;
coinex

ابهام در فرایند جبران خسارات کسب‌وکارهای اینترنتی در بیمه مرکزی

با وجود خسارت‌های بسیار به علت محدودیت‌های اینترنتی اما سخنگوی بیمه مرکزی از عدم وجود بودجه برای جبران خسارات کسب‌وکارهای اینترنتی خبر داده است.

«مجید مشعلچی»، سخنگوی بیمه مرکزی در اظهاراتی جبران خسارات کسب‌وکارهای اینترنتی به علت اختلال‌های اینترنت و فیلترینگ را منوط به اعلام نظر وزارت اقتصاد دانست. طبق اعلام او در ماه‌های اخیر بودجه‌ای به منظور جبران خسارت در این زمینه در نظر گرفته نشده است.

این در حالی است که در ماه‌های اخیر صورت‌های مالی همراه اول نیز حاکی از کاهش چند صد میلیارد تومانی بوده و سایر اپراتورها هم ضررهای مالی هنگفتی را کسب کرده‌اند که به نظر باید مسدودسازی اینستاگرام و واتس‌اپ و اختلال اینترنت را علت اصلی این کاهش درآمد بدانیم.

فیلترینگ، محدودیت، اختلال و قطعی اینترنت در نیمه دوم سال 1401، تاثیرات چشمگیر اما متاسفانه منفی بر زندگی مردم و کسب‌وکارها گذاشته است. تا جایی که کمتر کسب‌وکار آنلاینی درحال حاضر وجود دارد که چه مستقیم و چه غیرمستقیم از محدودیت‌های اینترنت آسیب ندیده باشد؛ اما به نظر برای همه آسیب‌دیدگان مهم است که بدانند آیا بیمه پرداخت این خسارات را برعهده می‌گیرد یا خیر؟

بیشتر بخوانید: اقدامات دولت آمریکا برای کاهش محدودیت‌های اینترنتی در ایران ادامه دارد

جبران خسارات کسب‌وکارهای اینترنتی توسط بیمه

«مجید مشعلچی»، سخنگوی بیمه مرکزی، طی جلسه خبری در واکنش به پرسش آیا صنعت بیمه بودجه‌ای برای کسب‌وکارهای اینترنتی بیمه‌شده که به علت اختلال در اینترنت آسیب دیده‌اند، در نظر گرفته است یا خیر، بیان داشت:

«باید بررسی شود که آیا این موضوع در حیطه وظایف بانک مرکزی است یا خیر. البته مبدأ و مأخذ این موضوع وزارت اقتصاد است و اگر این وزارتخانه تشخیص دهد باید بررسی کنیم و ببینیم بیمه برای جبران خسارت چه کاری می‌تواند انجام دهد. در ماه‌های اخیر بودجه‌ای برای جبران خسارت در نظر گرفته نشده بود».

جبران خسارات کسب‌وکارهای اینترنتی

همچنین او، خبر از آغاز طرح‌های پوشش‌ بیمه‌ای سایبری در چند شرکت بیمه داده و به‌نظر این طرح‌ها در پی پوشش ریسک کسب‌وکارها ناشی از اختلال اینترنت باشند.

لازم به ذکر است، مطابق با بررسی‌های بسیار در خصوص میزان خسارت ناشی از محدودیت و اختلال اینترنت بر کسب‌وکارها، اتاق تهران اواخر مهرماه در خبری از خسارت 80 هزار میلیارد تومانی قطعی‌های اخیر اینترنت به کسب‌وکارها خبر داده است:

«بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک ماه گذشته اختلال در شبکه اینترنت کشور و عدم دسترسی به برخی پلتفرم‌های پربازدید، 35 هزار میلیارد تومان به‌طور مستقیم به اقتصاد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خسارت وارد کرده است. این محدودیت دسترسی، به‌طور غیرمستقیم به کسب‌و‌کارهای خارج از صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات که از خدمات این بخش استفاده می‌کنند، خسارتی 45 هزار میلیارد تومانی وارد ساخته است».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص عدم وجود بودجه برای جبران خسارات کسب‌وکارهای اینترنتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر