;
coinex

بهترین کیف پول بیت‌کوین برای ایرانیان

با شروع سال 2023، بیت‌کوین وارد چهاردهمین سال از عمر خود شد. این رمزارز همچنان یکه‌تاز بازار کریپتو است و همچنان حجم زیادی از ارزش بازار کریپتو را به خود اختصاص داده است.

گرچه قیمت بیت‌کوین در این مسیر نوسان زیادی را تجربه کرده است اما همچنان محبوب‌ترین رمزارز بازار است. به همین دلایل می‌توان گفت تقریبا همه کیف پول‌ها، به‌جز آن‌هایی که به‌صورت خاص برای رمزارزهای مشخصی طراحی شده‌اند، از بیت‌کوین پشتیبانی می‌کنند.

در کشور ما نیز بیت‌کوین طرفداران زیادی دارد. ایرانیان زیادی وارد بازار کریپتوکارنسی شده‌اند تا از طریق ترید کردن  و خرید بیت‌کوین و سایر کریپتوها کسب سود نمایند. اما آنچه باید در نظر داشته باشند توجه به مسائل امنیتی در هنگام ذخیره‌سازی بیت‌کوین است. حساب کاربری صرافی‌ها هیچ‌گاه از دسترس هکرها در امان نیست بنابراین بهتر است کاربران، بیت‌کوین و سایر سرمایه خود را در کیف پول‌های کریپتو نگهداری کنند.

در ادامه مقاله به بررسی چند مورد از بهترین کیف پول‌های بیت‌کوین برای ایرانیان می‌پردازیم.

بهترین کیف پول بیت‌کوین برای ایرانیان

همیشه توصیه شده که کاربران، بیت‌کوین و سایر رمزارزهای خود را در چندین کیف پول مختلف نگه دارند تا سطح امنیتی بالاتری را تجربه کنند. کیف پول‌های گرم یا نرم‌افزاری برای انجام تراکنش‌های سریع و دسترسی بیشتر، مناسب هستند. درحالی‌که کیف پول‌های سرد یا سخت‌افزاری موجب امنیت بیشتر در مقابل هک و دزدی می‌شوند.

در ادامه 8 مورد از کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که ایرانیان می‌توانند برای نگهداری بیت‌کوین خود استفاده کنند را نام خواهیم برد.

کیف پول های ارز دیجیتال

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

این کیف پول از نوع والت‌های سخت‌افزاری و یکی از بهترین گزینه‌ها برای ذخیره بیت‌کوین است چراکه امنیت بسیار بالایی دارد. اما در کنار بیت‌کوین از تعداد زیادی کریپتوی دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. قابلیت اتصال با بلوتوث و کابل USB را دارد و موجب تسهیل امنیت و دسترسی می‌گردد.

این کیف پول یک نمایشگر کوچک دارد که در ابتدای راه‌اندازی باید به آن PIN و سپس عبارت دانه 24 کلمه‌ای به‌عنوان کلمه خصوصی ارائه شود.

اگر به‌خاطر تحریم‌ها نگران هستید که این کیف پول در ایران کارایی نداشته باشد باید بگوییم لجر در همه کشورها و روی پلتفرم‌های اندروید و iOS کار می‌کند اما تنها از توکن‌های erc20 پشتیبانی می‌نماید. این کیف پول گرچه قیمت بالایی دارد اما امنیتی باورنکردنی را به کاربر خود هدیه می‌کند.

ترزور (Trezor wallet)

ترزور نیز یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری است که موجب کنترل کامل کاربران بر دارایی‌هایشان می‌شود. این والت محصول ساتوشی لبز است که دو کیف پول سخت‌افزار به نام‌های ترزور وان و ترزور مدل T به بازار ارائه کرده‌اند. این کیف پول‌ها گزینه مناسبی برای ذخیره سخت‌افزاری ارزهای دیجیتال مختلف ازجمله بیت‌کوین، دارایی‌های دیجیتالی و پسوردها هستند.

کیف پول‌های ترزور مجهز به صفحه نمایش، پردازنده قوی و امنیت بالایی هستند که از بیش از 1800 رمزارز با استاندارد ERC20 پشتیبانی می‌کنند.

همچنین در همه کشورها ازجمله ایران قابل استفاده و دسترسی هستند و روی پلتفرم‌های اندروید نیز نصب می‌شوند.

اکسدوس (exodus wallet)

این کیف پول در سال 2015 توسط جی پی ریچاردسون و دانیل کاستانولی ایجاد شد و از بیش از 100 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که بیت‌کوین نیز یکی از آنهاست. اکسدوس جز کیف پول‌های لایت یا سبک است که نیازی به دانلود کل بلاک‌چین برای انجام تراکنش‌ها ندارد و از چندین سرور برای این کار استفاده می‌کند. دانلود آن رایگان و در همه کشورها در دسترس است. استفاده از آن راحت است و اطلاعات تراکنش افراد ذخیره می‌شود.

اکسدوس والت‌های نرم‌افزاری تحت موبایل و دسکتاپ دارد که می‌توانند به والت‌های سخت‌افزاری ترزور وان و مدل T متصل گردند. بااین‌حال خود والت اکسدوس سطح امنیتی نسبتا پایینی دارد و ویژگی‌هایی مثل احراز هویت دومرحله‌ای یا چند-امضایی در آن گنجانده نشده است.

کیف پول های ارز دیجیتال

مای سلیوم  (mycelium wallet)

مای سلیوم از قدیمی‌ترین والت‌های اختصاصی بیت‌کوین است که در سال 2008 راه‌اندازی شد و پلتفرم مورد اعتمادی برای ذخیره و انتقال بیت‌کوین است.

این کیف پول متن‌باز است و مردم همه کشورها به آن دسترسی دارند. همچنین در سال 2014 به‌عنوان بهترین اپلیکیشن والت بیت‌کوین انتخاب شد. ارائه نسخه اندروید و iOS، واسط کاربری ساده، امکان سوییچ کردن بین اکانت‌ها، استفاده از چند آدرس پرداخت، حفظ تاریخچه تراکنش‌ها تنها چند مورد از ویژگی‌های آن هستند.

مای سلیوم با کیف پول‌هایی مثل ترزور، کیپ‌کی و لجر نانو اس سازگار است و می‌تواند یکپارچه شود. همچنین علاوه بر BTC که رمزارز اصلی آن است از ETH، USDT، USDC، HT، BUSD و ZRX نیز پشتیبانی می‌کند. این والت به‌جای اینکه از پسورد استفاده کند یک فرآیند احراز هویت امن دارد که موجب بیشتر شدن اعتماد کاربران شده.

بلو والت (bluewallet)

بلو والت کیف پول اختصاصی بیت‌کوین برای موبایل است که در اکثر کشورها در دسترس است و کاربران جهانی دارد. علاوه بر انگلیسی از زبانهای دیگری مثل چینی، اسپانیایی، روسی، ایتالیایی، فرانسوی و غیره نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین امکان نمایش ارز بیت‌کوین براساس ارزهای مختلفی مثل دلار، یورو، پوند و غیره را دارد. امکان نصب روی دستگاه‌های اندروید و iOS را دارد.

این والت متن‌باز است و از شبکه لایتنینگ پشتیبانی می‌کند که موجب سریع‌تر شدن تراکنش‌ها می‌شود. طراحی ساده‌ای متشکل از دو صفحه تنظیمات و کیف پول دارد که میزان دارایی کاربر را نشان می‌دهد. همچنین امکان ارسال بیت‌کوین به‌صورت همتابه‌همتا نیز برقرار است. همچنین سطح امنیتی قابل قبولی نیز دارد.

بیت پی (bitpay wallet)

بیت پی یک کیف پول برای بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، اتریوم و همه توکن‌های ERC20 است که تعدادشان به بیش از 150 رمزارز می‌رسد در دو نسخه موبایل و دسکتاپ عرضه شده. امکان ایجاد والت‌های مختلف برای هر رمزارز را به کاربر می‌دهد. از چندین زبان مختلف نیز برای کاربران کشورهای مختلف پشتیبانی می‌کند و روی موبایل‌های اندرویدی و iOS به‌راحتی نصب می‌شود.

از نظر امنیتی نیز همه کلیدهای خصوصی به‌صورت لوکال ذخیره شده و در ابر یا سرور نیستند. همچنین برای تراکنش، انتقالات و پرداخت‌ها را با ایمیل اطلاع‌رسانی می‌کند. همچنین از چند-امضایی هم پشتیبانی می‌کند.

جمع‌بندی

بیت‌کوین، پادشاه ارزهای دیجیتال است که بعد از گذشت سال‌ها هنوز هواداران زیادی در ایران و سایر کشورها دارد. بااین‌حال گاهی ایرانیان به دلیل تحریم‌های اقتصادی نمی‌توانند از برخی خدمات نظیر برخی کیف پول‌ها استفاده کنند. بااین‌حال هنوز بسیاری از این والت‌های بیت‌کوین به‌صورت متن‌باز در سراسر دنیا بکار گرفته می‌شوند. کیف پول‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم نیز جز بهترین کیف پول‌های بیت‌کوین هستند که علاقه‌مندان این کریپتو در کشور ما می‌توانند به‌راحتی نصب و استفاده کنند.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر