;
coinex

باگ جدید توییتر ؛ کارمندان توییتر می‌توانند به جای شما توییت کنند!

باگ جدید توییتر فقط یک باگ نیست بلکه یک ابزار ضدقانون است که توسط کارکنان این شرکت بوجود آمده است. اما ماجرا از چه قرار است؟

یکی از مهدسان سابق توییتر اطلاعاتی جنجالی از این شبکه اجتماعی پرطرفدار فاش کرده که نشان می‌دهد کارکنان آن دست به حرکتی ضدقانونی زده‌اند. شاید گذاشتن نام باگ جدید توییتر برای این اتفاق جالب نباشد زیرا که این اتفاق یک باگ نیست؛ بلکه نقض حریم خصوصی افرار قلمداد می‌شود و یک رسوایی بزرگ دیگر برای توییتر از بدو ورود ایلان ماسک به این مجموعه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: احتمال محکومیت ایلان ماسک به قتل غیرعمد؛ مدیرعامل تسلا و توییتر زندانی می‌شود؟

باگ جدید توییتر دست کارکنان آن را رو کرد

از زمانی‌که ایلان ماسک توییتر را ازآن خود کرده است شاهد افشای اسرار و اطلاعات متعددی درباره‌ی این شبکه‌ی اجتماعی بوده‌ایم و ظاهراً این داستان همچنان ادامه دارد. یکی از کارمندان سابق توییتر ادعا می‌کند همه‌ مهندسان این شرکت به برنامه‌ی داخلی موسوم‌ به GodMode دسترسی دارند. این ابزار امکان ارسال توییت ازطریق حساب هر یک از کاربران پلتفرم اجتماعی مذکور را فراهم می‌کند.

اکتبر ۲۰۲۲ شکایت جدیدی علیه توییتر به کمیسیون تجارت فدرال (FTC) ارسال شد. به‌نظر می‌رسد GodMode اکنون به Privileged Mode تغییر نام یافته است و همه‌ی مهندسان شرکت مذکور روی لپ‌تاپ خود به آن دسترسی دارند. ظاهراً استفاده از این ابزار بسیار آسان است و فقط به کامپیوتر شرکتی و تغییر کد از FALSE به TRUE نیاز دارد.

باگ جدید توییتر دست کارکنان آن را رو کرد

متأسفانه این اولین‌بار نیست که کاربران به‌دلیل مشکلات امنیتی توییتر از این شبکه‌ی اجتماعی ناامید می‌شوند. در سال ۲۰۲۰ نیز چند هکر نوجوان موفق شدند سیستم‌های داخلی این شرکت را هک کرده و از طریق حساب جو بایدن، باراک اوباما، ایلان ماسک و افراد مشهور دیگر، توییت‌های جعلی درباره‌ی بازار رمزارزها ارسال کنند. بسیاری از مردم فریب این توییت‌ها را خوردند؛ چراکه در حساب‌های رسمی و دارای تیک آبی منتشر شده بودند.

مدیران توییتر پس‌ از هک سال ۲۰۲۰ ادعا کردند مشکل امنیتی مربوط به آن را برطرف و برنامه‌ی جامع امنیت اطلاعات را برای محافظت از کاربران راه‌اندازی کرده‌اند. بااین‌حال، برخی افشاگران خبرهای فناوری مدعی شدند همچنان تعداد زیادی از مهندسان این شرکت به قابلیت GodMode دسترسی دارند.

پرونده‌ی این شکایت علیه توییتر پس‌ از فاش‌شدن اطلاعات مربوط به آسیب‌پذیری مذکور، به جریان افتاده است. این موضوع نشان می‌دهد مهندسان توییتر همچنان می‌توانند توییت‌های هر کسی را حذف یا بازیابی کنند و این امتیازی است که کاربران عادی به آن دسترسی ندارند.

رسوایی واقعی این است که هیچ سابقه‌ای درباره‌ی دست‌کاری حساب‌های کاربری افراد ازطریق حالت GodMode وجود ندارد. علاوه‌براین، مشخص نمی‌شود چه کسی از این ابزار استفاده کرده است. طبق گزارش‌های اخیر، FTC برای بررسی اتهام‌های اشاره شده در حال مصاحبه با کارمندان سابق توییتر است. اگر کمیسیون تجارت فدرال به این نتیجه برسد که توییتر از اطلاعات کاربرانش محافظ نمی‌کند، احتمالاً عواقب سنگینی برای این شبکه‌ی اجتماعی به‌دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره باگ جدید توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر