;
coinex

رکورد بیشترین سرعت دانلود گوشی‌های آیفون توسط اندرویدی‌ها شکسته شد!

گوشی های اندرویدی بالا رده سامسونگ و گوگل با ربودن گوی سبقت از آیفون 14 پرو مکس و سیستم‌عامل آی‌او‌اس، حالا رکورد بیشترین سرعت دانلود را در اختیار دارند.

پس از عرضه رسمی گوشی‌های خانواده iPhone 14 در بازار، نتایج تست سرعت اینترنت برای سه ماهه سوم 2022 از سوی شرکت Ookla منتشر شد. مطابق با این نتایج، آیفون 14 پرو مکس موفق به ثبت بیشترین سرعت دانلود در میان تمامی گوشی‌های هوشمند شد و جالب اینکه رتبه دوم هم متعلق به عضو دیگر خانواده آیفون یعنی آیفون 14 پرو بود. اما اکنون با گذشت سه ماه از انتشار آن نتایج، پرچمدار اپل این رتبه را به دو رقیب اندرویدی خود یعنی سامسونگ و گوگل واگذار کرده است.

بیشتر بخوانید: تشکیل دبیرخانه مشترک نهادهای صنفی برای پیگیری حقوقی بحران اینترنت!

ثبت رکورد بیشترین سرعت دانلود برای سامسونگ و گوگل

سامسونگ گلکسی زد فولد 4 در سه ماهه پایانی سال 2022 با ثبت سرعت دانلود 147.25 مگابایت بر ثانیه و همچنین گوگل پیکسل 7 پرو با سرعت 137.11 مگابایت بر ثانیه در آمریکا بیشترین میانگین سرعت را در اختیار داشتند. از طرفی آیفون 14 پرو مکس و 14 پرو به ترتیب با ثبت میانگین سرعت 133.84 و 130.14 مگابیت بر ثانیه جایگاه سوم و چهارم را کسب کردند.

رکورد بیشترین سرعت دانلود

به نظر افت سرعت دانلود حدوداً 14 مگابایت بر ثانیه‌ای گوشی آیفون 14 پرو مکس در مقایسه با دوره پیشین، احتمالا به افزایش فروش این گوشی و ورود آن به مناطقی با شبکه موبایل ضعیف‌تر ارتباط دارد.

علاوه بر این نتایجی هم مطابق با عملکرد ترکیبی محصولات برندها انتشار یافته که در آن باز هم برند سامسونگ با میانگین سرعت 79.43 مگابیت بر ثانیه، در صدر لیست قرار گرفته و این‌بار شرکت اپل با سرعت دانلود 72.62 مگابیت بر ثانیه، در جای دوم قرار دارد. البته جالب توجه است که هر دو برند نسبت به سه ماهه سوم 2022 با افزایش سرعت روبرو شده‌اند.

این آمار از آن جهت جالب توجه است که به نوعی نشانگر تاثیر شبکه 5G بر نحوه تحول اینترنت و افزایش سرعت دانلود کاربران بوده؛ البته زمانی آن را حس خواهد کرد که در منطقه‌ای قرار نداشته باشید که همواره با فیلترینگ و محدودیت اینترنت روبرو شوید!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ثبت رکورد بیشترین سرعت دانلود از سوی گوشی‌های اندرویدی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر