;
coinex

سامسونگ گلکسی S23 اولترا (Galaxy S23 Ultra) با دوربین 200 مگاپیکسلی و تراشه‌ای قدرتمند و اختصاصی رونمایی شد

سامسونگ امشب و با برگزاری رویداد گلکسی آنپکد 2023، رسما از سری گوشی‌های گلکسی اس 23 و هیجان‌انگیز‌ترین عضو آن یعنی گلکسی S23 اولترا رونمایی کرد.

سامسونگ لحظاتی پیش و در جریان رویداد گلکسی آنپکد 2023 رسما از سری گوشی‌های گلکسی اس 23 رونمایی کرد. بی‌تردید بهترین عضو این سری از گوشی‌های سامسونگ مثل همیشه نسخه اولترا با طراحی جذاب، برخورداری اس قلم هوشمند، دوربین 200 مگاپیکسلی و البته پردازنده اختصاصی و اورکلاک شده اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام است. در این مطلب به معرفی پرچمدار جدید سامسونگ خواهیم پرداند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های سامسونگ 2022

مشخصات فنی گلکسی S23 اولترا (Galaxy S23 Ultra)

سامسونگ در بخش طراحی پرچمدار جدید خود از همان فرمول موفق نسل پیش استفاده کرده و نتیجه شاهد تغییرات خیلی چشمگیری نسبت به نسل قبل نیستیم. به حدی که شاید حتی تشخیص اس 23 اولترا از اس 22 اولترا دشوار باشد. پرچمدار جدید کره‌ای‌ها بدنه‌ای با طراحی خاص دارد که به مجموعه قدرتمندی از دوربین‌ها تجهیز شده و وظایف را با سرعت بالا پردازش می‌کند.

سامسونگ گلکسی S23 اولترا (Galaxy S23 Ultra) با دوربین 200 مگاپیکسلی و تراشه‌ای قدرتمند و اختصاصی رونمایی شد

این نسخ، ترکیبی از جدیدترین دستاورهای سامسونگ در صنعت موبایل است. در پنل جلویی این محصول یک نمایشگر بزرگ 6.8 اینچی با لبه خمیده و وضوح QHD پلاس تعبیه شده که از نرخ نوسازی متغیر یک تا 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. انحنای لبه این محصول، کمتر از نسل قبل است تا کاربر محتوای بیشتری را روی نمایشگر ببینید.

این نمایشگر دارای نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتزی است و در بالای نمایشگر، یک حفره کوچک میزبان دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی است. این نمایشگر پیشرفته با شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس 2 حفاظت می‌شود که در حال حاضر مقاوم‌ترین شیشه محافظ در بین گوشی‌های اندرویدی به شمار می‌رود.

گلکسی S23 اولترا همچنین نخستین گوشی سامسونگ با حسگر تصویربرداری 200 مگاپیکسلی و اختصاصی سامسونگ است. این حسگر در پشت لنز OIS عریض با میدان دید 85 درجه جای گرفته و تصاویر را از طریق تکنیک ترکیب پیکسل‌ها ثبت می‌کند. ترکیب پیکسل‌ها منجر به افزایش نور تصویر و در نهایت بالارفتن کیفیت آن می‌شود. بدون استفاده از این تکنیک نیز می‌توان تصاویر را با این دوربین 200 مگاپیکسلی ثبت کرد. گلکسی اس 23 اولترا ویدیوی 8K با نرخ فریم ۳۰fps ضبط می‌کند.

سامسونگ گلکسی S23 اولترا (Galaxy S23 Ultra) با دوربین 200 مگاپیکسلی و تراشه‌ای قدرتمند و اختصاصی رونمایی شد

در کنار این دوربین 200 مگاپیکسلی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید و دو دوربین تله‌فوتو تعبیه شده که هر دو حسگری 10 مگاپیکسلی دارند، اما صرفا یکی از آن‌ها بزرگنمایی اپتیکال 10 برابری را ارائه می‌کند. دوربین تله‌فوتو دیگر بزرگنمایی اپتیکال سه برابری دارد.

به گفته سامسونگ، گلکسی اس 23 اولترا مجهز به قابلیت زوم فضایی برای بزرگنمایی 100 برابری نیز هست، البته از بزرگنمایی 10 برابر به بعد، کیفیت تصویر افت می‌کند.

گلکسی S23 اولترا با تکیه بر هوش مصنوعی و دوربین قدرتمند خود، تصاویری روشن از محیط‌های کم‌نور ثبت می‌کند. این محصول مانند اس 22 اولترا به فناوری Adaptive Pixel نیز مجهز شده است که مشکل روشنایی تصاویر را برطرف می‌کند. جدیدترین گوشی اولترای سامسونگ دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی دارد که از پس ضبط ویدیوهای ۶۰ فریم‌برثانیه‌ای برمی‌آید.

سامسونگ گلکسی S23 اولترا (Galaxy S23 Ultra) با دوربین 200 مگاپیکسلی و تراشه‌ای قدرتمند و اختصاصی رونمایی شد

گوشی‌های سری گلکسی S23 دو قابلیت نرم‌افزاری جالب دیگر هم دارند که یکی از آن‌ها (Enhanced Comfort) تغییر تن رنگ و کنتراست را ممکن می‌کند و دیگری (Vision Booster) چهار سطح تنظیم نور دارد.

در بخش پردازش، این محصول هم مانند نسخه‌های استاندارد و پلاس به نسخه‌ای تقویت‌شده و اختصاصی از پردازنده پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز شده که قوی‌ترین پردازنده حال حاضر دنیای اندروید محسوب می‌شود. این پردازنده در بخش CPU از یک هسته Cortex-X3 با فرکانس ۳.۱۹ گیگاهرتز، دو هسته‌ Cortex-A715 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز، دو هسته‌ Cortex-A710 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز و سه هسته‌ Cortex-A510 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز برخوردار است.

سامسونگ گلکسی S23 اولترا (Galaxy S23 Ultra) با دوربین 200 مگاپیکسلی و تراشه‌ای قدرتمند و اختصاصی رونمایی شد

واحد گرافیکی این پردازنده هم Adreno 740 است که از فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) پشتیبانی می‌کند. رهگیری پرتو فناوری جدیدی در دنیای دسکتاپ نیست،‌ اما هنوز به‌صورت گسترده در گوشی‌های هوشمند استفاده نشده. این تکنیک رفتار واقعی نور را در محیط بازی شبیه‌سازی می‌کند تا جلوه‌ی بصری جذاب‌تری ارائه شود.

اسنپدراگون 8 نسل 2 گرچه در حال حاضر قوی‌ترین پردازنده دنیای اندروید است اما حداقل در بخش CPU قدرت کمتری نسبت به پردازنده پرچمدار اپل A16 Bionic که در گوشی‌های آیفون 14 پرو تعبیه شده دارد. علاوه بر این، اپل در اواخر شهریور 1402 و همزمان با رونمایی از سری آیفون 15 احتمالا از پردازنده A17 با پیشرفته‌ترین لیتوگرافی دنیا رونمایی خواهد.

سامسونگ ابعاد محفظه بخار را در گلکسی اس 23 اولترا افزایش داده تا گرمای حاصل از فعالیت شدید اسنپدراگون 8 نسل 2 به خوبی مدیریت شود.

گفتنی است سامسونگ هر ساله گوشی‌های خود را در بازارهای مختلف با دو نسخه تراشه مختلف اسنپدراگون و اگزینوس عرضه می‌کرد اما امسال خبری از نسخه اگزینوس نیست و به نظر سامسونگ قصد دارد در سال 2025 با نسل جدیدی از تراشه‌های اگزینوس که بسیار پیشرفته‌ هستند به بازار بازگردد، در نتیجه احتمالا تا آن زمان پرچمداران سامسونگ تنها با تراشه اسنپدراگون عرضه می‌شوند.

سامسونگ گلکسی S23 اولترا (Galaxy S23 Ultra) با دوربین 200 مگاپیکسلی و تراشه‌ای قدرتمند و اختصاصی رونمایی شد

گلکسی S23 اولترا در نسخه پایه با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود و در نسخه‌های دیگر با 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی روانه بازار می‌شود.

در بخش باتری، گلکسی S23‌ اولترا به لطف باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی خود شارژدهی قابل قبولی خواهد داشت. سامسونگ می‌گوید شارژ باتری پرچمدار جدیدش با آداپتور 45 وات که البته به طور مجزا به فروش می‌رسد در عرض نیم ساعت از 0 به 65 درصد می‌رسد. گلکسی S23 اولترا مطابق انتظار به فناوری‌های شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس مجهز است.

به گفته‌ی سامسونگ، گوشی‌های جدید سری گلکسی S قابلیتی تحت عنوان Multi Control دارند که استفاده از آن‌ها را با کیبورد و ماوس امکان‌پذیر می‌کند.

گلکسی S23 اولترا افزون‌بر 5G از استانداردهای Wi-Fi 6E و Bluetooth 5.3 پشتیبانی خواهد کرد و به‌لطف گواهی IP68 در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم خواهد بود.

سامسونگ گوشی گلکسی S23 اولترا را با رابط کاربری One UI 5.1 بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۳ عرضه می‌کند. گوشی‌های نسل جدید سامسونگ تا پنج سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد.

پرچمدار جدید سامسونگ در تاریخ 17 فوریه 2022 مقارن با 28 بهمن 1401 و با قیمت پایه 1199.99 دلار روانه بازار خواهد شد و در رنگ‌های مشکی، سبز، کرمی و نیلی کمرنگ در دسترس خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره گلکسی S23 اولترا – Samsung Galaxy S23 Ultra چیست؟ نظرات خود درباره پرچمدار جدید سامسونگ را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر