;
coinex

تعطیلی سرویس خدمات فروش آنلاین جیبرس به علت «ناامیدی»

برای نخستین بار در ماه‌های اخیر و تعطیلی استارتاپ‌های مختلف در نتیجه فیلترینگ، علت تعطیلی سرویس خدمات فروش آنلاین جیبرس ناامیدی اعلام شده است.

سرویس خدمات آنلاین جیبرس اعلام کرده که به علت ناامیدی کسب و کار خود را تعطیل می‌کند و از ارائه خدمات به مدت محدودی و تا زمان تعطیلی کامل این سرویس ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: مهاجرت استارتاپ‌ها برای اینترنت به کشورهای همسایه

تعطیلی سرویس خدمات فروش آنلاین جیبرس

جیبرس با انتشار رشته توییتی در حساب توییتری خود نوشت: «نهایت تلاشمان را کردیم تا بسازیم؛ صریح و بلند و رسا می‌گوییم که نشد و ‎شکست خوردیم. با وجود ساخت محصولی بی‌نظیر و هزاران ساعت تلاش، متأسفانه به نقطه‌ای رسیدیم که اعلام کنیم جیبرس به فعالیت خود پایان خواهد داد. برای ثبت در تاریخ بنویسید دلیل، ‎ناامیدی.»

تعطیلی سرویس خدمات فروش آنلاین جیبرس به علت «ناامیدی»

جیبرس چیست؟

ایده اولیه راه‌اندازی جیبرس، سال ۱۳۹۲طرح شد و این کسب‌وکار سال ۱۳۹۶ نسخه آلفا خود را منتشر کرد. فعالیت جیبرس از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ ادامه پیدا کرد و حالا اعلام کرده است که به‌دلیل ناامیدی به کار خود پایان خواهد داد.

‏جیبرس، زیرساخت یکپارچه فروش است که به مشتریان خود وب‌سایت اختصاصی، اپ اندروید اختصاصی و صندوق فروشگاهی ارائه می‌دهد. در کنار این فعالیت‌ها، جیبرس سیستم ارتباط با مشتریان، فاکتور‌ساز، سیستم فرم‌ساز پیشرفته، حسابداری آنلاین و مرکز دامنه هم در این مدت به کاربران و مشتریان خود ارائه داده است.

‏جیبرس در پیامی که به‌منظور اطلاع‌رسانی تعطیلی این کسب‌وکار منتشر کرده، تأکید کرده است که چنین تصمیمی بسیار سخت بوده، اما به‌منظور جلوگیری از بروز اختلال در سرویس‌دهی به مشتریان، جیبرس تمام تلاش خود را خواهد کرد. ازهمین‌رو، برای عدم ایجاد مشکلات جدی برای مشتریان، روند توقف سرویس‌دهی جیبرس بسته به محصول و نوع مشتری متفاوت خواهد بود.

‏براساس توضیحات این کسب‌وکار، سرویس‌دهی به بیزینس‌های رایگان، ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ متوقف خواهد شد، امکان دسترسی به پنل مدیریت، حداکثر تا ۳ ماه آینده، یعنی ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ ممکن خواهد بود، همچنین سرویس‌دهی به مشتریانی که پیش از ۱۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ پلن خریداری کرده‌اند، تا حداکثر بازه زمانی تعهد داده‌شده انجام خواهد شد.

‏در ادامه توضیح داده شده است که سرویس‌دهی به مشتریان سازمانی مطابق قرارداد، تا انتهای بازه زمانی قرارداد تضمین می‌شود. علاوه‌براین، صاحبین امتیاز دامنه‌های آی‌آر می‌توانند بعد از انتخاب نماینده جدید از طریق سایت ایرنیک، نسبت به تغییر رابط نمایندگی یا رابط مالی اقدام کنند و نیاز به اقدامی از سمت جیبرس نیست.

‏جیبرس همچنین تأکید کرده است که صاحبین امتیاز دامنه‌های بین‌المللی از طریق تیکت یا پنل می‌توانند نسبت به درخواست کد انتقال، به‌منظور انتقال به رجیستر جدید اقدام کنند. جیبرس همچنین از کاربران و مشتریان خود خواسته است تا سؤال یا مشکلات خود را در سیستم تیکتینگ جیبرس پیگیری کنند.

جیبرس چندمین کسب‌وکاری است که در اکوسیستم نوآوری کشور کار خود را متوقف کرده. پیش از این و در ابتدای ایجاد اختلال‌های اینترنتی از آغاز پاییز 1401، بررسی‌هایی درباره چالش کسب‌وکارهای مبتنی بر اینترنت صورت گرفت و نگرانی از این شرایط اعلام شد.

مهاجرت گسترده نیروی انسانی، نداشتن بستر مناسب برای فعالیت بخش دیجیتال مارکتینگ، فیلترینگ و کاهش پهنای باند و تغییر سطح دسترسی به اینترنت، هر کدام از دلایلی بود که طی گفت‌وگو با فعالان این حوزه به‌عنوان شاخص‌های ایجاد خطر در جریان توسعه کسب‌وکار مبتنی بر اینترنت بیان شده بود. حالا اما یک کسب‌وکار جوان استارتاپی بعد از دو سال فعالیت مستمر، علت تعطیلی خود را «ناامیدی» اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تعطیلی سرویس خدمات فروش آنلاین جیبرس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    به info ات‌ساین jibres.com ایمیل بزنید

    پاسخ

    الآن برای مدیریت دامنه هامون دقیقا چکار بایستی بکنیم؟
    خداحافظی شما منطقی و تاسف بار و قابل درکه، اما دسترسی به پنل چه میشه؟ من یک هفته است دارم تلاش میکنم یک دی ان اس تغییر بدم، الآن هم که سایت بسته شده.
    راهکار برای مشتریان قبلی چیه؟ کاش اطلاع میدادید دامنه هامون رو منتقل میکردیم

    پاسخ