;
coinex

حمایت امارات از رمزارزها در زمستان بازار ؛ دبی قطب کریپتو می‌شود؟

حمایت امارات از رمزارزها ممکن است دبی را به یکی از ارکان اصلی کریپتو تبدیل کند. هدف امارات از این‌کار چیست و چرا می‌خواهد سکان‌دار جامعه کریپتو شود؟

خبری در مورد جوامع رمزارز که شاید خیلی‌هم دور از انتظار نیست این است که حمایت امارات از رمزارزها ممکن است دبی را به یکی از پایگاه‌های اصلی کریپتو در جهان تبدیل کند. وزیر تجارت خارجی امارات متحده‌ی عربی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرده است که رمزارزها نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور دارند. ازاین‌رو امارات می‌خواهد با ایجاد سیاست‌های تجاری جدید به یکی از قطب‌های اصلی کریپتو تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: رقم فرار مالیاتی فعالان صنعت رمزارز برابر با 10 هزار میلیارد تومان است!

حمایت امارات از رمزارزها ، دبی را پیشتاز کریپتو می‌کند

ثانی الزیودی، وزیر تجارت خارجی امارات متحده‌ی عربی در گفت‌وگو با تلویزیون بلومبرگ در داووس سوئیس که مجمع جهانی اقتصاد در آن‌جا برگزار می‌شود، درباره‌ی نقش بالقوه‌ی رمزارزها در اقتصاد کشورش اظهارات مثبتی را بیان کرده است.

الزیودی گفت:

 

رمزارزها در آینده نقش مهمی در تجارت امارات ایفا خواهند کرد. دولت ما از سال‌ها قبل در حال انجام اقدامات مختلفی برای تبدیل‌شدن به یکی از مراکز جهانی ارزهای دیجیتال است. این هدف با اجرای سیاست‌های دوستدار رمزارز و با هدف جذب سرمایه‌های بزرگ در این بازار یک‌تریلیون‌دلاری است.

حمایت امارات از رمزارزها، دبی را پیشتاز کریپتو می‌کند

الزیودی درباره‌ی پروژه‌ی تبدیل‌شدن امارات به یکی از مراکز بزرگ رمزارز جهان توضیحاتی به بلومبرگ ارائه داد. او به برنامه‌های کشورش برای ایجاد چهارچوب قانونی موردنیاز به‌منظور گسترش اقدامات در حوزه‌ی رمزارزها نیز اشاره کرد. الزیودی در بخشی از توضیحات خود گفت: «مهم‌ترین نکته این است که ما از حاکمیت جهانی درباره‌ی رمزارزها و شرکت‌های فعال در این بازار اطمینان حاصل کنیم. ما جذب برخی شرکت‌های فعال حوزه‌ی رمزارزها به کشور را آغاز کرده‌ایم تا با همکاری یکدیگر، حکمرانی و سیستم حقوقی مناسبی ایجاد کنیم.»

عمر سلطان‌العلما، وزیر هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال و کاربرد کار از راه‌ دور امارات و نماینده‌ی این کشور در مجمع جهانی اقتصاد‌، یک روز قبل‌ از مصاحبه‌ی الزیودی اظهار کرد که امارات بدون توجه به سقوط اخیر در ارزش بازار رمزارزها، همچنان به هدف خود متعهد است.

سلطان‌العلما در میزگردی که با عنوان «یافتن تعادل مناسب برای رمزارزها» برگزار شد، اعلام کرد شرکت‌های فعال در بازار کریپتو قبلاً از امارات به‌عنوان خانه‌ی رمزارزها یاد می‌کردند و این موضوع یکی از نکات مثبتی است که باید به آن توجه کرد.

بازار رمزارزها از نوامبر گذشته و پس‌ از فروپاشی صرافی مطرح FTX، با سقوط چشمگیری مواجه شد. اگرچه در چند هفته‌ی اخیر شاهد رشد‌های ثابتی در این بازار بوده‌ایم، هنوز تا بهبودی کامل مسیری طولانی در پیش است.

به‌عنوان مثال، بیت کوین به‌عنوان برترین رمزارز و بزرگ‌ترین دارایی دیجیتال جهان، از ابتدای سال ۲۰۲۳ رشدی ۳۷٫۴۰ درصدی را تجربه کرده است. براساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ، ارزش هر واحد این رمزارز درلحظه‌ی نوشته‌شدن این مقاله ۲۲,۶۰۰ دلار و ارزش بازار آن ۴۳۵٫۹ میلیارد دلار است.

آیا امارات می‌تواند به قطب اصلی کریپتو در جهان تبدیل شود؟

در سال‌های گذشته، امارات چندین‌ بار تمایل خود را برای تبدیل‌شدن به مرکز جهانی فعالیت‌های مرتبط با رمزارزها اعلام کرده است. دولت این‌کشور در راستای هدف خود به‌طور‌مستمر سیاست‌هایی را به‌منظور تشویق فعالیت‌های کسب‌وکارهای مبتنی‌بر بلاک چین در کشور معرفی کرده است.

حمایت امارات از رمزارزها، دبی را پیشتاز کریپتو می‌کند
حمایت امارات از رمزارزها

به‌گزارش بیت‌کوینیست، تلاش‌های امارات تاکنون موفقیت‌های بزرگی برای آن به‌همراه داشته است و درحال‌حاضر، بیش‌ از ۴۰۰ کسب‌وکار فعال حوزه‌ی رمزارزها در این کشور فعالیت می‌کنند. علاوه‌براین، چهارچوب نظارتی دوستانه‌ی امارات باعث شده است چندین صرافی بزرگ ازجمله بایننس و OKX و BitOasis مجوز فعالیت در این کشور را دریافت کنند.

دبی، مرکز تجاری امارات، نیز میزبانی جشنواره‌های مهم رمزارزها ازجمله اجلاس جهانی بلاک چین و CryptoFest و Crypto Expo Dubai را برعهده داشته است.

واضح است که امارات متحده‌ی عربی برای دستیابی به هدف بزرگ خود در حوزه‌ی رمزارزها در مسیر درستی حرکت می‌کند. اگرچه این کشور همچنان با مشکلات متعددی مثل خطر دائمی کلاه‌برداری و رقابت فزاینده‌ی کشورهای دیگری مثل بحرین و قطر و مصر که اهداف مشابهی را دنبال می‌کنند، مواجه است؛ اما درحال‌حاضر می‌توان آن را گزینه‌ی اصلی تبدیل‌شدن به پایتخت رمزارز جهان دانست.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره حمایت امارات از رمزارزها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر