;
coinex

افزایش درآمد همراه اول در دی ماه 1401 ؛ عبور از مرز 3 هزار میلیارد تومان

افزایش درآمد همراه اول در دی ماه 1401 با اوضاع آشفته اینترنت در کشور عجیب به نظر می‌رسد. عمده درآمد اپراتور اول کشور از چه بخشی‌ست؟

با توجه به گزارش جدید کدال، افزایش درآمد همراه اول در دی ماه 1401 به‌خوبی قابل مشاهده است. 6 روز پیش نیز در خبری مشابه عنوان کردیم که همراه اول در 9 ماه اول سال جاری افزایش درآمد چشم‌گیری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. اما در دی‌ماه این شرکت پارا فراتر گذاشته و سود خالص بیش‌از 3 هزار میلیارد تومان کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: همراه اول به عنوان بهترین اپراتور ایران در حوزه فروش برگزیده شد

افزایش درآمد همراه اول در دی ماه 1401

جدیدترین آمارهای مربوط به درآمد شرکت همراه اول که در سایت کدال منتشر شده و صورت‌های مالی این شرکت در دی ماه را شامل می‌شود، افزایش مجموع درآمدی همراه اول در ماه دی نسبت به آذر را نشان می‌دهد. مجموع درآمدهای این شرکت در اولین ماه زمستان به سه هزار و ۶۸ میلیارد تومان رسیده است که نشان می‌دهد درآمد این شرکت پس از سه ماه بالاخره از مرز سه هزار میلیارد تومان عبور کرده است.

هرچند این افزایش درآمد به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان اتفاق افتاده است اما مجموع درآمدهای همراه اول همچنان کمتر از رقمی است که این شرکت در شهریور ماه ثبت کرده بود. مجموع درآمدهای همراه اول در ماه شهریور حدود سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که با شروع محدودیت‌های اینترنت در پاییز امسال دچار کاهش شد.

طبق آمار کدال درآمد شرکت همراه اول در مهر، آبان و آذر در بازه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تا ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که روند نزولی درآمدی این شرکت را نشان می‌داد. حالا با افزایش درآمد همراه اول در بخش‌های مختلف درآمدی این شرکت شاهد گذر از مرز سه هزار میلیارد تومان درآمد ماهانه در دی ماه بوده است. درآمد دی ماه همراه اول نسبت به آذر که دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز افزایش ۲۰۰ میلیارد تومانی داشته است.

افزایش درآمد همراه اول در دی ماه 1401

در ماه دی مجموع درآمد شرکت همراه اول از کارکرد مشترکان خطوط دائمی و اعتباری در مجموع حدود دو هزار و ۷۸۲ میلیارد تومان بوده که نشان می‌دهد درآمد این شرکت از این بخش نسبت به آذر ماه (که دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده) افزایش بیش از ۲۸۲ میلیارد تومانی داشته است.

درآمد از سرویس‌های ارتباطی شامل مکالمه، پیام کوتاه، اینترنت و پیامک انبوه بوده که در دی ماه نسبت به سه ماهه فصل پاییز بیشتر بوده اما همچنان کمتر از درآمد این شرکت در ماه شهریور، یعنی پیش از اعمال محدودیت بر اینترنت است. این در حالی است که آمار و ارقام همراه اول در سایت کدال نشان می‌دهد این شرکت از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا نیمه آن روند درآمدی صعودی داشته اما از پاییز با کاهش مواجه شده است.

بخش‌هایی همچون استفاده از امکانات شبکه توسط سایر شرکت‌های تلفن همراه، فروش خطوط جدید تلفن همراه و سایر درآمدها نیز دیگر منابع درآمدی شرکت همراه اول است که درآمد حاصل از آن‌ها در دی ‌ماه نسبت به آذر ماه کاهش اندکی داشته است. برای مثال در بازه زمانی منتهی به ۳۰ دی ۱۴۰۱ درآمد استفاده از امکانات شبکه توسط سایر شرکت‌های تلفن همراه از بیش از ۲۵۱ میلیارد و ۹۱ میلیون تومان بوده که نسبت به آذر ماه (۲۵۱ میلیارد و ۱۴۶ میلیون تومان) کاهش اندکی داشته است.

درآمد همراه اول از فروش خطوط جدید تلفن همراه نیز در ماه دی دو میلیون تومان کمتر از آذر ماه شده است. طبق آمار کدال شرکت ارتباطات سیار ایران، سایر درآمدهای این شرکت در دی ماه، بیش از ۲۶ میلیارد تومان بوده که نشان می‌دهد این بخش از درآمدها نیز نسبت به آذر ماه دو میلیارد تومان کمتر شده است. بنابراین، افزایشی که در مجموع درآمدهای شرکت همراه اول در ماه دی به وجود آمده متاثر از افزایش درآمد حاصل از کارکرد مشترکین خطوط ثابت و اعتباری بوده است که سرویس‌های ارتباطی این شرکت از جمله اینترنت و مکالمه را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره افزایش درآمد همراه اول در دی ماه 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر