;
coinex

نرخ مالیات خانه و خودروهای لوکس در سال 1402 مشخص شد

نرخ مالیات خانه و خودروهای لوکس در سال 1402 براساس مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه اعلام شد و خودرو بالای 3 میلیارد مشمول مالیات است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 خبر از مصوبه این کمیسیون در خصوص تعیین نرخ مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس در سال 1402 داده است.

«رحیم زارع»، طی نشست خبری دیروز خود ضمن تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه 1402 بیان کرد: «در لایحه دولت پیشنهاد شده که مالیات واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای مجاز که ارزش آن‌ها با احتساب عرصه و عیان بیش از 20 هزار میلیارد تومان (همت) است، مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات دو در هزار شوند. کمیسیون تلفیق این را اضافه کرد که این مالیات شامل زمین‌های فاقد اعیانی و دارای کاربری مسکونی در شهرهای بالای 100 هزار نفر هم می‌شود».

بیشتر بخوانید: بودجه خدمات یکپارچه دولت هوشمند در لایحه بودجه 1402 مشخص شد

جزئیاتی از نرخ مالیات خانه و خودروهای لوکس در سال 1402

زارع با ذکر مثالی تشریح کرد: «اگر واحد مسکونی، باغ ویلا و زمین‌های فاقد اعیانی در شهرهای بالای صد هزار نفربه ارزش روز 20 میلیارد تومان باشد، از پرداخت مالیات معاف است اما اگر مثلا 25 میلیارد تومان باشد، باید به ازای 5 میلیارد تومان مازاد 2 در هزار مالیات بپردازند؛ این مالیات بر عهده شخصی است که در ابتدای هر سال مالک باشد».

او در ادامه افزود: «دولت در لایحه بودجه تنها مالیات مالیات واحدهای مسکونی و باغ ویلاها را آورده بود که کمیسیون تلفیق زمین‌های فاقد اعیانی و دارای کاربری مسکونی در شهرهای بالای 100 هزار نفر را به آن اضافه کرد».

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 همچنین در خصوص مالیات خودروهای لوکس افزود: «در لایحه دولت آمده که  انواع خودرو سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که قیمت روز خودروی آن ها بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان است، نسبت به مازاد این مبلغ مشمول مالیات سالیانه خودرو به نرخ یک درصد می شوند؛ کمیسیون تلفیق این رقم را به 3 میلیارد تومان ارزش خودرو افزایش داد».

نرخ مالیات خانه و خودروهای لوکس در سال 1402

وی در پایان توضیحات خود بیان داشت: «طبق مصوبه کمیسیون اگر ارزش روز خودرویی 3 میلیارد تومان باشد معاف از مالیات است و بالاتر از آن مشمول مالیات یک درصد می شود».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره نرخ مالیات خانه و خودروهای لوکس در سال 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر