;
coinex

ابراهیم رئیسی در اشاره به فیلترینگ: پلتفرم‌های داخلی جایگزین شده‌اند / خارجی‌ها منبع آشوب‌اند!

رئیس جمهور در سخنان شب گذشته خود، با اعلام اینک پلتفرم‌های خارجی منبع آشوب هستند، از جایگزینی پلتفرم‌های داخلی با خارجی خبر داد.

ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشور، ضمن اعلام جایگزنی پلتفرم‌های داخلی با خارجی، اعلام کرد پلتفرم‌های خارجی که به‌دلیل آشوب و اعتراضات فیلتر شده بودند و تصمیم برای رفع فیلترینگ آن‌ها بر عهده وزارت ارتباطات نیست. او ضمن توضیحاتی درمورد فیلترینگ اینترنت گفت، محدودیت‌ پلتفرم‌های خارجی و تصمیم‌گیری درباره رفع آنها برعهده دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی است.

بیشتر بخوانید: نصر تهران: اسامی شرکت‌های دارای اینترنت بدون فیلتر را منتشر کنید

پلتفرم‌های داخلی جایگزین پلتفرم‌های خارجی شده‌اند

رئیسی با اشاره به کسب و کار مردم در فضای مجازی، گفت: «محیط اینترنت باید موجب آرامش مردم باشد و اخلال در این امر موجب گله ما هم هست. کاری که در رابطه با فیبر نوری و شبکه ملی اطلاعات در این دولت انجام شده قابل تقدیر است. محدودیت‌های موجود بعد از اغتشاشات اعمال شد و هیچ کجای دنیا اجازه نمی‌دهند که یک پلتفرم خارجی بستر ایجاد آشوب در کشور شود.»

وی ادامه داد:

بحث رفع محدودیت پلتفرم‌های خارجی یک امر فراقوه‌ای است که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی پیگیری می‌شود. دفاتر پلتفرم‌های خارجی باید در کشور ما پاسخگوی عملکردشان باشند و تا وقتی که پاسخگو نباشند، طبیعتاً بستر ناامنی در کشور ما ایجاد می‌شود. وزارت ارتباطات با کمک به پلتفرم‌های داخلی کمک می‌کند که دسترسی مردم به فضای مجازی کمترین مشکل ممکن را داشته باشد.

پلتفرم‌های داخلی جایگزین پلتفرم‌های خارجی شده‌اند

وی افزود: «پلتفرم‌های داخلی جایگزین شدند، بنابراین وعده من به قوت خودش باقی است.»

رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسشی در مورد راهکارهای ابراز اعتراضات قانونی مردم، گفت:

بنده در هر جایی که حضور می‌یابم با دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مردم سخن می‌گویم و همواره این را به اعضای دولت نیز تأکید کرده‌ام.

رئیسی اضافه کرد: «اتاق‌های گفت‌وگو باید در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در کشور فعال شود و بخشی نیز باید در کشور فعال شود که این به وزارت کشور اعلام شده است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره صحبت‌های رئیس‌جمهور درباره جایگزینی پلتفرم‌های ایرانی با خارجی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر