;
coinex

گسترش سانسور اینترنتی در هنگ‌کنگ توسط اپل ؛ ریاکاری کوپرتینویی‌ها در مواجهه با بحران هنک‌کنگ

گسترش سانسور اینترنتی در هنگ‌کنگ توسط اپل که در راستای دولت کمونیست چین انجام می‌شود از طریق مرورگر سافاری و برای کاربران هنگ‌کنگی اعمال خواهد شد.

جدیدترین محدودیت‌ها و سانسورهای اعمال شده روی مرورگر سافاری اپل، با هدف جلوگیری از دسترسی کاربران هنگ‌کنگی به وب‌سایت‌هایی طراحی شده که دولت چین آن‌ها را مخرب قلمداد می‌کند. در هر حال، طراحی و اجرای این فیلترها در چین برعهده تنسنت است که معمولا محتوای وب را شدیدا سانسور می‌کند. در حال حاضر کوپرتینویی‌ها در سکوت خبری و با همکاری این غول فناوری چینی در سکوت خبری در حال افزایش سانسور وب‌سایت‌ها برای کاربران هنگ‌کنگی هستند.

بیشتر بخوانید: همکاری اپل با دستگاه سانسور و سرکوب برای کوپرتینویی‌ها دردسرساز شد!

گسترش سانسور اینترنتی در هنگ‌کنگ توسط اپل

کابران سافاری در هنک‌کنگ حالا در زمان تلاش برای دسترسی به برخی سایت‌های خاص با هشداری تحت عنوان «وب‌سایت موردنظر شما به‌دلایل امنیتی مسدود شده است» مواجه می‌شوند. گرچه دسترسی به اینترنت در سرزمین اصلی چین در دهه‌های اخیر با سانسور گسترده و سیستماتیکی همراه شده است، اما وضعیت برای شهروندان هنک‌کنگی تا قبل از تصویب قانون امنیتی جدید سال 2020 به مراتب بهتر بود.

گسترش سانسور اینترنتی در هنگ‌کنگ توسط اپل ؛ ریاکاری کوپرتینویی‌ها در مواجهه با بحران هنک‌کنگ

چو کا چئونگ، مهندس نرم‌افزار و کارمند سابق اپل در ۳۰ دسامبر دریافت که دسترسی به وب‌سایت‌هایی مثل GitLab (پلتفرم آنلاین کدهای منبع‌باز) به‌طور ناگهانی قطع شد. سافاری اعلام کرد این وب‌سایت به‌دلیل عدم تأیید اطلاعات مسدود شد.

بعد از اعلام این وضعیت به شرکت، چند روز بعد دسترسی به GitLaB فعال شد. البته اپل و Tencent توضیح ندادند که چرا این وب‌سایت مسدود شده است. اگرچه دسترسی به GitLab بازیابی شد اما معلوم نبود چه تعداد از وب‌سایت‌های دیگر تحت‌تأثیر این مسدودسازی قرار گرفته‌اند یا حتی چرا سانسور از طرف چین، بدون توضیح اضافه روی کاربران هنگ‌کنگ اعمال شده است. همه این موارد در کنار برخی نکات دیگر، شائبه‌هایی را در خصوص تبعیت اپل از خواسته‌های دولت کمونیست چین مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره گسترش سانسور اینترنتی در هنگ‌کنگ توسط اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر