;
coinex

این ربات مانند ترمیناتور با تغییر از حالت جامد به مایع از زندان فرار می‌کند!

ربات جالب و پیشرفته‌ای معرفی شده است که می‌تواند با تغییر از حالت جامد به مایع از زندان فرار کند. این ربات کاربردهای زیادی خواهد داشت که به‌مرور نمایان خواهند شد.

تغییر از حالت جامد به مایع یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک ربات بسیار کارآمد است که می‌تواند با این عمل، خود را از زندان آزاد کند. این ربات شگفت‌انگیز توسط یک تیم بین‌المللی از دانشمندان با الهام از خیار دریایی ساخته شده است که می‌تواند در زمان بسیار کوتاهی خود را از حالت جامد به مایع برساند به‌طوری‌که در ویدئوی زیر این مسئله به اثبات رسیده است.

بیشتر بخوانید: نمونه اولیه ربات انسان نمای بوستون داینامیکس با قابلیت‌های شگفت‌انگیز معرفی شد [+ویدیو]

ساخت ربات تبدیل‌شونده با امکان تغییر از حالت جامد به مایع

یک تیم بین‌المللی از دانشمندان، ربات های مینیاتوری با الهام از خیار دریایی ساخته‌اند که می‌توانند به‌سرعت بین حالت مایع و جامد تغییر شکل دهند. در ویدیویی که این تیم منتشر کرده است، یک ربات انسان‌نمای کوچک با مایع‌شدن، از زندان فرار می‌کند.

دانشمندان در آزمایش تحرک ربات خود، آن را در مسیری با مانع مشابه زندان قرار دادند و ربات توانست با تغییر شکل خود به مایع، از بین میله‌های مسیر عبور کند. آن‌ها ربات‌های جدید را با ماده‌ای ساخته‌اند که از آن به‌عنوان «ماشین انتقال فاز جامد-مایع مغناطیسی فعال» یاد شده است. همچنین طبق بیانیه مطبوعاتی دانشمندان، ربات‌ها مغناطیسی هستند و می‌توانند الکتریسیته را هدایت کنند.

تیم دانشمندان باور دارند که ساخته جدید آن‌ها بهترین شیوه از رباتیک نرم و سنتی را به نمایش می‌گذارد. «چنگ فنگ پان»، مهندس دانشگاه چینی هنگ کنگ که محقق اصلی این مطالعه محسوب می‌شود، می‌گوید: «امکان تغییر شکل ربات‌ها بین حالت‌های مایع و جامد قابلیت‌های بیشتری را برای آن‌ها فراهم می‌کند.»

دانشمندان مواد مورد استفاده در این ربات را با قراردادن ذرات مغناطیسی در گالیم، فلزی با نقطه ذوب پایین 29.8 درجه سلسیوس، ایجاد کرده‌اند. «کارمل مجیدی»، مهندس مکانیک دانشگاه کارنگی ملون، توضیح می‌دهد:

«ذرات مغناطیسی در اینجا دو نقش دارند؛ یکی اینکه آن‌ها ماده را به یک میدان مغناطیسی متناوب حساس می‌کنند، بنابراین شما می‌توانید از طریق القا مواد را گرم کرده و باعث تغییر فاز آن شوید. همچنین ذرات مغناطیسی به ربات‌ها تحرک و توانایی حرکت در پاسخ به میدان مغناطیسی را ارائه می‌کنند.»

ساخت ربات تبدیل‌شونده با امکان تغییر از حالت جامد به مایع 

بنابراین، ماده جدید برای تغییر حالت به تفنگ‌های حرارتی، جریان‌های الکتریکی یا هر منبع گرمای خارجی دیگری متکی نیست. به گفته محققان، فاز مایع ماده جدید نسبت به سایر مواد تغییر فازدهنده بسیار کمتر چسبناک است و شباهت بیشتری به حالت مایع دارد.

دانشمندان بر این باورند که فناوری آن‌ها می‌تواند درنهایت برای رساندن دارو به بیماران به روش‌های جدیدی مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تغییر از حالت جامد به مایع توسط یک ربات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر