردازان مبتکر شریف و نسل پنجم نوتاش به عنوان سه شرکت برتر در این رویداد انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اظهارات معاون رئیس جمهور مبنی بر اینکه دانش‌بنیان‌ها حمایت نیاز ندارند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر