;
coinex

لغو حضور هوش مصنوعی در دادگاه به عنوان وکیل مدافع ؛ مدیرعامل DoNotPay تهدید به شکایت شد!

مدیرعامل شرکت DoNotPay خبر از لغو حضور هوش مصنوعی در دادگاه به عنوان وکیل مدافع در نتیجه تهدید او به زندانی شدن داده است!

مدیرعامل شرکتی که قرار بود وکیل رباتیک مبتنی بر هوش مصنوعی را به دادگاه بفرستد می‌گوید که در نتیجه تهدید به شکایت و زندان، در حال حاضر این پروژه را لغو کرده است.

اوایل ماه جاری میلادی گفته شده بود که برای نخستین بار، هوش مصنوعی قرار است در قالب وکیل در دادگاه حاضر شود تا از فردی که به دلیل رانندگی در سرعت بالا جریمه‌ شده‌ بود دفاع کند. قرار بر این بود که یک دستگاه آیفون با اپلیکیشنی مخصوص در داخل جیب فرد متهم قرار گیرد و او با عینکی هوشمند جلسه دادگاه را ضبط کند تا هوش مصنوعی استدلال‌های لازم برای پیروزی در پرونده را ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: ترکیب دستیار صوتی اپل با هوش مصنوعی با موفقیت انجام شد

لغو حضور هوش مصنوعی در دادگاه به عنوان وکیل مدافع

وکیل رباتیک مبتنی بر ابزارهای هوش مصنوعی خاصی نظیر ChatGPT و DaVinci است که متن می‌سازند. شرکت DoNotPay همین حالا نیز از ابزارهای مشابهی برای اهدافی مثل دفاع در برابر اتهام با سرعت بیش از حد استفاده می‌کند.

ایده استفاده از وکیل هوشمند در دادگاه از همان آغاز بسیار بحث برانگیز شد و حواشی زیادی به دنبال داشت. تا پیش از این هرگز هوش مصنوعی در دادگاه از متهم دفاع نکرده بود، چنین اتفاقی می‌توانست قدمی رو به جلو در پیشرفت هوش مصنوعی باشد.

لغو حضور هوش مصنوعی در دادگاه به عنوان وکیل مدافع ؛ مدیرعامل DoNotPay تهدید به شکایت شد!

جاشوا براودر مدیرعامل شرکت DoNotPay، می‌گوید چندین کانون وکلای ایالتی در آمریکا او را تهدید کرده‌اند که استفاده از وکیل رباتیک در دادگاه ممکن است به قیمت زندانی شدن براودر تمام شود. مقامات رسمی یکی از این کانون‌های وکالتی گفته‌اند استفاده از وکیل رباتیک در برخی از ایالت‌ها نمونه‌ی بارز قانون‌شکنی است و ممکن است مسئول اصلی پروژه تا ۶ ماه زندانی شود.

بدین ترتیب پس از حاشیه‌سازی فراوان، به‌این‌زودی‌ها قرار نیست شاهد حضور وکیل رباتیک در دادگاه باشیم. مدیرعامل DoNotPay می‌گوید این شرکت همچنان به استفاده از هوش مصنوعی در پروژه‌های مختلف ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره لغو حضور هوش مصنوعی در دادگاه به عنوان وکیل مدافع چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر