;
coinex

موفقیت فیلیمو در جذب مخاطبان شبکه های ماهواره‌ای ؛ صداوسیما اینجا هم شکست خورد!

از بررسی نتایج نظرسنجی ایسپا می‌توان موفقیت فیلیمو در جذب مخاطبان شبکه های ماهواره‌ای را استنتاج کرد. برای جزئیات بیشتر با ما باشید.

بنابر نظرسنجی ایسپا از کاربران فیلیمو، مشخص شده که عضویت دراین پلتفرم سبب شده تا کاربران آن به میزان قابل توجهی کمتر از ماهواره استفاده کنند و 30 درصدشان پس از عضویت در فیلیمو تماشای ماهواره را کاملا کنار گذاشته باشند.

با توجه به این تاثیر مثبت فیلیمو در جذب مخاطب که تقریبا از آرزوهای همیشگی صداوسیما بوده، به نظر دعوای این روزهای صداوسیما و فیلیمو نوعی خودزنی است! خصوصا که در روزهای اخیر، نامه رئیس صداوسیما به رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی برای فیلتر شدن فیلیمو جنجال‌های آفریده است.

بیشتر بخوانید: درخواست ساترا برای فیلترینگ فیلیمو ؛ محبوب‌ترین پلتفرم نمایش خانگی ایران مسدود می‌شود؟

موفقیت فیلیمو در جذب مخاطبان شبکه های ماهواره‌ای

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، ایسپا در یک نظرسنجی تلفنی با عنوان سنجش نگرش مخاطبان فیلیمو در خصوص برنامه‌های شبکه نمایش خانگی به نتایجی دست یافته که رابطه معکوس بین استفاده از پلتفرم‌های VOD و تماشای برنامه‌های ماهواره‌ای را نشان می‌دهد.

در این نظرسنجی، 63 درصد کاربران فیلیمو گفته‌اند که در حال حاضر از ماهواره استفاده نمی‌کنند. نکته جالب اینکه دقیقا 30 درصد این افراد اعلام کرده‌اند که پس از عضویت در فیلیمو ماهواره را کنار گذاشته‌اند و در واقع فیلیمو در این فرایند نقش مهمی داشته است.

موفقیت فیلیمو در جذب مخاطبان شبکه های ماهواره‌ای ؛ صداوسیما اینجا هم شکست خورد!
درخواست ساترا برای فیلترینگ فیلیمو

همچنین داده‌های این مطالعه نشان می‌دهند که متوسط تماشای ماهواره پس از عضویت در فیلیمو کاسته شده است. میانگین تماشای ماهواره پیش از عضویت در این پلتفرم 12 ساعت بوده که این عدد پس از عضویت به حدود 2 ساعت در هفته رسیده است. همچنین میانگین مدت زمان استفاده از ماهواره بین اعضایی که از ماهواره استفاده می‌کنند نیز پیشاز عضویت 22.11 ساعت در هفته بوده که بعد از عضویت در فیلیمو به 3.68 ساعت در هفته رسیده است. البته 3.2 درصد از کاربران گفته‌اند که بیشتر ماهواره می‌بینند.

همچنین 85.1 درصد از کاربران علت کاهش مدت زمان تماشای ماهواره را جاذبه و مزایای محتوای فیلیمو عنوان کرده‌اند. در این نظرسنجی ایسپا از کاربران فیلیمو پرسیده شده «آیا در کنار خانواده به تماشای محتواهای فیلیمو می‌نشینند یا به تنهایی؟» که در پاسخ، ۸۳.۸ درصد مخاطبان اعلام کرده‌اند با خانواده برنامه‌های فیلیمو را تماشا می‌کنند. ۷۸.۱ درصد آنها نیز گفته‌اند افراد زیر ۱۸ سال و کودکان نیز با آنها برنامه‌های فیلیمو را تماشا می‌کنند.

حال که نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد وجود پلتفرم‌هایی مانند فیلیمو در نهایت منجر به استفاده بیشتر از محتوای تولید داخل می‌شود و کاربران را از ماهواره دور می‌کند؛ به نظر بهتر است در خصوص اختلافات ساترا، صداوسیما و VODها چاره‌ای جدی اندیشیده شود تا این فرصت ایده‌آل از دست نرود.

جامعه نمونه این نظرسنجی به سوالی در مورد ایجاد محدودیت در شبکه نمایش خانگی نیز پاسخ داده‌اند. ۷۹.۴ درصد از این افراد مخالف ایجاد محدودیت در این شبکه بوده‌اند. بیش از نیمی از آنها نیز اعلام کرده‌اند در صورت ایجاد محدودیت یا توقف فعالیت فیلیمو، سایت‌های اینترنتی فیلم و سریال را جایگزین خواهند کرد. نکته کلیدی اینکه تنها ۸.۷ درصد از این مخاطبان، برنامه‌های صداوسیما را به عنوان جایگزین‌شان نام برده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره موفقیت فیلیمو در جذب مخاطبان شبکه های ماهواره‌ای چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر