;
coinex

بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون تومان [مهر 1402]

بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون تومان مشخصات قابل قبولی دارند و برخی از آنها، قابلیت‌هایی دارند که در کمتر گوشی 6 میلیونی دیده می‌شود. اگر به سامسونگ و رابط کاربری محبوب آن علاقه دارید، فهرست بهترین گوشی های 6 میلیون تومانی سامسونگ را از دست ندهید.

پیش از این، فهرست بهترین گوشی های اقتصادی سامسونگ تا 3 میلیون، 4 میلیون و 5 میلیون تومان را معرفی کردیم. در این مقاله نیز، بهترین 6 میلیونی‌ها را معرفی می‌کنیم.

سامسونگ یکی از معتبرترین و مشهورترین برندهای تولیدکننده گوشی به شمار می‌رود که گوشی‌های متنوعی را روانه بازار کرده است. ازآنجاکه شرایط اقتصادی مردم تغییر کرده است، بسیاری از افراد توانایی خرید گوشی‌های رده‌بالای سامسونگ را ندارند؛ اما این کمپانی، گزینه‌های خوبی را برای رقابت در بازار میان‌رده و اقتصادی روانه بازار کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان

بهترین گوشی تا 6 میلیون تومان

بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون تومان

شما می‌توانید تنها با پرداخت هزینه‌ای بین 5 تا 6 میلیون تومان از یک گوشی باکیفیت بهره‌مند شوید. گوشی‌های زیادی در این رنج قیمت وجود دارند که شاید انتخاب را برای شما دشوار سازند. ما در این نوشتار، برخی از بهترین گوشی های اقتصادی سامسونگ که با پرداخت هزینه کمتر از 6 میلیون تومان می‌توانید خریداری کنید را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد تا یک انتخاب منطقی داشته باشید.

سامسونگ گلکسی A14

بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون تومان
بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.6 اینچ 6.6 اینچ از نوع PLS LCD با رزولوشن 1080 در 2408 پیکسل
  • پردازنده: اMediaTek MT6833 Dimensity 700
  • رم: 4 و 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64 و 128 گیگابایت (پشتیبانی از درگاه اختصاصی حافظه)
  • دوربین: چهارگانه با کیفیت 50 + 2 + 2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت

سامسونگ گلکسی A14 یکی از بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون تومان است. صفحه نمایش A14 نسبت به نسل قبلی کمی بزرگتر شده و به 6.6 اینچ رسیده است؛ بنابراین اگر شما نمایشگر بزرگتر را کاربردی‌تر می‌دانید، این اندازه برای شما مناسب خواهد بود. خوبی نمایشگرهای بزرگ اینست که هم بازی کردن با آن‌ها راحت‌ترست و هم اینکه فیلم دیدن در صفحه‌نمایش بزرگتر به مراتب جذاب‌ترست. به همین دلیل است که ای مجصول را در زمره بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون تومان قرار داده‌ایم.

A14 سامسونگ از دوربین سه‌تایی بهره برده که لنزهای واید، ماکرو و سنسور عمق را شامل می‌شود. لازم به ذکرست که در این پنل لنز اولتراواید به چشم نمی‌خورد، اما با این حال لنزهای دیگر عکس‌برداری شما را متنوع‌تر می‌کنند. سنسور عمق کمک می‌کند تا عکس‌های پرتره بهتری بگیرید و با لنز ماکرو نیز می‌توانید در فاصله بسیار نزدیک از جزئیات ریز مانند طراحی سنگ، مژه چشم و… عکس بگیرید. البته از این لنز توقع کیفیت عالی نداشته یاشید، اما باز هم می‌تواند نیاز شما را برطرف کند.

دوربین واید یا همان اصلی از یک سنسور 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 تشکیل شده که در روز توانایی ثبت کردن عکس‌ها را با جزئیات نسبتاً خوبی دارد و در مقایسه با برخی از رقبای خود عملکرد راضی‌کننده‌تری ارائه می‌دهد. در خصوص فیلمبرداری خبری از پشتیبانی کیفیت 4k نیست، اما می‌توانید فیلم‌هایی با کیفیت 1080 پیکسل و سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنید.

سامسونگ گوشی A14 نسخه 5G را با دو تراشه مختلف عرضه کرده است. این دو مورد، تراشه اگزینوس 1330 و دایمنسیتی 700 را شامل می‌شود. تراشه دایمنسیتی 700 در نسل قبلی نسخه 5G هم دیده شد و از نظر عملکرد کاربران مشکلی با آن نداشتند. A14 از نظر حافظه در سه نسخه 64/4، 128/4 و 128/6 گیگابایت عرضه شده است.

سامسونگ گلکسی A22 5G

بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.6 اینچ از نوع TFT با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل
  • پردازنده: مدیاتک دایمنسیتی 700 5G
  • رم: 4، 6 و 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64 و 128 گیگابایت
  • دوربین: سه‌گانه با کیفیت 48 + 5 + 2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت

یکی دیگر از بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون تومان ، گوشی گلکسی A22 است. این تلفن همراه با ابعاد 167.2×76.4×9 میلی‌متر عرضه می‌شود و وزن آن هم 203 گرم است.

سامسونگ در ساخت گوشی گلکسی A22 از تراشه مدیاتک دایمنسیتی 700 استفاده کرده است. این پردازنده 7 نانومتری عملکرد خیلی خوبی دارد و پشتیبانی از اینترنت 5G هم یکی دیگر از مزایای آن به‌شمار می‌رود. پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای بوده که شامل دو هسته Cortex-A76 این با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز می‌شود. پردازش گرافیکی این گوشی هم برعهده Mali-G57 MC2 است که عملکرد خیلی خوبی دارد.

گوشی سامسونگ گلکسی با دوربین سه‌گانه در اختیار شما قرار می‌گیرد و کیفیت نسبتاً خوبی دارد. دوربین اصلی این گوشی با یک سنسور 48 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم 1.8 عرضه می‌شود. این لنز واید از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

دومین لنز این گوشی هم اولترا واید است که با سنسور 5 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم 2.2 روانه بازار می‌شود. آخرین لنز گوشی هم سنسور تشخیص عمق تصویر نام دارد که با کیفیت 2 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4 عرضه می‌شود. یک فلاش LED دایره‌ای شکل که شباهت زیادی به سایر لنزها دارد هم در کنار آن‌ها دیده می‌شود. دوربین سلفی این گوشی 8 مگاپیکسلی است.

گلکسی A22 که یکی از بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون تومان است، به همراه یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این ظرفیت باتری به شما این امکان را می‌دهد که از گوشی مذکور به مدت یک روز بدون نیاز به شارژ کردن استفاده کنید. گلکسی A22 از قابلیت شارژ سریع 15 وات نیز پشتیبانی می‌کند که برای شارژ کردن آن، باید نزدیک به 1 ساعت و 30 دقیقه منتظر بمانید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی تا 4 میلیون تومان

سامسونگ گلکسی A12 ناچو

بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.5 اینچ از نوع PLS IPS LCD با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل
  • پردازنده: Samsung Exynos 850
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 23 و 64 و 128 گیگابایت
  • دوربین: چهارگانه با کیفیت 48 + 5 + 2 + 2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت

یکی دیگر از گوشی‌هایی که در بازه قیمتی 6 میلیون تومان می‌توانید خریداری کنید، گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو است. شاید برای شما جالب باشد که این تلفن همراه شباهت بسیار زیادی به نسخه معمولی دارد که در بخش قبل به بررسی آن پرداختیم.

مهم‌ترین تفاوتی که میان نسخه معمولی و گلکسی A12 ناچو وجود دارد، در پردازنده آن‌هاست. سامسونگ در ساخت این گوشی هوشمند از پردازنده اگزینوس 850 استفاده کرده است که عملکرد نسبتاً خوبی دارد. به همین دلیل هم ما آن را در لیست بهترین گوشی های سامسونگ تا 5 میلیون تومان آورده‌ایم.

اگر می‌خواهید از این گوشی برای کارهای ساده روزمره استفاده کنید، می‌توانید مطمئن باشید که با هیچ‌گونه اختلالی مواجه نخواهید شد. این در حالی است که اگر بازی‌های خیلی سنگین روی آن اجرا کنید، احتمال دارد با مشکلات کوچکی مواجه شوید. اما به‌طورکلی، گوشی مذکور برای بازی‌های ویدئویی مانند کالاف دیوتی عملکرد نسبتاً خوبی دارد.

از دیگر ویژگی‌های مثبت این گوشی این است که خیلی کم داغ می‌شود و این ویژگی باعث می‌شود که به‌راحتی از آن برای بازی ویدئویی استفاده کنید. سامسونگ در ساخت گوشی A12 ناچو از یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر استفاده کرده است. به دلیل استفاده از نمایشگر 720 پیکسلی و پردازنده نسبتاً جدید، باتری آن می‌تواند دوام خوبی داشته باشد و تا یک روز به‌راحتی برای شما کار می‌کند.

این گوشی هم مانند نسخه قبلی با دوربین ماژول چهارگانه عرضه می‌شود که دوربین اصلی آن یک سنسور 48 مگاپیکسلی دارد. با استفاده از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی این گوشی هم می‌توانید عکس‌های نسبتاً خوبی از خود بگیرید.

سامسونگ گلکسی A12

سامسونگ گلکسی A12

  • نمایشگر: 6.5 اینچ از نوع PLS IPS LCD با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل
  • پردازنده: MediaTek MT6765 Helio P35
  • رم: 3 و 4 و 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 32 و 64 و 128 گیگابایت
  • دوربین: ماژول چهار گانه با کیفیت 48 + 5+ 2+ 2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت

یکی دیگر از بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون تومان می‌توانید آن را خریداری کنید، گوشی گلکسی A12 است. این گوشی هوشمند با ابعاد 164 × 75.8 × 8.9 میلی‌متر و وزن 205 گرم در اختیار شما قرار می‌گیرد. با وجود این‌که فریم و پنل این گوشی کاملاً پلاستیکی است، اما کیفیت نسبتاً خوبی دارد و هنگام در دست گرفتن آن احساس خوبی به شما منتقل می‌شود.

به لطف باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی، شما می‌توانید تا یک روز و نیم از آن استفاده کنید. برای شارژ کردن این تلفن همراه هم نیاز به زمانی نزدیک به یک ساعت و نیم دارید.

علاوه بر سایر قابلیت‌های ذکر شده، گوشی سامسونگ گلکسی A12 دارای دوربین ماژول چهارگانه است که کیفیت نسبتاً خوبی هم دارد. دوربین اصلی این گوشی با کیفیت 48 مگاپیکسل عرضه می‌شود و در این بازه قیمت، می‌تواند به شما کمک کند که عکس‌های خیلی خوبی بگیرید. البته توجه داشته باشید که اگر زوم کنید، کیفیت تصاویر پایین می‌آید. بااین‌حال، در شرایط نوری مناسب، کیفیت عکس‌ها قابل‌قبول هستند.

خوب است بدانید که گوشی گلکسی A12 از تراشه مدیاتک هلیو P35 قدرت می‌گیرد و عملکرد پردازشی چندان بالایی ندارد. هنگام کار با گوشی متوجه می‌شوید که سرعت زیادی ندارد و با اختلالات زیادی مواجه می‌شوید.

پس اگر به دنبال یک گوشی مقرون‌به‌صرفه هستید که از آن برای کارهای سنگین استفاده کنید، گلکسی A12 گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسد. البته یکی از نقاط مثبت این گوشی این است که حتی با استفاده مداوم هم داغ نمی‌شود. به همین دلیل هم می‌توان آن را یکی از بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون تومان به شمار آورد.

گلکسی A04s

بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.5 اینچ از نوع PLS LCD با رزولوشن 1600×720 پیکسل
  • پردازنده: Samsung Exynos 850
  • رم: 3 و 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 32 و 64 و 128 گیگابایت
  • دوربین: ماژول سه گانه با کیفیت 50+2+2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت

Galaxy A04s یکی از بهترین گوشی های 6 میلیون تومانی سامسونگ است که ظاهری شبیه به سایر گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه سامسونگ دارد. این گوشی خوش‌دست از بدنه و فریم پلاستیکی ساخته شده و از نصب دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. نمایشگر 6.5 اینچی گلکسی A04s با رزولوشن 1600 در 720 پیکسل، از نرخ نوسازی 90 هرتز و حداکثر روشنایی 400 نیت پشتیبانی می‌کند.

از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند می‌توان به سیستم‌عامل اندروید 12، رابط کربری One UI 4، باتری 5000 میلی‌آمپرساعت، اسکنر اثر انگشت در لبه گوشی و تراشه اگزینوس 850 اشاره کرد. گلکسی A04s از درگاه اختصاصی کارت حافظه برخوردار شده که می‌تواند خبر خوبی برای کاربران باشند.

شما می‌توانید این گوشی را در نسخه‌های رم 3 و 4 گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی 32، 64 و 128 گیگابایتی و در رنگ‌های مشکی، سبز، سفید و مسی خریداری کنید.

گلکسی A04

بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.5 اینچ از نوع PLS LCD با رزولوشن 1600×720 پیکسل
  • پردازنده:پردازنده هشت هسته‌ای
  • رم: 3 و 4، 6، 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 32 و 64 و 128 گیگابایت
  • دوربین: ماژول دو گانه با کیفیت 50+2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت

اگر به‌دنبال خرید یکی از بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون تومان هستید، گلکسی A04 می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب و کاربردی باشد. این گوشی هوشمند ارزش خرید بالاتری نسبت به نسل قبلی خود، یعنی گلکسی A03 دارد. این گوشی از نمایشگر 6.5 اینچی PLS LCD برخوردار شده و از رزولوشن 1600×720 پیکسل و نرخ نوسازی 60 هرتز پشتیبانی می‌کند.

برای این گوشی یک تراشه هلیو P35 (نسخه آسیا) در نظر گرفته شده و در نسخه‌های رم 3، 4، 6 و 8 گیگابایتی با حافظه 32، 64 و 128 گیگابایتی عرضه می‌شود. برای عکاسی نیز به دوربین‌های 50 مگاپیکسلی واید و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق دسترسی دارید. این دوربین از ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. دوربین گلکسی A04 با توجه به قیمتی که برای آن پرداخت می‌کنید، عملکرد خوبی دارد و در نور مناسب، عکس‌های قابل قبولی را ثبت می‌کند. در نمای جلویی این گوشی نیز یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی قرار گرفته است.

باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی این گوشی نیز شارژدهی خوبی دارد و اگر کاربر کم‌مصرفی باشید، تا دو روز هم دوام می‌آورد. شارژر 15 واتی این گوشی نیز سرعت معمولی دارد که در این بازه قیمتی، چندان عجیب نیست. گلکسی A04 یکی از جدیدترین گوشی‌هایی است که در این راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ تا 6 میلیون تومان به آن اشاره کردیم.

سامسونگ گلکسی A03s

بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.5 اینچ از نوع PLS IPS LCD با رزولوشن 1600×720 پیکسل
  • پردازنده: مدیاتک هلیو P35
  • رم: 3 و 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 32 و 64  گیگابایت
  • دوربین: ماژول دو گانه با کیفیت 13 + 2 + 2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت

گوشی سامسونگ گلکسی A03s یکی از محصولاتی است که شما می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر از 6 میلیون از آن بهره‌مند شوید. این گوشی هوشمند مقرون‌به‌صرفه با یک نمایشگر 6.5 اینچی از نوع PLS LCD در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید برای تماشای فیلم و سریال از آن استفاده کنید. به همین دلیل هم یکی از بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون تومان است. رزولوشن نمایشگر این گوشی به‌اندازه 720 در 1600 پیکسل است و رنگ‌های شارپ نمایشگر را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد.

یکی از دلایلی که ما این تلفن همراه را در این فهرست آورده‌ایم، عملکرد خوب باتری آن است. سامسونگ در تولید این گوشی از یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است که می‌تواند تا یک روز به‌راحتی شارژ را در خود نگه دارد.

در تولید گوشی گلکسی A03s از یک پردازنده پایین رده مدیاتک MT6765 هلیو P35 استفاده شده است. این پردازنده به شما اجازه می‌دهد که از Galaxy A03s برای بازی‌های معمولی مانند پابجی استفاده کنید. بااین‌حال، توجه داشته باشید که کیفیت بازی را قبل از اجرا، پایین نگه دارید. البته این احتمال وجود دارد که هنگام استفاده از این گوشی برای بازی‌های مذکور، با لگ مواجه شوید.

علاوه بر پردازنده پایین رده، رم این گوشی هم چندان بالا نیست و با نسخه‌های رم 3 و 4 گیگابایتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این موضوع نشان می‌دهد که گوشی سامسونگ گلکسی A03s بیشتر برای کارهای معمولی مناسب است. این گوشی با نسخه‌های حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایتی روانه بازار می‌شود که اگر فکر می‌کنید به فضای داخلی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با کارت حافظه، آن را افزایش دهید.

این دستگاه که یکی از بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون تومان به شمار می‌رود، با دوربین سه‌گانه با کیفیت 13، 2 و 2 مگاپیکسل در اختیار شما قرار می‌گیرد. دوربین سلفی آن هم دارای یک سنسور 5 مگاپیکسلی است. یک حسگر اثر انگشت هم در کنار گوشی تعبیه شده است که به شما این امکان را می‌دهد قفل گوشی خود را به‌راحتی باز کنید.

سؤالات متداول

بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون تومان کدامند؟

از جمله بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون تومان می‌توان به گوشی‌های سامسونگ گلکسی A22 ، سامسونگ گلکسی A04s، سامسونگ گلکسی A04  و… اشاره کرد. این اسمارت فون ها به همراه چندین گوشی دیگر در این مقاله به تفسیر معرفی شده‌اند.

مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب گوشی چیست؟

برای پاسخ به این سوال هم باید نیاز و الگوی استفاده خود را مد نظر قرار دهید. برای مثال، اگر به عکاسی علاقه ندارید و یا کمتر از قابلیت‌های دوربین استفاده می‌کنید، لازم نیست برای خرید گوشی‌هایی که روی این ویژگی بهینه‌سازی شده‌اند، هزینه کنید. اگر معمولا با چندین اپلیکیشن به‌صورت همزمان کار می‌‌کنید یا اینکه زیاد بازی می‌کنید، قطعا به گوشی نیاز دارید که تراشه قوی‌تر و رم بالاتری داشته باشد. و اگر به ویژگی‌های مولتی مدیا نیاز دارید و از گوشی خود برای تماشای محتواهای ویدیویی استفاده می‌کنید، به گوشی با نمایشگر و پردازشگر گرافیکی بهتر نیاز دارید. در مجموع، گوشی‌های رده‌بالا و پرچمدار، تمام این ویژگی‌ها را ارائه می‌کنند؛ اما برخی گوشی‌های میان‌رده در برندهای سامسونگ، هواوی، شیائومی، پوکو و برخی برندهای چینی، تنها روی بعضی از این ویژگی‌ها تمرکز می‌کنند. به‌طور کلی، برای انتخاب گوشی مناسب، باید فاکتورهایی مثل تراشه، رم و حافظه، نمایشگر، دوربین و کیفیت ساخت آن را در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

منبع: TECHRATO

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر