;
coinex

بهمن موتور در آستانه عرضه نخستین خودرو برقی به بازار ایران

عرضه نخستین خودرو برقی به بازار ایران توسط شرکت بهمن موتور شاید به زودی عملی شود. اما این خودرو چه زمانی وارد بازار می‌شود؟

طبق آخرین اخبار از بازار خودرو، شرکت باسابقه بهمن موتور در شرف عرضه نخستین خودرو برقی به بازار ایران قرار دارد. فیدلیتی برقی، نام این خودروی خاص است که بهمن موتور می‌خواهد پس از انجام تست‌های گوناگون آن را به بازار ایران تزریق کند. در صورت عرضه فیدلیتی برقی در بازار، احتمالاً این محصول می‌تواند سهم فروش خوبی را کسب کند. در ادامه مطلب به معرفی برخی مشخصات این خودرو می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: تجهیز ناوگان شرکت پست به موتورهای برقی ؛ تلاش وزارت ارتباطات برای کاهش آلودگی!

عرضه نخستین خودرو برقی به بازار ایران توسط بهمن موتور

شرکت بهمن موتور مدتی قبل شاسی بلند فیدلیتی را در تیپ پرایم به بازار ایران عرضه کرد و برای جلب نگاه مشتریان عرضه نسخه پرستیژ آن را نیز در دستور کار قرار داد. در حالی که انتظار می‌رفت به‌زودی شاهد عرضه تیپ نسخه پرستیژ این شاسی بلند چینی باشیم، بهمن موتور فیدلیتی برقی را برای انجام تست‌های فنی به ایران آورده است تا با آن بتواند در آینده نزدیک سهم زیادی از بازار خودروهای الکتریکی را از آن خود کند.

عرضه نخستین خودرو برقی به بازار ایران توسط بهمن موتور

طراحی فیدلیتی برقی

فیدلیتی برقی در واقع همان چری eQ5 بوده که در قالب یک شاسی بلند جمع‌وجور طبق زبان طراحی سری الکتریکی مورچه این خودروساز چینی توسعه پیدا کرده است. چری eQ5 که دومین محصول از این سری محسوب می‌شود نسبت به سایر محصولات چری از طراحی متفاوتی بهره می‌برد.

البته در نمای جلوی این خودرو شاهد طراحی مشابه با شاسی بلندهای لینک اند کو هستیم. در نمای عقب خودرو نیز عناصر طراحی مشابه فونیکس FX به‌چشم می‌خورد. به‌طور کلی این خودرو از طراحی جذاب و هماهنگی بهره می‌برد. از ویژگی‌های طراحی این خودرو می‌توان به جلوپنجره بسته همانند سایر خوردوهای الکتریکی، چراغ‌های چند تکه در جلو و سقف شیب‌دار اشاره کرد.

عرضه نخستین خودرو برقی به بازار ایران توسط بهمن موتور

مشخصات فنی فیدلیتی برقی

چری این خودرو برقی را بر پایه پلتفرم LFS توسعه داده که استفاده از بدنه آلومینیومی با وزن کم و استحکام زیاد جزو ویژگی‌های مهم آن محسوب می‌شود. مشتریان در بازار چین می‌توانند فیدلیتی برقی را در سه تیپ مختلف با سه سطح قدرتی متفاوت سفارش دهند.

این خودرو در نسخه پایه قدرتی برابر با ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر را به‌همراه دارد، در نسخه میانی از قدرتی برابر با ۱۷۸ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد و در تیپ سوم نیز حداکثر قدرتی برابر با ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۲۹۵ نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد.

برای نسخه پایه و میانی این شاسی بلند برقی باتری ۷۰.۱ کیلووات ساعتی با پیمایش ۵۱۰ کیلومتر در نظر گرفته شده است، اما تیپ سوم یا قوی‌تر آن از باتری با ظرفیت ۸۸ کیلووات ساعتی با پیمایش ۶۲۰ کیلومتر با هر بار شارژ بهره می‌برد. این خودرو بسته به تیپ با قیمت ۲۲ تا ۲۸ هزار دلار در بازار چین به فروش می‌رسد.

عرضه نخستین خودرو برقی به بازار ایران توسط بهمن موتور

امکانات رفاهی و ایمنی خودرو برقی بهمن موتور

فیدلیتی برقی در بخش طراحی داخلی همانند بخش بیرونی از طراحی مدرن و مینیمال بهره می‌برد. از امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو نیز می‌توان به تعویض هوشمند خط، سیستم نقطه کور، رادار خطی، سیستم جلوگیری از تصادف، سیستم کمکی پارک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم عامل هارمونی هواوی، سانروف پانورامیک، سیستم پاکسازی هوا، تشخیص چهره، شارژر بی‌سیم، نمایشگر مرکزی لمسی و صفحه‌آمپر دیجیتالی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره عرضه نخستین خودرو برقی به بازار ایران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر