;
coinex

عملیاتی شدن سفر به مریخ با پروژه مشترک ناسا و دارپا

ناسا و دارپا به دنبال همکاری با یکدیگر برای سفر به مریخ و اعزام انسان به مریخ هستند. آن‌ها به این منظور در حال توسعه موتور راکت حرارتی هسته‌ای خواهند بود.

اخیراً ناسا مجدداً به فکر بررسی دوباره ایده‌ قدیمی سفر به مریخ افتاده است. این سازمان به همین منظور قصد همکاری با دارپا (DARPA) را داشته تا با ساخت و آزمایش یک موتور راکت حرارتی هسته‌ای، امکان استفاده از این فناوری در مأموریت‌های فضایی آینده را بسنجد. این دو سازمان ابراز امیدواری کرده که تا سال 2027 نمونه‌ای از فناوری جدید خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

افزون‌براین، ناسا قصد بررسی ایده‌های نوین دیگری را از طریق برنامه «مفاهیم پیشرفته نوآورانه» (NIAC) دنبال می‌کند، در همین راستا بودجه‌ای را برای پروژه‌ای جهت راه‌اندازی یک سیستم پیشران هسته‌ای اختصاص داده است. طبق ادعاها این سیستم توانایی سفر به مریخ را از حداکثر 9 ماه به 45 روز کاهش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: موشک جدید ناسا با فناوری هسته‌ای در 45 روز به مریخ می‌رسد!

طرح ناسا برای سفر به مریخ

واحد فناوری‌های فضایی مأموریت‌های ناسا به‌وسیله برنامه «راکت آزمایشی عملیات‌های چابک میان ماه و زمین» (DRACO)، اجرای پروژه‌ای به‌منظور توسعه یک موتور جدید را برعهده گرفته که در یک فضاپیمای آزمایشی از سوی آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا یا همان دارپا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبق اعلام ناسا فناوری پیشران حرارتی هسته‌ای (NTP) توانایی فراهم‌سازی حرکت سریع‌تر را برای فضاپیماها به ارمغان خواهد آورد و در نتیجه مقدار تدارکات موردنیاز جهت انجام مأموریت‌های طولانی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. علاوه‌براین، یک موتور NTD توانایی ایجاد فضای بیشتری جهت حمل تجهیزات علمی و سوخت بیشتر را ارائه خواهد داد.

سفر به مریخ

«بیل نلسون»، مدیر ناسا ابراز امیدواری کرد تا نمونه‌ای از فناوری پیشران حرارتی هسته‌ای پیشرفته آن‌ها تا سال 2027 وارد پروسه آماده‌سازی کامل شود: «فضانوردان با کمک این فناوری جدید می‌توانند با سرعتی بیشتر از همیشه به اعماق فضا بروند و این توانمندی برای مأموریت‌های سرنشین‌دار به مریخ اهمیت زیادی دارد».

«استفانی تامپکینز»، رئیس دارپا نیز در این باره بیان داشت: «وقتی درباره امنیت ملی فکر می‌کنید، مانورپذیری یکی از چیزهایی است که در عملیات‌های هوایی، زمین، دریایی و حتی زیردریایی اهمیت زیادی دارد و این چیزی است که تاکنون در فضا به‌قدر کافی به آن دست پیدا نکرده‌ایم».

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما درباره همکاری ناسا و دارپا برای سفر به مریخ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر