;
coinex

استفاده از تراشه اسنپدراگون در پرچمداران سامسونگ فعلا ادامه دارد

گرچه پیش از این اخباری از استفاده از تراشه اگزینوس در پرچمداران بعدی سامسونگ مطرح شده بود، امروز خبر از تداوم استفاده از تراشه اسنپدراگون در پرچمداران سامسونگ رسیده است.

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر احتمال استفاده از تراشه پیشرفته اگزینوس 2400 در گلکسی اس 24 که پرچمدار سال آینده سامسونگ است. این حاکی از این بود که شاید سال 2023 و سری گلکسی اس 23 که صرفا به تراشه انحصاری اسنپدراگون کوالکام تجهیز شده، یک استثنا است و از سال آینده اگزینوس به خط تولید گوشی‌های پرچمدار سامسونگ باز می‌گردد. اما امروز خبری جدید حاکی از این است که استفاده از تراشه‌های انحصاری کوالکام در گوشی‌های سامسونگ تا زمان تقویت تراشه‌های اگزینوس ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: آمار فروش گوشی هوشمند در سال 2022 ؛ اپل بهترین در فصل آخر و سامسونگ برترین در کل سال!

استفاده از تراشه اسنپدراگون در پرچمداران سامسونگ

از سال گذشته شایعه شده بود که سامسونگ به طور انحصاری از پردازنده اسنپدراگون در سری پرچمداران گلکسی S23 استفاده می‌کند. چندی پیش از این، یکی از مدیران کوالکام تایید کرده بود که پردازنده‌های این شرکت در دستگاه‌های بیشتری از گوشی‌های هوشمند گلکسی استفاده خواهد شد.

حالا گزارش جدیدی نیز مدعی شده که سامسونگ تا زمانی که چیپ‌های اگزینوس بهبودیافته‌اش آماده شوند از تراشه‌های اسنپدراگون استفاده می‌کند.

استفاده از تراشه اسنپدراگون در پرچمداران سامسونگ فعلا ادامه دارد

بنابر گزارشی از Daum Money، سامسونگ در سری گوشی‌های گلکسی S23 به طور انحصاری از پردازنده کوالکام 8 نسل 2 استفاده خواهد کرد. این گزارش همچنین مدعی است که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 یک نسخه اورکلاک‌شده و خاص است و با نسخه‌های معمولی تفاوت دارد. این یک نسخه با کلاک‌ بالاتر است که به طور اختصاصی برای گلکسی اس 23 بهینه‌سازی شده است. اما این گزارش دقیقا نشان نمی‌دهد که چه بهینه‌سازی جز کلاک بالاتر در این محصول اعمال شده است.

سال گذشته سامسونگ از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 در نسخه جهانی گوشی‌های سری گلکسی S22 استفاده کرد و چیپ اگزینوس 2200 محدود به بازارهای خاصی شد، چراکه پردازنده سامسونگ در قیاس با پردازنده کوالکام به طور کلی ضعیف‌تر بود و در بخش GPU هم در حد و اندازه‌های اسنپدراگون 8 نسل 1 ظاهر نشد. با این حال اخیرا مشخص شد که اگزینوس 2200 عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 2 در raytracing برای بازی ها دارد.

بنابر شنیده‌های جدید، سامسونگ در عین حال در حال ایجاد تغییرات ساختاری در تیم سازنده پردازنده‌های اختصاصی خود است. پیش از این تراشه‌های اگزینوس سامسونگ توسط زیرمجموعه این شرکت، System LSI طراحی می‌شدند. با این حال، به نظر می‌رسد که بخش گوشی‌های هوشمند سامسونگ تیمی از مهندسان خود را برای ساخت یک چیپست رده بالا که برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی طراحی شده، ایجاد کرده است. انتظار می‌رود اولین تراشه این تیم در سال 2025 عرضه شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص استفاده از تراشه اسنپدراگون در پرچمداران سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر