;
coinex

نگرانی دانشگاه امام صادق از اطلاعاتی که هنوز فاش نشده ؛ هرچه هکرها فاش کنند نادرست و مخدوش است!

نگرانی دانشگاه امام صادق در خصوص افشای اطلاعات هک شده، نشانگر اهمیتی است که هکرها این روزها در حیات سیاسی ایران یافته‌اند.

هک مدتی است که در فضای سیاسی و اجتماعی ایران به واژه مهمی بدل شده و هکرها با اقداماتشان نقشی مهم در وضعیت پرآشوب ماه‌های اخیر ایفا کرده‌اند. افشای اطلاعات حساس و محرمانه خبرگزاری فارس در نتیجه هک وب‌سایت این رسانه و برخی موارد مشابه، نگرانی بسیاری از مسئولین را برانگیخته و حالا، مسئولین دانشگاه امام صادق که دیروز سایت آن هک شد، به نوعی پیش دستی کرده و سعی کرده وضعیت احتمالا پیش‌بینی پذیر روزهای آینده را توجیه کند!

بیشتر بخوانید: حمله گروه هکری بلک ریوارد به دانشگاه امام صادق [+جزئیات]

نگرانی دانشگاه امام صادق

روز گذشته روابط عمومی دانشگاه امام صادق در پی هک شدن وب‌سایت این دانشگاه توسط یک گروه هکری معروف که سابقه هک و افشای اطلاعات و ویدیوهای محرمانه خبرگزاری فارس را هم دارد، بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده بود:

نگرانی دانشگاه امام صادق از اطلاعاتی که هنوز فاش نشده ؛ هرچه هکرها فاش کنند نادرست و مخدوش است!

«حملات سایبری مکرر در آستانه آغاز نیم‏‌سال تحصیلی جدید به مجموعه‏‌ای علمی که به‌دنبال تولید، رشد و تعالی علوم انسانی اسلامی است، هدفی جز برهم‌زدن آرامش و امنیت روانی استادان، دانشجویان و پژوهشگران این مجموعه و ایجاد خلل در حرکت علمی کشور ندارد و بیانگر هراس دشمنان از حرکت رو به رشد این مجموعه علمی است.

دانشگاه امام‌صادق (عل) مفتخر است که در طول حیات ۴۱ ساله خود توانسته با تربیت نیرو‏‌های متعهد و متخصص، ظرفیت علمی و پژوهشی دانش‏‌آموختگان خود را به مراکز اثرگذار ملی و بین‏‌المللی تقدیم نماید که تنها به‌عنوان یک نمونه شاخص، می‏‌توان از حضور بیش از یک سوم دانش‏‌آموختگان این دانشگاه در جامعه اعضای هیأت علمی دانشگاه‏‌های معتبر کشور یاد کرد. بدیهی است اطلاعات موجود در دانشگاه امام‏‌صادق علیه‏‌السلام مانند همه مراکز علمی دیگر، مربوط به امور علمی، پرسنلی و اداری است. از همین‌رو، با توجه به سابقه اخیر گروه حمله‌کننده در جهت تخریب وجهه مجموعه‏‌های موثر از طریق ایجاد شایعات، اطلاعات منتشره از سوی آن، به‌ویژه در زمینه‏‌هایی غیر از مطالب مرسوم و موجود در مراکز علمی، مخدوش خواهد بود.»

علت پیش‌دستی دانشگاه امام صادق چیست؟

تاکید دانشگاه امام صادق بر مخدوش بودن اطلاعاتی که شاید از سوی این گروه هکری فاش شود، قابل تامل است چراکه هنوز اطلاعات خاصی فاش نشده که قابل تایید یا تکذیب باشد. حداقل اطلاعات خاصی فاش نشده است. سوال اصلی اما این است که مگر چه اطلاعاتی وجود دارد که انتشار احتمالی آن‌ها، نگرانی مسئولین این دانشگاه را برانگیخته است؟ 

تفکر امام‌صادق (ع) تنها در داخل ساختمان این دانشگاه و حتی وزارتخانه‏‌هایی که به فارغ‏‌التحصیلان این دانشگاه سپرده می‏‌شد، متبلور نبود چنانکه دیدگاه‏‌های این دانشگاه در بخش‏‌های مختلف حضور داشت، مانند برنامه‏‌های صداوسیما. اما برنامه‏‌هایی مثل بدون توقف، تاثریا، جهان‌آرا، میدون، عصرجدید پای مجریان، مداحان و کارشناسان امام‌صادقی مثل وحید یامین‌پور، عبدالملکی، لطیفی و… را به صداوسیما باز کرد.

با توجه به عملکرد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، حال این گمانه مطرح شده که جلساتی بین آن‌ها و مسئولین دانشگاه تشکیل شده و تصمیماتی اتخاذ شده باشد، چراکه رفتار و عملکرد آن‌ها شباعت زیادی به هم دارد که می‌تواند نتیجه یک هماهنگی باشد. شاید سخنرانی یا حتی جلسات مهمی در دانشگاه برگزار شده که با هک شدن سایت این دانشگاه محتوای آن‌ها علنی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نگرانی دانشگاه امام صادق بعد از هک شدن سایت این دانشگاه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر