;
coinex

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری طرح فروش خودرو در شبکه‌های اجتماعی

رئیس پلیس فتا پایتخت در خبری مهم نسبت به کلاهبرداری طرح فروش خودرو در شبکه‌های اجتماعی و سواستفاده‌های مجرمانه شیادان اینترنتی هشدار داده است.

طی گزارشی از تسنیم، سرهنگ «داود معظمی گودرزی»، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ، به متقاضیان خرید خودرو درباره کلاهبرداری طرح فروش خودرو در شبکه‌های اجتماعی از طریق تبلیغاتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، هشدار داد و در این رابطه بیان کرد: «درخواست وجه نقد و تضمین ثبت‌نام اینترنتی شیوه کلاهبرداران در فضای مجازی است».

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ طی توصیه‌ای به شهروندان از افزایش آگاهی به عنوان ساده‌ترین و مؤثرترین روش جهت مقابله با اقدامات مجرمانه مجرمین سایبری، نام برد. او در این رابطه اعلام کرد که از شهروندان توقع جدی گرفتن توصیه‌های پلیس فتا را داشته و همواره در این راستا باید مراقب ترفند کلاه‌برداران و سودجویان باشند و هرگونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت آنلاین به کارشناسان پلیس منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: طرح فروش محصولات فونیکس مدیران خودرو بهمن 1401 [+شرایط و قیمت]

اظهارات رئیس پلیس فتا تهران درباره کلاهبرداری طرح فروش خودرو در شبکه‌های اجتماعی

معظمی گودرزی در اظهارات خود افزود: «ارسال لینک‌های جعلی از طریق پیامک برای ثبت‌نام خودرو صرفاً برای هدایت افراد به لینک‌های جعلی و غیرواقعی است و ثبت‌نام اینترنتی خودرو صرفاً از طریق رسانه‌های معتبر و اطلاعیه‌های مربوط به نحوه و شرایط فروش خودرو از طریق پایگاه رسمی اینترنتی شرکت‌های خودروساز انجام خواهد شد».

کلاهبرداری طرح فروش خودرو در شبکه‌های اجتماعی

وی ضمن اشاره بر واریز مبالغ هنگفت از سوی مردم جهت ثبت‌نام خودرو، به حساب افراد ناشناس گفت: «ثبت‌نام و واریز وجه خودرو باید به نام شرکت خودرو‌ساز صورت پذیرد و هموطنان باید از واریز وجه به هرگونه حساب دیگر پرهیز کنند».

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در انتها ضمن تاکید بر فرصت‌طلبی کلاهبرداران اینترنتی در زمان ثبت‌نام خودرو افزود: «برخی آگهی‌های فروش با قیمت‌های اغواکننده و دروغین یا زمان تحویل فوری چند روزه، کلاهبرداری بوده و قصد فریب شهروندان را دارد».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کلاهبرداری طرح فروش خودرو در شبکه‌های اجتماعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر