;
coinex

رئیس کارگروه سلامت دیجیتال خواستار رفع محدودیت‌های پلتفرم‌های سلامت آنلاین شد

رئیس کارگروه سلامت دیجیتال طی نامه‌ای خطاب به برخی وزرا و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار رفع محدودیت‌های پلتفرم‌های سلامت آنلاین شده است.

«علیرضا مرندی»، رئیس کارگروه سلامت دیجیتال فرهنگستان علوم پزشکی، طی نامه‌ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر بهداشت، وزیر علوم و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در خصوص پیامدها‌ی محدودیت‌های اینترنتی اعلام هشدار کرده است. وی متذکر شده است که این محدودیت‌ها باعث اختلال در خدمت‌رسانی با توجه به وابستگی گسترده به وجود اطلاعات سلامت به صورت دیجیتالی، تشدید نارضایتی‌ها کارگزاران سلامت، کاهش سطح کیفیت خدمات پزشکی و تاثیر بر شرکت‌های نوپای سلامت دیجیتالی می‌شود.

افزون‌براین، مرندی در نامه خود درباره اختلال در آموزش الکترونیکی نیز صحبت داشته و طبق اعلام او به‌نظر دسترسی به پایگاه‌های داده‌های علمی مورد نیاز نیز با اختلال روبرو شده است. «کاهش سرعت رشد علمی کشور به دلیل اختلال یا محدودیت در دسترسی به منابع آموزشی-پژوهشی خارجی و ابزارهای کمک‌پژوهشی آنلاین» و «اختلال در همکاری‌های بین‌المللی علمی و پژوهشی» از موارد دیگری بوده که در این نامه به آن اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: ابهام در فرایند جبران خسارات کسب‌وکارهای اینترنتی در بیمه مرکزی

درخواست رفع محدودیت‌های پلتفرم‌های سلامت آنلاین

در این نامه همچنین به آثار مخرب این محدودیت‌ها بر نسل نوجوان به سبب استفاده بیشتر از فیلترشکن و دسترسی به محتوای کنترل‌نشده مخرب اشاره شده که البته آسیب‌پذیری امنیتی پایگاه‌های داده سلامت با بهره‌گیری از فیلترشکن‌های نامطمئن هم تشدید خواهد یافت.

رفع محدودیت‌های پلتفرم‌های سلامت آنلاین

رئیس این کارگروه در ادامه هشدارهایی با این شرح مطرح کرد:‌ «مزمن و گسترده بودن این محدودیت‌ها آثار آن را طولانی‌تر و شدیدتر می‌کند. مرندی پیشنهاد داده زمان محدودیت‌ها کوتاه‌تر شود و محیط‌های متولی خدمات سلامت و امور آموزشی و پژوهشی از محدودیت‌ها مستثنی شوند».

وی همچنین افزود: «هرگاه محدودیت اینترنت و سامانه‌های کاربردی فراگیر به عنوان یکی از رویکردهای مدیریت بحران انتخاب می‌شود باید آثار گسترده آن به ویژه در زمینه سلامت عمومی مد نظر قرار گیرد».

در پایان او نسبت به «ارتقای سواد رسانه‌» به جای استفاده از طرح‌های محدودیت و مسدودیت اینترنت و شبکه‌های مجازی تاکید کرد و اضافه کرد: «تمامی سازمان‌ها باید در قبال قطعی سرویس‌ها به طور قانونی ملزم به پاسخگویی و پرداخت خسارت به مردم باشند».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رفع محدودیت‌های پلتفرم‌های سلامت آنلاین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر