;
coinex

اهمیت استفاده از مبلمان اداری استاندارد و ارگونومیک

8 ساعت در روز، 40 ساعت در هفته و 2080 ساعت در سال. این اعداد میزان ساعات کاری است که هر کارمند اداری باید در محیط کار خود بگذراند و غالب آن را پشت میز و در حال کار کردن باشد. در این شرایط استفاده از مبلمان اداری استاندارد و ارگونومیک در این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر یک حساب و کتاب کلی انجام دهید متوجه خواهید شد که این میزان ساعت، تقریبا 25 درصد از کل زمان زندگی یک فرد در طول یک سال را تشکیل می‌دهد.

با توجه به اینکه هر کارمند اداری، اوقات زیادی از روز را در محیط کار خود می‌گذارند؛ استفاده از مبلمان اداری استاندارد و ارگونومیک در این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است.

وجود مبلمان اداری ارگونومیک در محیط کار باعث می‌شود که کارکنان احساس راحتی بیشتری داشته باشند و دچار مشکلاتی که معمولا ناشی از پشت میز نشینی طولانی مدت است نشوند.

شما به عنوان مدیر یک مجموعه، با تجهیز دفتر کارتان و فراهم کردن شرایطی که کارکنان‌تان بتوانند در آن احساس راحتی بیشتری کنند؛ مزایای زیادی را به دست خواهید آورد.

در بخش‌های بعدی این مقاله، چند مزیت استفاده از مبلمان اداری استاندارد و ارگونومیک را در غالب اهمیت استفاده از این ابزارهای ایمن در محیط‌های کاری توضیح می‌دهیم.

استفاده از مبلمان اداری ارگونومیک چه مزایایی دارد؟

پشت میزنشینی مداوم، بعد از مدتی می‌تواند مشکلات زیادی را برای کارمندان ایجاد کرده و با افزایش درد و مشکلات جسمی، بهره‌وری و کارایی آنها را کاهش دهد. از طرفی دانشمندان اثبات کرده‌اند که احساس درد حین کار، روی سلامت ذهنی و روحی کارمندان نیز تاثیر گذاشته و موجب کاهش نشاط و خلاقیت در آنها می‌شود.

یکی از ساده‌ترین راه‌حل‌ها برای جلوگیری از این عواقب جدی و زیان‌آور،  استفاده از مبلمان اداری ارگونومیک است.

مبلمان اداری ارگونومیک مبلمانی است که از طریق طراحی نوآورانه باعث می‌شود که کارکنان در حین کار بتوانند وضعیت بدن خود را در حالت صحیح حفظ کرده و احساس راحتی بیشتری داشته باشند. در بخش‌های بعدی شما را با مزایای تجهیز دفتر کارتان با مبلمان اداری ارگونومیک آشنا کرده‌ایم.

اهمیت استفاده از مبلمان اداری استاندارد و ارگونومیک

کاهش درد و احساس ناراحتی

استفاده از مبلمان اداری ارگونومیک در حین کار، در قدم اول باعث حفظ سلامت فیزیکی بدن می‌شود. صندلی‌های اداری ارگونومیک طوری طراحی می‌شوند که حداکثر تطابق را با حالت طبیعی بدن داشته باشند و از ستون فقرات به درستی حمایت کنند.

بنابراین وقتی کارمندتان پشت یک صندلی اداری استاندارد می‌نشیند؛ کمتر قوز می‌کند و این موضوع از افزایش درد عضلانی، فشار روی مفاصل و کشیدگی بیش از حد رباط‌ها جلوگیری می‌کند. این صندلی‌ها قابلیت تنظیم دارند و می‌توان ارتفاع، شیب تکیه‌گاه، شیب نشیمنگاه و حتی ارتفاع دسته‌های آن را متناسب با فرم بدن تنظیم کرد.

میزهای ایستاده نیز می‌توانند در کاهش دردهای عضلانی بسیار موثر باشند. با تجهیز دفتر کارتان به این میزها به کارمندان اجازه می‌دهید که در طول روز مدام بین حالت نشسته و ایستاده جابه‌جا شوند و فشار کمتری به مفاصل خود وارد کنند. مطالعات همچنین نشان داده‌اند که میزهای ایستاده می‌توانند با افزایش تحرک و پیشگیری از آویزان ماندن پاها برای مدت طولانی، از افزایش سطح قند خون جلوگیری کرده و همچنین خستگی را کاهش دهند.

افزایش بهره‌وری

وقتی کارمندان در حین کار درد و مشکلات کمتری را احساس می‌کنند؛ احتمالا میزان بهره‌وری آنها بیشتر خواهد شد. وقتی دردی وجود نداشته باشد؛ آنها می‌توانند بیشتر روی کار تمرکز کنند و حواس‌شان کمتر پرت می‌شود.

این روند نهایت منجر به این می‌شود که کیفیت کارشان بیشتر شده و عملکرد بهتری در محیط کار داشته باشند. همچنین از آنجایی که مبلمان اداری ارگونومیک توانایی کاهش صدمات ناشی از کار را دارند؛ کارمندان با استفاده از آنها در طول روز، به مرور زمان کمتر درگیر مشکلات جسمی که موجب نیازشان به دریافت مرخصی می‌شود خواهند شد.

کاهش روزهای مرخصی به معنی افزایش بهره‌وری نیروی کار در محیط‌های اداری است. از طرفی وقتی عامل خارجی وجود نداشته باشد که ذهن کارمندان را درگیر کند؛ آنها کمتر دچار اشتباه شغلی شده و به احتمال زیاد کارهای خود را در مدت زمان کوتاه‌تری انجام می‌دهند.

بهبود سلامت روان

مبلمان اداری استاندارد علاوه بر بهبود شرایط جسمانی کارکنان می‌توانند روی روان آنها نیز تاثیر مثبتی داشته باشند. اگر محیط کار یادآور دردهای جسمانی برای کارمندان باشد؛ به محض ورود آنها به این محیط، انرژی منفی در ذهن‌شان شکل گرفته و کم کم به طور غریزی از محل کار خود بیزار می‌شوند.

این روند باعث خواهد شد که حتی اگر درد و مشکلات جسمی نداشته باشند؛ برای دوری از افکار منفی بیشتر مرخصی بگیرند و انگیزه‌ای برای مشارکت در فعالیت‌های گروهی نداشته باشند.

اما اگر بتوانید با ابزارهای مناسب مانند میز اداری و صندلی مدیریتی استاندارد دفتر کار آنها را تجهیز کنید؛ انگیزه آنها برای سر کار آمدن و شرکت در فعالیت‌های جمعی بیشتر می‌شود. از طرفی کارمندانی که احساس می‌کنند کارفرمایان با تجهیز درست دفتر کارشان به آنها اهمیت می‌دهند و با احترام با آنها رفتار می‌کنند؛ افراد شادتری هستند و رضایت شغلی بیشتری دارند.

نحوه درست نشستن

نحوه انتخاب بهترین صندلی ارگونومیک

اگر برای خرید مبلمان اداری به بورس این کالا مراجعه کرده باشید قطعا می‌دانید که هزاران برند مختلف در بازار وجود دارد که خود را جزء برترین تولیدکنندگان صندلی‌های اداری ارگونومیک می‌دانند. این در حالی است که متاسفانه اغلب این تولیدکنندگان فقط قادرند از روی محصولات دیگر برندهای معتبر کپی کنند و خودشان طراح نیستند.

بنابراین برای اینکه بتوانید بهترین مبلمان اداری ارگونومیک، بخصوص از نوع صندلی اداری را از بین این محصولات انتخاب کنید؛ باید جزئیات محصولی را که به دنبال آن هستید لیست کرده و خرید خود را بر اساس این جزئیات انجام دهید تا مرتکب اشتباه نشوید. یک صندلی ارگونومیک خوب باید از دو جهت زیر مورد بررسی قرار بگیرد:

بالشتک صندلی: هنگام خرید صندلی اداری باید به این موضوع دقت کنید که بالشت قسمت کمری و نشیمنگاه صندلی چقدر راحت و ضخیم است و آیا قادر است جریان هوا را به گردش درآورد یا خیر؟ راحتی بیشتر و جریان داشتن هوا توسط پارچه‌ای که در تولید صندلی استفاده شده باعث می‌شود که کارمندان بتوانند ساعات بیشتری را بدون احساس خستگی پشت میز کار خود بنشینند و نیاز نداشته باشند که هر چند دقیقه یکبار به دلیل تعریق زیاد و احساس ناراحتی جابه‌جا شوند. بنابراین حتما قبل از خرید چند دقیقه روی صندلی بنشینید و میزان راحتی آن را امتحان کنید.

قابلیت تنظیم: صندلی ارگونومیکی که می‌خواهید بخرید باید کاملا قابل تنظیم باشد. منظور از قابلیت تنظیم صد در صدی این است که شیب صندلی، بالشتک پشت سری، ارتفاع نشیمنگاه و ارتفاع دسته‌ها قابل تنظیم بوده و بتوان آن را طوری تنظیم کرد که با نشستن روی صندلی از کمر و ستون فقرات به درستی پشتیبانی و حمایت شود.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر