;
coinex

نماینده مجلس از استیضاح وزیر ارتباطات در صورت عدم عمل به تعهداتش خبر داد

یک نماینده مجلس از امکان استیضاح وزیر ارتباطات به دلیل عدم عمل به تعهداتش خبر داده است. زارع‌پور همچنین اخیرا از مجلس کارت زرد گرفته است.

یک نماینده مجلس از استیضاح وزیر ارتباطات درصورت عدم عمل به تعهداتش خبر داد. وی از عملکرد وزیر ارتباطات در رابطه‌ با وضعیت اینترنت کشور ناراضی است و معتقد است که اگر وزیر ارتباطات به تعهداتش در زمینه توسعه شبکه ملی اطلاعات عمل نکند استیضاح خواهد شد. گفتنی‌ است که وزیر ارتباطات سه ماه فرصت دارد تا توسعه شبکه ملی اطلاعات را به اتمام برساند.

بیشتر بخوانید:‌ کارت زرد مجلس به وزیر ارتباطات ؛ زارع‌پور در اقناع نمایندگان ناکام بود!

احتمال استیضاح وزیر ارتباطات قوت گرفت

یک نماینده مجلس گفت اگر وزیر ارتباطات تا 24 بهمن‌ماه رضایت مجلس را در زمینه شبکه ملی اطلاعات و افزایش کیفیت اینترنت جلب نکند، دوباره کارت زرد خواهد گرفت. مجتبی رضاخواه اعتقاد دارد دریافت کارت زرد دوم، وزیر ارتباطات را به مرحله استیضاح نزدیک خواهد کرد.

«مجتبی رضاخواه»، نماینده مردم تهران در مجلس، در گفت‌وگو با خانه ملت به مهلت سه‌ماهه وزیر ارتباطات در زمینه توسعه شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت:

حدود 2 ماه و نیم پیش بنده سؤالی را از وزیر ارتباطات در زمینه نحوه پیشرفت شبکه ملی اطلاعات و کیفیت اینترنت مطرح کردم. وزیر ارتباطات پیرو این سؤال توضیحاتی را ارائه کرد و بنده با این توضیحات، به‌صورت مشروط نهایتاً موافقت کردم که سؤال در آن جلسه صحن به رأی گذاشته نشود و مفهوم آن این است که وزیر کارت زردی از مجلس دریافت نکرد.

احتمال استیضاح وزیر ارتباطات قوت گرفت

حال رضاخواه از پایان این مهلت سه‌ماهه در 24 بهمن خبر می‌دهد: «انتظار داریم که طی مدت زمان سپری‌شده کیفیت اینترنت افزایش و شبکه ملی اطلاعات توسعه پیدا کند. اگر وزیر ارتباطات به تعهدات خود در این بخش عمل نکند، قطعاً در صحن مجلس کارت زرد خواهد گرفت.»

او معتقد است اگر وزیر ارتباطات کارت زرد دوم را کسب کند، عملاً به مرحله استیضاح نزدیک خواهد شد. رضاخواه تأکید دارد نمایندگان مجلس از عملکرد وزارت ارتباطات در مدت زمان اخیر، به‌ویژه در موضوع اینترنت راضی نیستند و دلیل این مسئله هم این است که عموم مردم نسبت به این موضوع گلایه‌مند هستند:

«در 2 الی 3 ماه گذشته اتفاقاتی رخ داده است که به آن معترض هستیم. به عنوان مثال، اینترنت برخی از مردم در بعضی نواحی که کنکور برگزار شد، قطع شد. ما نسبت به موضوع اینترنت بسیار حساس هستیم و وزیر ارتباطات نباید اجازه دهد که هر ارگانی در این موضوع دخالت کند. وزیر ارتباطات تعهد دادند که موضوع ارتقای کیفیت اینترنت را حل‌و‌فصل کنند و اگر این موضوع حل نشود، طبیعتاً استیضاح وی می‌تواند در مجلس مطرح شود.»

این نماینده مجلس همچنین به لزوم توجه به کسب‌و‌کارهای اینترنتی اشاره کرد و گفت: «کسب‌و‌کارها در این مدت با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه شده‌اند. اگر این محدودیت برداشته نشود و یا اینکه گزینه‌های جایگزین ارائه نشود، حتماً مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد.»

گفتنی است وزیر ارتباطات اولین کارت زرد خود را روز گذشته گرفت؛ اما نه به‌خاطر اینترنت. نمایندگان مجلس از پاسخ زارع‌پور درباره عدم اجرای قانون به‌کارگیری ایثارگران در شرکت مخابرات ایران قانع نشدند و به او کارت زرد دادند.

طرح استیضاح او نیز اولین‌بار نیست که مطرح می‌شود. پیش از این نیز در تیرماه امسال صحبت از استیضاح زارع‌پور به علت نارضایتی نمایندگان از عدم تحقق برنامه‌های زارع‌پور در جلسه رأی اعتماد طبق برنامه زمان‌بندی، عدم آنتن‌دهی و پوشش شبکه اینترنت به‌ویژه در روستاها به میان آمد که البته عملی نشد. ناگفته نماند تا امروز هیچ وزیر ارتباطاتی در دولت‌های مختلف به استیضاح نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره استیضاح وزیر ارتباطات چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر