;
coinex

آمار فروش گوشی هوشمند در سال 2022 کمترین رقم از سال 2013 است!

آمار فروش گوشی هوشمند در سال 2022 اعلام شد. بنابر این آمار، شاهد افت چشمگیری در میانگین فروش گوشی هوشمند در سال گذشته بوده‌ایم.

آمار فروش گوشی هوشمند در سال 2022 نشان از افت شدید فروش در این سال دارد. مقایسه آماری سال 2022 با سالیان گذشته نشان می‌دهد این کم‌فروغ‌ترین سال بازار موبایل از 2013 بوده است.  این آمار توسط IDC تهیه شده که آمارهایی دیگری را نیز در این حوزه منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: رکورد بیشترین سرعت دانلود گوشی‌های آیفون توسط اندرویدی‌ها شکسته شد!

آمار فروش گوشی هوشمند در سال 2022 اعلام شد

طبق گزارش IDC، در مجموع 1.21 میلیارد گوشی هوشمند در سال 2022 فروخته شد که کمترین میزان فروش سالانه از سال 2013 محسوب می‌شود. از عواملی مانند کاهش قابل‌توجه تقاضای مصرف‌کننده، تورم و عدم اطمینان اقتصادی به عنوان دلایل این موضوع یاد شده است.

IDC در گزارش خود اعلام کرده است که شرکت‌ها در سه‌ماهه اکتبر تا دسامبر، 300.3 میلیون گوشی هوشمند فروخته‌اند که این موضوع کاهش سالانه 18.3 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین، این بزرگ‌ترین کاهش تاریخ در یک سه‌ماهه است. «نبیلا پوپل»، مدیر تحقیقات IDC می‌گوید:

«تا‌به‌حال ندیده‌ایم که دستگاه‌های عرضه‌شده در سه‌ماهه تعطیلات کمتر از سه‌ماهه قبل باشد. بااین‌حال، تقاضای ضعیف و موجودی بالا باعث شد تا فروشندگان تولیدات خود را کم کنند.»

آمار فروش گوشی هوشمند در سال 2022 اعلام شد

در این گزارش اپل جایگاه خود را به عنوان برترین تولید‌کننده گوشی هوشمند در جهان حفظ کرده است. به گفته IDC، اپل طی سه‌ماهه چهارم 72.3 میلیون آیفون فروخته که این میزان نسبت به سال گذشته، 14.9 درصد کاهش یافته است.

سامسونگ به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند، شاهد کاهش 15.6 درصدی فروش نسبت به سال گذشته بود و تعداد دستگاه‌های عرضه‌شده آن به 58.2 میلیون دستگاه رسید.

شرکت چینی شیائومی که در جایگاه سوم قرار دارد و 33.2 میلیون دستگاه در سه‌ماهه چهارم سال به فروش رسانده که نسبت به سال قبل 26.3 درصد کاهش داشته است. در بین پنج شرکت برتر حوزه گوشی‌های هوشمند که شامل شرکت‌های چینی اوپو و ویوو نیز می‌شود، شیائومی بزرگ‌ترین کاهش را تجربه کرده است.

درنهایت «آنتونی اسکارسلا»، مدیر تحقیقات IDC توضیح می‌دهد که با کاهش بیش از 11 درصدی برای سال 2022، 2023 سال مهمی برای تولیدکنندگان خواهد بود تا روی مجموعه دستگاه‌های خود تجدیدنظر کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره آمار فروش گوشی هوشمند در سال 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر