;
coinex

تدوین طرح صیانت در مراحل پایانی قرار داد

مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و از اعضای جبهه پایداری در گفتگویی از مراحل پایانی تدوین طرح صیانت خبر داده است.

مرتضی آقاتهرانی معتقد است طرح صیانت دولت را وادار به برنامه‌ریزی می‌کند و به زندگی مردم و آن‌ها کاری ندارد. او همچنین از اینکه تدوین طرح صیانت در مراحل پایانی است خبر داد.

بیشتر بخوانید: تلاش نماینده مجلس برای اتصال به فیلترشکن در صحن علنی [+عکس]

مراحل پایانی تدوین طرح صیانت

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اعتقاد دارد پلتفرم‌های توییتر، اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ در اختیار افرادی در بیرون از کشور هستند و آن‌ها هرکاری می‌خواهند انجام می‌دهند. آقاتهرانی از‌همین‌رو تأکید دارد باید مدیریت فضای مجازی را به‌دست گیرند تا این پلتفرم‌ها نتوانند از خارج کشور هرگونه که می‌خواهند مدیریت شوند.

«مرتضی آقاتهرانی»، رئیس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم تهران در مجلس، در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد در مجلس در تلاش هستند تا مدیریت فضای مجازی را به‌دست بگیرند:

«پلتفرم‌های توییتر، اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ در اختیار افرادی در بیرون کشور است و آن‌ها هر کاری می‌خواهند انجام می‌دهند. باید بررسی کنیم فضای مجازی که فعالیت حدود 20ساله دارد، چه میزان دست حاکمیت است ولی اشتباهی به دست غربی‌ها داده شده.»

مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و از اعضای جبهه پایداری در گفتگویی از مراحل پایانی تدوین طرح صیانت خبر داده است.

او با اشاره به فعالیت کمیسیون مشترک برای تنظیم مقررات فضای مجازی گفت پلتفرم‌های واتس‌اپ، اینستاگرام و توییتر نمی‌‎توانند از خارج کشور هرگونه که می‌خواهند مدیریت شوند و هیچ‌جای دنیا نیز این وضعیت وجود ندارد.

آقاتهرانی با بیان اینکه کار بررسی طرح صیانت در مجلس درحال پایان است، اظهار داشت: «بحث فضای مجازی که چند وقتی است راه افتاده، یکی از برکات است. فضای مجازی بسیار عمیق وارد زندگی مردم شده و باید مدیریت درست برای آن انجام می‌شد، نه اینکه به حال خود رها می‌کنند. طرح تنظیم مقررات فضای مجازی دولت را وادار به برنامه‌‎ریزی می‌کند و به زندگی مردم و حریم آن‌ها کاری ندارد.» وی تأکید دارد باید پلتفرم‌های خارجی خود را ملزم به رعایت قوانین کشور بدانند و خدمات ارائه دهند:

«اگر براساس قاعده ما این پلتفر‎م‌ها جلو نیایند، اجازه فعالیت نمی‌‎دهیم تا علیه ایران دست به هر کاری بزنند.»

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس باور دارد وضعیت نامطلوب‌بودن اینترنت در کشور موقت است و باید بهتر از گذشته شود: «باید بدانیم شرایط سخت همیشه ماندنی نیست، رو به گذر خواهد بود و ما به روزهای خوش در آینده امید داریم.»

لازم به ذکر است که بنابر رای‌گیری نمایندگان مجلس، کمیسیون مشترک طرح صیانت صلاحیت بررسی این طرح را ندارد. در همین خصوص، رئیس مجلس نیز از شورای عالی فضای مجازی خواست تا این طرح را به سرانجام برساند. با این وجود، بارها از زبان نمایندگان خبرهایی رسیده که این طرح در کمیسیون مشترک در حال بررسی است که در صورت صحت این اخبار، اقدامی غیرقانونی رخ داده، چراکه خلاف آیین‌نامه کمیسیون مشترک است. در این آیین‌نامه تاکید شده جلسات بررسی باید به طور زنده پخش زنده حال آنکه مدت‌ها است جلسه‌ای به طور زنده پخش نشده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تدوین طرح صیانت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر