;
coinex

پژوهش جدید: تماشای کارتون باب اسفنجی کودکان را باهوش‌تر می‌کند!

به تازگی در طی پژوهش جدیدی مشخص شده است که تماشای کارتون باب اسفنجی در بهبود توانایی یادگیری و افزایش دایره لغات کودکان تاثیر مثبتی دارد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که تماشای کارتون باب اسفنجی می‌تواند کودکان شما را باهوش‌تر کند. طبق یافته‌های این مطالعه، توانایی یادگیری کودکان با تماشای ماجراهای طنز، عجیب و ناگوار شخصیت‌های اصلی این برنامه بهبود می‌یابد.

بیشتر بخوانید: بزرگترین پارکینگ زیرآبی دوچرخه دنیا در آمستردام افتتاح شد [+تصاویر]

تماشای کارتون باب اسفنجی و تاثیرات آن بر کودکان

چندی پیش مطالعه‌ای توسط Business Name Generator با هدف مشخص کردن بهترین برنامه‌های تلویزیونی مخصوص کودکان در زمینه یادگیری واژگان و کلمات انجام شد. این مطالعه که تمرکز اصلی آن به جای کمیت بر کیفیت کلمات استفاده شده در برنامه‌ها بود، در نهایت به این نتیجه رسید که کارتون باب اسفنجی از غنی‌ترین واژگان در میان برنامه‌های تلویزیونی برخوردار است.

این مجموعه انیمیشن بلند مدت که از شبکه Nickelodeon پخش می‌شود توانست بر برنامه‌های محبوب دیگری مانند Stuck in The Middle که بازیگر خوش نام این روزها Jenna Ortega در آن به ایفای نقش می‌پردازد، غلبه کرده و در صدر لیست قرار بگیرد.

بر اساس این مطالعه، شخصیت‌ها و خط داستانی کارتون باب اسفنجی به همراه یک روایت پر جنب و جوش و استفاده متنوع از کلمات می‌تواند ذهن کودکان را به خوبی درگیر و مشغول کند. پس از باب اسفنجی برنامه‌های برتر در این لیست شامل The Dragon Prince از نتفلیکس، Gudetama: An Eggcellent Adventure و سریال‌های کلاسیک درام دهه 90 مانند 7th Heaven می‌شود.

تماشای کارتون باب اسفنجی

کارتون باب اسفنجی از زمانی که برای اولین بار در تاریخ ژوئیه 1999 در تلویزیون به نمایش درآمد، یکی از عناصر اصلی فرهنگ پاپ آمریکا بوده است. این برنامه که توسط استفن هیلنبرگ ساخته شده است، حول محور یک اسفنج دریایی قهرمان و دوستان آبزی او در یک شهر خیالی زیر آب به نام بیکینی باتم می‌چرخد.

باب اسفنجی با صداپیشگی تام کنی خیلی سریع به یک شخصیت محبوب و آشنا تبدیل شد. این شخصیت در کنار بهترین دوستش پاتریک با صداپیشگی بیل فاگرباک، مرتبا درگیر ماجراهای هیجان انگیزی می‌شود و رابطه عجیب و غریبی نیز با همکارش اختاپوس با صداپیشگی راجر بامپس دارد.

در زمان پخش باب اسفنجی برای اولین بار، این مجموعه موفق شد 88 جایزه از جمله 6 جایزه امی، 6 جایزه Annie و 19 جایزه Kids’ Choice را به دست آورد. همچنین به دنبال این مجموعه فیلم‌هایی ساخه شد که از میان آن‌ها می‌توان به فیلم باب اسفنجی شلوار مکعبی در سال 2004، فیلم باب اسفنجی: اسفنج خارج از آب (The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water) در سال 2015، فیلم باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار (The SpongeBob Movie: Sponge on the Run) در سال 2020 و فیلم دیگری که قرار است در ماه می 2025 پخش شود، اشاره کرد. علاوه بر این، پروژه SpongeBob SquarePants: The Broadway Musical که در سال 2016 به نمایش درآمد موفق شد چندین جایزه تونی دریافت کند.

اکنون سیزدهمین فصل باب اسفنجی که در اکتبر 2020 آغاز شد، در حال پخش است و قسمت‌های جدید آن نیز در اوایل این ماه پخش خواهند شد. همچنین قرار است چندین اسپین آف از این مجموعه با نام‌های Kamp Koral: Spongebob’s Under Years از شبکه Paramount پلاس و The Patrick Star Show از شبکه Nickelodeon پخش شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره تماشای کارتون باب اسفنجی و تاثیرات آن بر کودکان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cbr

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر