;
coinex

کارت زرد مجلس به وزیر ارتباطات ؛ زارع‌پور در اقناع نمایندگان ناکام بود!

کارت زرد مجلس به وزیر ارتباطات بعد از حضور او در مجلس و عدم توانایی در ارائه پاسخ مناسب به سوالات و دغدغه‌های نمایندگان مطرح شد.

موضوع دریافت کارت زرد وزیر ارتباطات برمی‌گردد به صحبت‌های وی در ارتباط با تبدیل وضعیت ایثارگران مخابرات که نمایندگان مجلس از توضیحات او قانع نشدند و درنهایت وزیر ارتباطات را با یک کارت زرد بدرقه کردند.

بیشتر بخوانید: اعتراض وزیر ارتباطات به ادعای انحصاری بودن بازار اینترنت ایران

کارت زرد مجلس به وزیر ارتباطات خبرساز شد

نمایندگان مجلس با شنیدن توضیح وزیر ارتباطات در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات قانع نشدند و به او کارت زرد دادند. زارع‌پور در این جلسه تاکید کرد شرکت مخابرات شرکتی خصوصی است و دولت نمی‌تواند بدون تامین مالی، چنین تکلیفی را بر عهده این شرکت بگذارد. در متن سوال عباس مقتدایی، نماینده اصفهان از وزیر ارتباطات آمده است:‌

علت استنکاف جنابعالی و شرکت مخابرات از اجرای قانون درخصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات چیست؟ چرا جنابعالی در قامت وزیر جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت حاکمیتی خود برای اجرای قانون استفاده نمی کنید؟

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (۴ بهمن ۱۴۰۱) به مجلس رفت تا به این سوال پاسخ دهد او در ابتدای صحبت‌هایش گفت: «جایی که قانون به من تکلیف کرده و ابزارش در اختیارم بوده انجام دادم. برای بیش از ۲۳۰۰ نفر از همکاران ایثارگر در وزارت ارتباطات و سازمان‌های وابسته این کار را انجام دادیم.»

کارت زرد مجلس به وزیر ارتباطات خبرساز شد

او در مورد اینکه دولت نقشی در تصمیم‌های مخابرات ندارد توضیح داد:

از پنج عضو هیات مدیره این شرکت فقط یک عضوش را دولت تعیین می‌کند. علیرغم اینکه بنده ابزار اعمال این قانون در مخابرات را ندارم بی‌تفاوت نبودم. آقایان مخابرات اعتقاد دارند که مشمول نمی‌شوند. از اداره قوانین هم نامه‌ای آمد که مخابرات مشمول است اما در همان نامه گفته شده با رعایت قوانین.

زارع‌پور ادامه داد:‌ «شما خودتان هم در بند د تبصره ۲۰ سال ۱۴۰۰ و هم در بند و ۱۴۰۱ منابعی را حتی برای دستگاه‌های مشمول مشخص کرده‌اید. گفته‌اید منابعش باید مشخص باشد چون بار مالی دارد. این تکلیف مالایطاق است برای بخش خصوصی هم تبدیل وضعیتی که بار مالی دارد انجام دهد و یک ریال هم به آن پرداخت نشود مالایطاق است. طبق قانون اجرای اصل ۴۴ هر تکلیفی که دولت بر عهده بخش خصوصی می‌گذارد اگر بار مالی دارد دولت باید آن را تعیین کند. خب ما این مقدمات را فراهم نکردیم و فشار می‌آوریم که اجرا کن.»

زارع‌پور به بار مالی این تکلیف اشاره کرد و گفت:

اگر بپذیریم بیش از ۶ هزار نفر در شرکت مخابرات مشمول این بند می‌‌شوند سالی هزار میلیارد تومان بار مالی دارد. شرکت مخابرات با هزار مساله دست‌وپنجه نرم می‌کند. همین امروز چندین نفر از شما مراجعه کردید و گفتید تلفن ثابت روستاها دچار مشکل است. شما به من بگویید شرکتی که در آستانه ورشکستگی است از کجا بیاورد که تبدیل وضعیت کند. وظیفه اصلی این شرکت تلفن و اینترنت و … است.

کارت زرد مجلس به وزیر ارتباطات خبرساز شد

وزیر ICT همچنین افزود: «با وجود همه این مسائل و اینکه ابزار و تکلیف و وظیفه‌ای در این خصوص نداشتم اما پیگیر‌ی‌هایی انجام دادیم. با سهامداران عمده و مسئولان ارشد این شرکت حداقل دو جلسه گذاشتیم و آنها پذیرفتند که علی‌رغم مشکلات عدیده مالی این مساله را شروع کنند. در هیات مدیره شرکت مخابرات تصویب شد و ۱۱ دی‌ماه به استان‌ها ابلاغ کردند که لیست افراد مشمول را استخراج کنند که به مرور این تکلیف اجرا شود. شروع خواهیم کرد که در سال ۱۴۰۱ هزار نفر از این افراد را و ظرف چند ماه آینده همه افراد مشمول را تبدیل وضعیت خواهیم کرد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کارت زرد مجلس به وزیر ارتباطات چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر