;
coinex

تعرفه جدید واردات خودرو اعلام شد [+جدول تعرفه واردات خودرو]

تعرفه جدید واردات خودرو توسط وزارت صمت اعلام شد. ظاهراً دو وزارت اقتصاد و صمت بر سر تعرفه نهایی واردات خودرو به توافق رسیدند.

بالاخره پس‌از گذشته مدت‌زمانی طولانی کارگروه اقتصادی واردات خودرو تعرفه جدید واردات خودرو را به وزارت صمت رساند. ظاهراً ماجرای تعرفه واردات خودرو به‌ اتمام رسیده است چراکه وزیر صمت و وزیر اقتصاد مفاد تعرفه جدید را امضا کردند. بدین‌منظور دو جدول منتشر شده است که مربوط‌ به خودروهای زیر 10 هزار یورو و بالای 10 هزار یورو می‌شود. با جزئیات خبر همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت پیش فروش خودروهای وارداتی ثبت سفارش نشده توسط بورس کالا اعلام شد

تعرفه جدید واردات خودرو اعلام شد

تعرفه های جدید واردات خودرو به امضای وزیر صمت و وزیر اقتصاد رسیده و قرار است تا در دور جدید واردات، سود بازرگانی علی الحساب بین ۶ تا ۳۱ درصد محاسبه شود. بر اساس این مصوبه واردات اصلی خودرو برای خودروهای تا ۲۰۰۰ سی سی است و در موارد خاص در صورت واردات خودروهای بیش از ۲۰۰۰ سی سی، خودروهای برقی، خودروهای هیبریدی و… تعرفه ها بر اساس قوانین کتاب مقررات سال ۱۴۰۱ محاسبه می‌شود.

تعرفه جدید واردات خودرو اعلام شد

در جدول های زیر تعرفه دو گروه خودرویی کمتر از ۱۰ هزار یورو و بالاتر از ۱۰ هزار یورو تعیین شده است. همچنین جزئیات تعرفه و سود بازرگانی واردات خودرو، بر اساس حجم موتور مشخص گردیده است. در جدول‌های زیر از عبارت “فوب” (FOB) استفاده شده که به معنی قیمت خالص کالا در کشور مبدا بدون محاسبه هزینه‌های باربری، عوارض داخلی کشور مبدا، بیمه داخلی و سود واسطه‌ها است.

با توجه به درصد سود بازرگانی اعلام شده به صورت علی‌الحساب، می‌توان امیدوار بود که تا حدی قیمت خودروهای وارداتی منطقی‌تر در بورس کالا تعیین شوند. البته باید در نظر گرفت که سود بازرگانی اصلی دولت در بورس کالا و با اختلاف قیمت معامله‌ای و قیمت پایه خودروهای وارداتی رقم خواهد خورد.

تعرفه واردات خودروهای کمتر از 10 هزار یورو

تعرفه جدید واردات خودرو اعلام شد

تعرفه واردات خودروهای بالاتر از 10 هزار یورو

تعرفه جدید واردات خودرو اعلام شد

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تعرفه جدید واردات خودرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر