;
coinex

شکست روسیه در جنگ سایبری از اوکراین ؛ حملات پردامنه اوکراینی‌ها ادامه دارد!

شکست روسیه در جنگ سایبری از اوکراین در شرایطی رخ می‌دهد که در مدت اخیر حملات سایبری هکرهای اوکراینی به روسیه شدت گرفته بود.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، وب سایت بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های عمده روس، با طیف وسیعی از حملات دیداس از دسترس خارج شده‌اند.

بیشتر بخوانید: حملات گسترده هکرهای اوکراینی به ایران ؛ هر حمله پهپادی روسیه، یک تهاجم سایبری به ایران!

شکست روسیه در جنگ سایبری از اوکراین

همزمان با بمباران اوکراین توسط روسیه، شرکت‌های روسی با بمباران حملات دیداس در فضای آنلاین مقابله می‌کنند. به طوری که شدت این حملات علیه نهادهای روسیه در سال 2022 به بالاترین حد خود رسید. بنابر آمارهای منتشر شده توسط روس تلکام، به عنوان بزرگترین اپراتور داخلی روسیه، در سال گذشته حدود 21.5 میلیون حمله هکری دیداس علیه 600 نهاد در این کشور انجام شده است.

عموم این حملات در مسکو و اطراف آن جایی که مقر اکثریت این شرکت‌ها بوده رخ می‌داده است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد هیچ شرکتی از حملات در امان نبوده زیرا شرکت‌های مخابراتی، خرده‌فروش‌ها، کمپنی‌های مالی و بخش‌های دولتی همگی تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

بخش دولتی روسیه، هدف یک سوم از کل حملات دیداس قرار گرفته که افزایش 12 برابری آن را نشان می‌دهد. موسسات مالی نیز با یک چهارم (25 درصد) و پس از آن، آموزش با 16 درصد، دیگر قربانیان هکرها بودند. روس‌تلکام اشاره کرده که بزرگ‌ترین حمله دیداس، 760 گیگابایت بر ثانیه بوده که در مقایسه با بزرگ‌ترین نمونه سال گذشته، تقریبا دو برابر مخرب‌تر بوده است. هم‌چنین طولانی‌ترین سلسله حملات هکری DDoS، تقریبا سه‌ ماه به‌طول انجامید.

شکست روسیه در جنگ سایبری از اوکراین ؛ حملات پردامنه اوکراینی‌ها ادامه دارد!

بخش مهمی از این حملات در ماه مارس آغاز شد که مصادف با حمله روسیه به اوکراین در تاریخ 24 فوریه است. به نقل از این شرکت روس، حملات در ماه مه به اوج خود رسیدند. با استناد به آدرس‌های آی‌پی استفاده شده، روس تلکام به این نتیجه رسید که منشا اکثر حملات دیداس از ایالات متحده بوده است.

درحالی‌که دیداس، اکثریت قریب به اتفاق حملات هکری (80 درصد) را تشکیل می‌دهد، انواع دیگری از حملات سایبری نیز زیرساخت‌های سایبری روسیه را تحت تاثیر قرار دادند.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، هکرها از هر طرف وارد میدان شده و کاملا فعال هستند. در میان آنها، Conti، یکی از بزرگ‌ترین باج‌افزارهایی بود که پس از حمایت آشکار از دولت روسیه، با ابراز خشم شرکای وابسته به خود که عمدتا اوکراینی بودند، روبرو شد. اگرچه این گروه سایبری با انتشار بیانیه‌ای از مواضع خود عقب‌نشینی کرد، اما آسیب از قبل وارد شده بود و یک هکر تصمیم گرفت چندین نسخه از کد منبع و هم‌چنین مکالمات میان اعضای آنها را افشا کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره شکست روسیه در جنگ سایبری از اوکراین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر